Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور اقدامات صورت گرفته در اربعین امسال را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ایران در راهپیمایی اربعین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر داشت‌. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزاری خبرگزاری تسنیم از ایلام، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران ضمن اشاره به فاصله با اهداف والای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: گسترش راهپیمایی اربعین نیازمند برداشتن گام‌های بلندتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ضمن تأکید بر این مهم که مشوق اصلی جریان راهپیمایی‌های اربعین، مقام معظم رهبری بوده‌اند، اضافه کرد: ایشان همیشه بر لزوم تقویت و برگزاری و اتمام هرچه باشکوه‌تر این نهضت تأکید و توصیه داشته‌اند.

وی ضمن تقدیر از تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین، افزود: اگرچه هنوز با ایده آل‌های مقام معظم رهبری فاصله‌داریم اما با توجه به امکانات و شرایط موجود و اینکه مقصد کشور دیگری بود، می‌توان اقدامات صورت گرفته را بسیار خوب ارزیابی کرد.

رحمانی فضلی:آمار طلاق در 2 سال گذشته کاهش یافته استرحمانی فضلی: زائران سفر خود را مدیریت و اقامت در عراق را کوتاه کننداخبار اربعین 98| ‌بازدید وزیر کشور از مرز مهران + تصاویر

 رحمانی فضلی در ادامه در خصوص آمارهای تردد اربعین از ابتدا تا امروز، گفت: در سال‌های اول آمارهای تردد در اربعین 300 تا 400 هزار نفر بود ولی حالا بعد از پنج سال به سه میلیون و 500 هزار نفر رسید که آمار قابل‌توجه است.

وی ضمن تأکید بر لزوم برداشتن گام‌های بلندتر و مؤثرتر برای گسترش اربعین حسینی با توجه به ظرفیت خوب و بالای کشور ‌متذکر شد: این اعداد و ارقام با اهداف بلند مقام معظم رهبری برای توسعه نشر اصول و ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی همچنان فاصله دارد.

وزیر کشور ضمن تقدیر از همکاری و همراهی خوب مسولان کشور عراق برای خدمات‌دهی و تسهیل  تردد زائران به این کشور، اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شامل نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها به سهم خود پای‌کار هستند.

رحمانی‌فضلی بر لزوم آسیب‌شناسی دقیق در ستاد اربعین امسال تأکید کرد و گفت: در اربعین امسال در بخش‌هایی پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل‌شده اما بازهم مشکلاتی هست که باید شناسایی و تقویت شوند.

وی به افزایش تردد یک‌میلیون و 200 هزار زائر در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل تردد زوار اربعین، بحث‌های فرهنگی است و کارهای فرهنگی در اربعین باید تقویت شود.

رحمانی فضلی ضمن مخاطب قرار دادن مسئولان فرهنگی استان، گفت: همان‌طور که طرح‌های مختلفی در حوزه زیرساخت‌ها اجرای می‌شود، در حوزه فرهنگی و تبلیغی هم لازم است خود استان پای‌کار آمده و با ارائه طرحی جامعه و کامل زائران را از آغاز سفر تا پایان در محیطی معنوی و فرهنگی غوطه‌ور سازد.

وزیر کشور در پایان گفت: روزهای پایانی اربعین در موج بازگشت بسیار حائز اهمیت است و کمترین سهل‌انگاری می‌تواند تمام زحمات را به هدر دهد.

انتهای پیام/ش

R7718/P/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال داده می‌شود؟

وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش این آمادگی را دارد که مدیریت ورزشگاه آزادی را به فدراسیون فوتبال بدهد که در خدمت فوتبال کشور باشد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در نشست با اعضای هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ این رشته ورزشی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی حمایت از فوتبال است. ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که بدون شک یکی از این ظرفیت‌ها ورزش است و ظرفیت بزرگ فوتبال نیز در این میان غیرقابل کتمان است.

هاشمی: استعدادهای برتر ورزش بورسیه می‌شوند

 

وی با اشاره به ابعاد ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این رشته ورزشی در دنیا اظهار داشت: مجموعه فدراسیون و باشگاه‌ها اقدامات فرهنگی خوبی انجام می‌دهند و اقدامات فرهنگی باید با قدرت بیشتری در میادین ورزشی انجام گیرد. اگر خدشه‌ای به ارزش‌ها وارد شود تمام زحمات به هدر خواهد رفت.

هاشمی با اشاره به الزام قانونی برای رعایت فیرپلی مالی در ورزش کشور گفت: موضوع فیرپلی مالی ظرفیت بسیار خوبی است که باعث می‌شود عدالت در فوتبال ما جاری شود. این اختیار را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم که آیین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد که قابلیت اجرا داشته باشد.

وزیر ورزش با اشاره به موفقیت فوتبال ساحلی در مسابقات جام جهانی اظهار کرد: الان فوتبال ساحلی ایران در رده سوم دنیا است و این یک ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ما محسوب می‌شود. همانطور که فوتسال نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد‌ و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در تیم ملی فوتبال بزرگسالان و امید نیز بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. در فوتبال الکترونیک نیز ظرفیت بسیار خوب و گیمرهای توانایی در ایران حضور دارند. باید به سمتی برویم که تیم‌های ما از برگزاری فوتبال الکترونیک نیز استقبال کنند و از این ظرفیت درآمدزایی داشته باشیم.

وزیر ورزش همچنین با اشاره به اختصاص 1200 میلیارد تومان توسط دولت برای بازسازی ورزشگاه آزادی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که مدیریت ورزشگاه آزادی را به خود فدراسیون فوتبال بدهد که در خدمت فوتبال کشور باشد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز پیش از صحبت‌های وزیر ورزش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فوتبال ایران اظهار داشت: از زمانی که وزیر ورزش و جوانان برای فوتبال گذاشتند تشکر می‌کنم و ایشان به این موضوع اشراف دارند که فوتبال حائز اهمیت است و زمانی که او صرف حل موضوعات فوتبال می‌کند، موید همین دقت نظر است.

در ادامه تاج ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص برنامه‌های فدراسیون در حوزه‌های مختلف با تاکید براینکه ورزش به خودی خود یک مقوله فرهنگی است بیان کرد: این رشته به دلیل جمعیت بالای علاقمند بسیار اثرگذار است و باید با حساسیت بسیار برایش برنامه‌ریزی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر پیگیری و برنامه ریزی  جدی و دقیق در مسائل فرهنگی توسط مسولان، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان فدراسیون فوتبال توضیح داد: هر هفته در کنار مسابقات فوتبال اقدامات فرهنگی به تناسب با رویدادهای مذهبی و فرهنگی تدوین و اجرا می شود که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی را درپی داشته است.

بر اساس این گزارش، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در مدت حضور خود در فدراسیون فوتبال ارائه کردند و به بیان گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • راهپیمایی شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه (فیلم)
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال داده می‌شود؟