Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@05:19:58 GMT

تردد زائران از مرز مهران ۲برابر شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۶۲۲۰

تردد زائران از مرز مهران ۲برابر شده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست ستاد اربعین استان ایلام‌ که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تا صبح امروز یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرز مهران خارج و بیش از ۹۰۰ هزار نفر از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی گفت: تردد زائران از مرز مهران 2 برابر شده شده و این‌ میزان خروجی و ورودی زایران از مرز مهران معادل ۶۰ درصد ترددها در رفت و ۶۵ درصد ورود کل زایران از این مرز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام با بیان اینکه هم اکنون روند تردد زائران بدون مشکل در حال انجام است، افزود: موج  بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده اما به دلیل اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه‌ریزی دقیق ستاد اربعین، ترددها منظم و روان و بدون مشکل در جریان است.

سلیمانی از تدوین سند جامع اربعین با همکاری ستاد مرکزی خبر داد و گفت: علاوه بر این زیرساخت‌های منتهی به مرز در حد مطلوب احداث شد و تنها در برخی نقاط با توجه به حجم زیاد کارها ناتمام ماند.

وی ادامه داد: در روزهای اول در مرز مشکل شدید آب‌رسانی داشتیم که بلافاصله و با تلاش و همکاری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتفع شد.

سلیمانی خواستار تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام - مهران بخصوص واریانت کنجانچم شد و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در تکمیل تونل دوم آزادی و تونل کبیرکوه به استان کمک کند.

استاندار ایلام خواستار تسریع در بازگشایی «چیلات» و «چنگوله» شد و ادامه داد: شهرداری تهران قول مساعد ساماندهی مسیر پیاده‌رو پل زائر تا پایانه مهران را داده است که امیدواریم اجرایی شود.

سلیمانی با اشاره به مقدمات اجرایی شروع خط ریلی به استان نیز گفت: در سفر رییس جمهوری به استان عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر کشور وزیر راه و شهرسازی شهرداری تهران اربعین زائران اربعین مرز مهران بازگشت زائران ستاد اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود

محمد محمدی روز یکشنبه در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی تصریح کرد: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

فرماندار شهرستان مهران نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات پرسنل آب و فاضلاب، آمادگی خود را برای همکاری و پیشبرد پروژه های آب و فاضلاب اعلام کرد.

"علی عباس شفیعی" افزود: مجموعه فرمانداری برای خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم شهرستان، همواره پشتیبان و همراه آبفای استان است تا بتوانند خدمات خود را با سرعت و کیفیت بهتر به مردم ارائه کنند.

شهرستان مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و اربعین حسینی است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان ایلام
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌های روغنی از کشاورزان مهرانی
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود
  • تردد بی‌سابقه بیش از ۷ میلیون زائر از مرز مهران
  • تردد ۷ میلیون و ۸۰۸ هزار نفر طی سال گذشته از مرز مهران
  • احداث ۲۳ هزار متر سایبان در مرز مهران
  • احداث بیش از ۲۳ هزار متر سایبان در مرز مهران