Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: انبارداری  و ذخیره سازی، یکی از ضروریات اصلی و اساسی در بازاریابی محصولات کشاورزی است که در نظم بخشی، تنظیم و تعادل بازار نقش مهمی ایفا می‌کند .
امرالله ارجمند افزود: هم اینک روند توسعه واحدهای ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی با برخورداری از ساختاری کامل‌تر، بهره‌برداری متنوع‌تر و بهره‌وری بیشتر، همچنان پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بیان کرد: تعداد معدودی از این واحدها مجهز به سیستم بسته‌بندی و پیش‌سرما بوده که نقص مهمی است.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ادامه داد: در صورت درخواست واحدهای صنعتی برای رفع این نواقص، از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک های مختلف مورد حمایت و مساعدت قرار می‌گیرند.
  وی تصریح کرد: بیشتر سردخانه‌های منطقه جنوب کرمان در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تمرکز یافته که تا حدی هم نگرانی‌هایی بابت افزایش ظرفیت سردخانه‌ها در این ۲ شهرستان در بین صاحبان این صنعت احساس می‌شود.
ارجمند اظهار داشت: تنها تشکل خصوصی فعال منطقه‌ای در این صنعت، انجمن صنفی کارفرمایی سردخانه داران تحت پوشش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با اتمام دوره انجمن قبلی و انحلال این تشکل، اخیرا احیا شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با همفکری و هم‌افزایی با تمامی دستگاه‌های متولی دولتی و خصوصی در این صنعت، برای مسیر و روندی مطمئن و پایدارتر با کمترین مخاطرات و آسیب‌های احتمالی آماده شویم.

مجوز احداث ۴۵ کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان صادر شده و با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال تکمیل هستند.

سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می‌شود.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی جیرفت عنبرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان