Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا متن بیاینه هیئت مدیره خانه سینما درباره دستور العمل طراحی لباس برای هنرمندان که اختصاصی برای ایلنا ارسال شده به شرح زیر است:

صبح روز چهارشنبه 24 مهرماه، خانه سینما به موضوعی منتسب شد که از آن بی خبر بود. موضوعی که به سرعت دست به دست شد و سؤالات و واکنش‌هایی در افکار عمومی، هنردوستان و سینماگران پدید آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار نیست که خانه سینما با اظهار نظرها، بخشنامه‌ها و بیانیه‌هایی مواجه می‌شود که شائبه دولتی بودن این نهاد صنفی را در ذهن مخاطبان سینمای ایران متبادر می‌سازد و تکرار چنین رویه‌ای، این استنباط را برای اعضای بزرگترین و تنها نهاد صنفی سینمای ایران به وجود می‌آورد که گویی اراده مشخصی در صدد کمرنگ کردن و بلکه  حذف تشکل مدنی سینما در کشور است که اگر چنین باشد یقیناً نیتی ناصواب است.

خانه سینما علیرغم آنچه که در اخبار منعکس شده است از تصمیم  سازمان سینمایی برای تبیین آئین نامه پوشش هنرمندان در مجامع مطلع نیست و مشورتی هم در این زمینه با هیات مدیره انجام نشده است.

قطعاً هیات مدیره خانه سینما نسبت به رعایت شئون و حفظ حرمت‌های جامعه و همچنین جایگاه ویژه هنرمندان در بین مردم دغدغه داشته و دارد اما اینکه بجای پیگیری مسائل معیشتی، موارد رفاهی، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، بیمه بیکاری و از کار افتادگی و ...، طراحی لباس رسمی برای حضور سینماگران در مجامع را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهد، نه از جانب مدیریت خانه سینما و نه از جانب اعضای آن پذیرفتنی نیست.

به همین منظور این انتظار جدی وجود دارد که در اظهارنظرها و اطلاعیه‌های سازمان سینمایی دقت لازم در خصوص نسبت این سازمان با خانه سینما به عنوان بزرگترین نهاد جامعه اصناف سینمای کشور لحاظ شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهم فروردین ماه نخستین سالروز درگذشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد کارگردان مهم و تاثیرگذار سینمای ایران بود. به همین مناسبت مراسم بزرگداشت و یادبود این هنرمند در خانه سینما برگزار خواهد شد. زمان برگزاری این مراسم روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سیف‌الله داد است.

در این مراسم عباس یاری، ابوالحسن داوودی، محسن امیریوسفی و مازیار فکری ارشاد درباره‌ی سینمای کیومرث پوراحمد و میراث او برای سینمای ایران سخن خواهند گفت.

این مراسم به همت کمیته فرهنگی انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران و همکاری انجمن کارگردانان سینمای ایران تدارک دیده شده و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

گفتنی است با توجه به همزمانی سالروز درگذشت زنده‌یاد پوراحمد با ماه مبارک رمضان، زمان برگزاری این بزرگداشت به تاریخ یاد شده منتقل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه نویس‌ها ۲ تا ۴ میلیارد جریمه می‌شوند
  • جریمه ۴ میلیارد تومانی برای بیانیه نویسی
  • جریمه های سنگین و میلیاردی سازمان لیگ برای بیانیه نویس ها!
  • جریمه میلیاردی سازمان لیگ برای تیم هایی که بیانیه می دهند
  • جریمه ۲تا۴میلیارد تومانی مصاحبه و بیانیه در فوتبال!
  • دستورالعمل سازمان لیگ درخصوص بیانیه نویسی
  • دستورالعمل سازمان لیگ در خصوص بیانیه نویسی باشگاه ها
  • برگزاری مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • علی قائم مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد
  • علی قائم‌مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد