Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی دولت برای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: امسال هیات دولت همانند سال‌های گذشته اعتباری را برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته هیات دولت برای احیای دریاچه ارومیه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد که امسال با توجه به محدودیت‌های مالی این اعتبار کاهش یافت.

تجریشی گفت: این اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ساخت تونل در دریاچه ارومیه تخصیص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد جنجال انتقال آب خزر به سمنان/ موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

وی ادامه داد: خوشبختانه دریاچه ارومیه امسال نسبت به سال‌های گذشته به دلیل بارندگی و آبگیری به موقع وضعیت بهتری دارد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: به دلیل وضعیت اقتصادی موجود برای اجرای طرح‌ها از دولت توقع کمک مالی نداریم.

تجریشی گفت: امیدوار هستیم که تا پایان سال این اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص یابد تا پروژه‌ها زودتر اجرا شوند.

انتهای پیام/

توضیحات محیط زیست درباره کاهش بودجه دولت برای احیای دریاچه ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهدگفت:حفظ و نگهداری فضای سبز با استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و هم‌سو با محیط زیست را یکی از روش‌های نوین در مدیریت فضا‌های سبز شهری دانست.

مهدی یعقوبی افزود: در حال حاضر شش بوستان در شهر مشهد به عنوان «بوستان سبز» معرفی شده‌اند و نظارت در هر کدام از این بوستان‌ها، برعهده یک کارشناس گیاه‌پزشک مستقر در هر کدام از مناطق است.

او گفت: در بوستان‌های سبز، به منظور کاهش استفاده از سموم شیمیایی برای دفع آفات و بیماری‌ها، از اجرای سمپاشی‌های بی‌مورد جلوگیری شده و در مقابل، از شیوه‌های غیرشیمیایی موثر و متد‌های کنترل بیولوژیک، مکانیکی و فیزیکی استفاده می‌شود. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: طی سالیان اخیر به همت مدیریت فضای سبز شهری، حفظ و نگهداری فضای سبز در تعدادی از بوستان‌های سطح شهر با رویکرد سبز صورت پذیرفته و با توجه به مزایای متعدد این روش از جمله کاهش قابل توجه مصرف سموم شیمیایی و مخاطرات زیست‌محیطی، حفظ سلامت شهروندان، کمک به استفاده از تکنیک‌های کم‌خطر در کنترل جمعیت آفات و عوامل بیماری‌زا و نیز حذف تدریجی روش‌های قدیمی و پر‌خطر، برنامه‌ریزی لازم برای توسعه این طرح صورت گرفته و در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۳، تعداد بوستان‌های سبز را به ۱۳ بوستان افزایش دهیم.

 

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • کاری از سوی دولت برای دریاچه ارومیه صورت نگرفته/ با دو میلیارد متر مکعب آب هم می‌شود در دریاچه قایق‌سواری کرد/ پایان تابستان معلوم می‌شود
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان