Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:12:13 GMT

اداره کل ارشاد جنوب کرمان بر مدار فرهنگ و هنر

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۶۰۴۸

اداره کل ارشاد جنوب کرمان بر مدار فرهنگ و هنر

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: ارائه عملکرد، نشانه پویایی یک سازمان به شمار می‌رود و از طرفی انتشار آن احترام به حقوق شهروندی بوده چرا که آگاهی از فعالیتهای هر دستگاهی، حق شهروندان است.

وی افزود: جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب است، منطقه‌ای که به دلیل ارتباط فرهنگی با استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان جغرافیایی را شکل داده که خود حامل یک خرده فرهنگ منحصر به فرد است که باعث وحدت این شهرها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: در نیمه سال ۸۹ به دلیل جبران برخی معضلات و مشکات فرهنگی و لزوم جهادی عمل کردن در عرصه فرهنگ بنا بر تأکیدات رهبری معظم انقلاب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: آنچه در ابتدا مشهود بود، نبود زیر ساخت‌های مناسب در منطقه برای گسترش فعالیت‌های مورد نظر بود که با ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهرهای جنوبی زمینه آن فراهم شد و هم اکنون به جز شهر فاریاب در دیگر شهرها نیز دارای مجتمع فرهنگی و هنری هستیم.

اسحاقی اظهار داشت: البته مجتمع شهر قلعه‌گنج با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی طبق یک تفاهم‌نامه بین استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی، مراحل پایانی کار خود را سپری می‌کند.

وی افزود: همانطور که می‌دانیم فرهنگ عنصری است که شامل همه کنش ها و واکنش های فرد و محیط پیرامون او با بُعد زیرین زندگی گروه‌های اجتماعی می‌شود، یعنی مجموعه روش‌ها و شــرایط زیســت یک جامعه بر اساس بنیاد مشترکی از سنت‌ها و دانش و نیز اشکال مختلف بیان جایگاه فرد در درون جامعه به هم پیوند خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: تنها با دخالت عوامل فرهنگی در راه‌حل‌های انتخاب شده برای توسعه می‌توان به طور کامل، نیازها و خواسته‌های گروه‌های اجتماعی و ملت را برآورده کرد.

وی اضافه کرد: در مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان که از نیمه سال ۹۵ کار خود را آغاز کرد تلاش شده تا بر اساس مدل توسعه فرهنگی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری، سیاست های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسامی و اسناد بالادستی و برنامه‌های دولت و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرساخت‌های فرهنگی را در راستای مدل توسعه‌ای استان و بنا بر ظرفیت‌های موجود منطقه ایجاد نماید.

اسحاقی تصریح کرد: در همین راستا می‌توان به راه اندازی سینما در شهرهای کهنوج و جیرفت، فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری جشنواره های مستمر هنری در رشته‌های مختلف و ده‌ها برنامه در حوزه‌های دیگر اشاره کرد.

نخستین روز مهرماه ۹۵ با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین اسحاقی به عنوان دومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان معرفی شد.

عملکرد سه ساله این اداره‌کل در قالب ۲۳۴ صفحه در اختیار رسانه‌ها گذاشته شده و فایل pdf آن نیز در سایت روابط عمومی این اداره کل قابل دسترسی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان حقوق شهروندی دولت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

اسماعیلی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، اذعان کرد: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توأم کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش ایرانی- اسلامی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، اذعان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سال جاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقه تصویرگری حمله موشکی سپاه به اسرائیل در نیمروز برگزار شد
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده «نون خ»