Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بانک‌ها مکلف شدند تا 2ماه آینده وضعیت وجوه ارائه شده از جمله تسهیلات پرداختی قطعی، اقساط وصول شده، پرداختی به خزانه و مانده اقساط معوق را به دستگاه‌های اجرایی واگذار کننده اعتبار اعلام کنند.
نقدینه- وزارت اقتصاد در اجرای ماده 2آیین‌نامه اجرایی ماده 1قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و به‌منظور احصای مطالبات دولت از محل وجوه اداره شده به ‌عنوان یکی از اقلام تشکیل دهنده گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت (به منظور درج در سامانه سماد)، توسط تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و بانک‌ها (دولتی/خصوصی)، بخشنامه مورخ نهم مهرماه سال‌جاری را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا، در این بخشنامه که با امضای فرهاد دژپسند ابلاغ شده آمده است: بانک‌های عامل حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، ضمن رعایت تکالیف مقرر در مفاد ماده 6آیین‌نامه اجرایی ماده 7قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(مصوب 1380) و همچنین ماده 10آیین‌نامه اجرایی بند (ل) ماده 28قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) موظف هستند، گزارش آخرین وضعیت حساب وجوه اداره شده درباره طرح‌های معرفی شده، طرح‌های مصوب، نوع و میزان حمایت از آنها، تسهیلات پرداختی قطعی، مبالغ تعهد شده، اقساط وصول شده، پرداختی به خزانه، مانده حساب نزد بانک عامل یا صندوق و همچنین مانده اقساط معوق (سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول به تفکیک اصل و سود) را به همراه سایر اطلاعات تفصیلی مربوط، به دستگاه‌های اجرایی واگذارکننده اعتبار اعلام نمایند. بدیهی است اقلام اطلاعاتی مذکور می‌باید در مقاطع سه ماهه (فصلی) به‌روزرسانی شود.
دستگاه‌های اجرایی مکلفند پس از پیگیری و اخذ گزارشات موضوع بند (1) از بانک‌های عامل، مراتب را به منظور اعمال حساب به ذی‌حسابی و اداره کل امور مالی دستگاه مربوط ارسال و ذی‌حسابی نیز براساس نظام حسابداری بخش عمومی نسبت به ثبت و نگهداری حساب مربوط اقدام نماید.
دستگاه‌های اجرایی واگذارکننده اعتبار می‌باید براساس اطلاعات ثبت شده در دفاتر مالی خود نسبت به درج اطلاعات مانده مطالبات از محل وجوه اداره شده، در سامانه مدیریت بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) مطابق ترتیبات مقرر در بخشنامه‌های صادره این وزارت اقدام کنند.
بانک‌های عامل می‌باید مانده بدهی بابت وجوه اداره شده را به‌عنوان بدهی به دستگاه اجرایی ذی‌ربط در دفاتر مالی خود اعمال و در گزارش‌های ارسالی مربوط از طریق سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت(سماد) لحاظ کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲، گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال، افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه  اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نزول متوالی اقتصاد بریتانیا
  • این زن چگونه ناجی روسیه و پوتین شد؟
  • خبر جدید معاون وزیر کار برای کارگران: لایحه اصلاح قانون کار بزودی به دولت ارائه می‌شود
  • معاون وزیر کار: لایحه اصلاح قانون کار بزودی به دولت ارائه می‌شود
  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال