Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه،محمود واعظی عصر پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگاران افزود: اکنون کمیته‌ای در کشور در حال بررسی اقدام‌های طرف مقابل با اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای است و اگر خواسته‌های ایران از طرف‌های مقابل محقق نشود، گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی خاطر نشان کرد: از کشور‌های طرف مقابل به خصوص اروپایی‌ها انتظار می‌رود که نسبت به اجرا تعهدات خود در ارتباط با برجام اقدام کنند.   رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: گزارش‌های کمیته ارزیابی کننده در ارتباط با انجام تعهدات برجامی کشور‌های طرف مقابل، یک هفته قبل از اتمام فرصت ۲ ماهه تکمیل و تقدیم رییس جمهوری می‌شود تا در مورد آن تصمیم گیری شود.
واعظی اظهار داشت: طبیعی است که اگر طرف‌های ما در ۱+۴ بویژه اروپایی‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، ما برای براشتن گام چهارم اقدام خواهیم کرد.

زائران اربعین پایان سفر خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند   رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات دولت برای کاهش مشکلات زائران در بازگشت از سفر، به بازدید هفته گذشته خود از مرز‌های مهران، چذابه و شلمچه اشاره کرد و گفت: اقدام‌های خوبی برای انجام این سفر معنوی از سوی ایران انجام شده است و در نتیجه سیل عظیم راهپیمایان کربلا در داخل ایران برای این سفر هیچ مشکلی نداشتند.   واعظی به ارایه خدمات در زمینه حمل و نقل و خدمت‌رسانی موکب‌ها در این ایام اشاره کرد و گفت: جا دارد برای این اقدامات مناسب و خوب از همه دست‌اندرکاران از جمله نیروی انتظامی، گمرک، هلال احمر، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخش حمل و نقل و سایر بخش‌هایی که به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت کردند، قدردانی کنیم.   وی در عین حال ادامه داد: متاسفانه دولت عراق برای انتقال زائران ایرانی از مرز ایران با مشکلاتی مواجه بود و ترافیک جاده‌ها و مشکل تامین وسایل حمل و نقل عمومی مشکلاتی ایجاد کرده بود که خوشبختانه با مساعدت دولت عراق و اعزام وسایل حمل و نقل عمومی از ایران به عراق، این مشکل حل شد.   رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه این سفر مشکلاتی دارد و آسان نیست و اجر و ثواب پیاده‌روی اربعین به همین مشکلات است، گفت: امیدوارم همانطور که زائرین ایرانی همکاری کرده و زیارت خود را به روز‌های آخر موکول نکرده‌اند، بلافاصله بعد از زیارت به کشور مراجعه کنند و کار را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

اولویت دولت توسعه پیام‌رسان‌های داخلی است   واعظی همچنین درباره پاسخ به سوالی درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام اظهار داشت: پیام رسان‌های خارجی که مسایل اخلاقی و امنیتی را رعایت می‌کنند می‌توانند در کشور فعالیت کنند و اولویت دولت در بحث توسعه پیام رسان‌ها توجه به پیام رسان‌های داخلی است.   وی ادامه داد: دولت از پیام رسان‌هایی که حریم خصوصی مردم را حفظ می‌کند حمایت خواهد کرد و شبکه‌هایی که قصد خیانت به مردم و نظام را داشته باشند اجازه فعالیت نخواهند داشت.   رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: موسس کانال تلگرامی آمدنیوز در یک برنامه پیچیده سپاه پاسداران دستگیر شد و روح الله زم بعد از دستگیری در کشور از اقدام‌های خود پشیمان و عذرخواهی کرد، اما این عذرخواهی خیلی دیر انجام شد.   در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، ابولفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مسئولان استانی حضور داشتند.

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی و شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان در قالب سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمود واعظی تعهدات برجامی رئیس جمهور روح الله زم استان سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟

به گزارش همشهری آنلاین از نیویورک، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: « من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا درباره برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریمها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرفهایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می شود، دیدگاه ها شنیده می شود و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران ارائه می گردد.

تارنمای محافظه کار واشنگتن فری بیکن فروردین ماه امسال اعلام کرد: دولت جو بایدن معافیت‌های تحریمی را که به ایران اجازه می‌دهد در چارچوب برجام وارد همکاری‌های هسته‌ای با طرف‌های بین‌المللی شود، تمدید نکرده است.

دولت بایدن اجازه داده است که مجموعه ای از معافیت های تحریمی که به ایران و روسیه اجازه می دهد،همکاری مشترک داشته باشند، منقضی شود اما به اجرای آن تحریم ها متعهد نمی شود.

واشنگتن آخرین بار آگوست ۲۰۲۳ این معافیت‌ها را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ تمدید کرده بود و این معافیت‌ها اکنون منقضی شده‌اند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه درباره علت منقصی شدن این معافیت های تحریمی حرفی نزد اما به واشنگتن فری بیکن گفت که مقامات همچنان «در حال بررسی معافیت‌ها به عنوان بخشی از روند بررسی منظم هستند» و اظهارنظر عمومی پس از تصمیم‌گیری بعنوان بخشی از آن بررسی ارائه خواهد شد.

معافیت‌های تحریمی ایران در چارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌های آمریکا هر ۶ ماه موظف به تمدید آن بوده‌اند.

بر اساس متن برجام، کشورهای امضا کننده آن متعهد شده بودند که با ایران در حوزه‌ همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز از جمله در پروژه‌های رآکتور تحقیقاتی اراک و تاسیسات فردو همکاری کنند.

در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ این معافیت‌ها به دلیل خروج آمریکا از برجام لغو شد اما جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که این معافیت‌ها را صادر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ایران پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در ۱۶ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفت. اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

اجرای نامتوازنِ این توافق از یک طرف و فشارهای ناشی از اعمال و تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا از طرف دیگر، باعث شد تا یکسال پس از خروج آمریکا از برجام، نهایتاً در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۸ می ۲۰۱۹) شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی در راستای متوقف کردن گام به گام اجرای اقدامات داوطلبانه تعهدات هسته‌ای با اعطای فرصت‌های ۶۰ روزه به دیپلماسی، اتخاذ کند.

ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند. اما با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش داد. کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت گرفت.

دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق این کشور را برای خروج از توافق ایران و گروه ۱+۵ محکوم کرد اما تاکنون دربرابر هرگونه اقدام معتبر برای جبران رفتار نادرست گذشته کوتاهی کرده و سیاست های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته است.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای و حقوق بشر تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده است.

کد خبر 846806 برچسب‌ها توافق هسته‌ای ایران خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • احیای برجام در میانه بحران؟