Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راه توسعه همه‌جانبه کشور است که استان مرکزی در استفاده از ظرفیت های این بخش سرآمد است.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی به روز، کارآمد و بدون نقص است که همین مهم سبب برطرف شدن بخش قابل توجهی از تنگناها و مشکلات صاحبان صنایع و تولیدکنندگان استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری خوب و موفق بوده و  با برگزاری منظم ماهانه این شورا، مسائل و مشکلات بخش خصوصی که به دبیرخانه ارسال شده به صورت کارشناسی در این نشست بررسی و مرتفع می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان در سال جاری هر ماه یکبار به صورت منظم برگزار شده و به طور مرتب حضور مدیران کل نیز در این شورا مطلوب ارزیابی می شود.

منوچهر توسطی افزود: رسیدگی به مشکلات تولید، رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار  از اهداف  تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: براساس ماده 251 مکرر برخی از اختیارات توسط وزیر به استان‌ها واگذار شده تا به پرونده‌هایی که از نظر مودیان، عدالت مالیاتی در آنها رعایت نشده رسیدگی شود، همچنین افزایش میزان اختیارات استانی در حوزه ماده 251 ازدیگر موارد مطرح شده در این جلسات است که مقرر شد برای وزیر مربوطه ارسال شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: در ماده 251 سقف تعیین شده برای نماینده وزیر در استان و هیئت حل‌ اختلاف ماده 251،  مبلغ 500 میلیون تومان بود که با این شرایط بسیاری از مودیان مبالغ بالای 500 میلیون تومان حقوقی و 50 میلیون تومان بخش حقیقی را رد می‌کنند البته این مسئله قابلیت رسیدگی در استان را نداشت.

توسطی ادامه داد: براساس تصمیمات اخذ شده پیشنهاد افزایش نرخ به تفکیک سطح مبلغ اشخاص حقیقی در ماده 251 به 3 میلیارد تومان و مبلغ اشخاص حقوقی به یک میلیارد تومان را ارائه داده‌ایم که امیدواریم با تصویب این نرخ برخی مشکلات در این رابطه برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش بر این است که در حوزه ماده 132  مصوبه‌ای تدوین شود که در حوزه طرح توسعه، نوسازی و بازسازی، صنایع هم بتوانند مشمول معافیت مالیاتی این ماده شوند. با توجه به اینکه شرکت‌های خدمات عمرانی شهرک‌های صنعتی دولتی استان درآمد چندانی ندارند، می طلبد که معافیت مالیاتی در این حوزه اعمال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ آیت الله فلاحتی در دیدار با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: تقارن بهار طبیعت و قرآن با بارش رحمت الهی موجب امید و نشاط در جامعه شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برای توسعه جاذبه‌های گردشگری باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت، گفت:برای معرفی و آشنایی مسافران و گردشگران با مکان‌های گردشگری و فرهنگی و مفاخراستان باید راهنمایی‌ها با غنای فرهنگی بیشتر باشد.
وی با تاکید بر رعایت احترام ماه مبارک رمضان و نکات بهداشتی در استفاده از مکان‌های گردشگری از سوی مسافران، افزود: گردشگران با تمیز نگهداشتن مکان‌های گردشگری سهم به سزایی در حفظ مکان‌های دیدنی و بنا‌های تاریخی استان دارند.
ولی جهانی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال مهیا کردن زیرساخت‌های گردشگری بیشتر در استان هستیم، گفت:علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مراکز اقامتی، امکانات تفریحی و حتی جاذبه‌های دست‌ساز می‌تواند ماندگاری گردشگران را در استان افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی
  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است
  • شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، بازوی قدرتمند گردشگری اصفهان / مشارکت ویژه با بخش خصوصی
  • نسخه نجات اقتصاد استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • رسانه و تبلیغات کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳