Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، طلا در بازار ایران ارزان‌تر از بازار جهان شد. حالا هر کیلوگرم طلا در ایران تا ٢٠‌ میلیون تومان ارزان‌تر از کشور‌های همسایه است و همین موضوع انگیزه قاچاق طلا را برای قاچاقچیان زیاد کرده است.

عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر با اعلام این موضوع می‌گوید: «موافق دستکاری قیمت‌ها در بازار طلا نیست و همان‌گونه که حباب نرخ طلا به نفع اقتصاد ایران نیست، کاهش نرخ طلا و ریزش آن نسبت به کشور‌های همسایه هم اتفاق مثبتی برای اقتصاد به شمار نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 حباب سکه منفی شد

 بر اساس آن‌چه نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده، ارزش سکه در بازار‌های داخلی ٥٠‌هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز حدود ۵‌هزار تومان زیر نرخ جهانی درحال دادوستد است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بهای هر مثقال طلا نیز در روزگذشته حدود ۱۰‌هزار تومان کاهش داشته و به یک‌میلیون و ۷۶۰‌هزار ۶۱‌هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۳‌هزار تومان افت نرخ به نرخ ۴۹۶‌هزار و۵۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد. این افت نرخ حالا قاچاق طلا را حسابی رونق بخشیده است. آن‌گونه که عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر به «شهروند» می‌گوید: «در بیشتر مواقع‌سال، هر کیلو طلای ایران بین ٥ تا ٢٠‌میلیون تومان ارزان‌تر از بازار کشور‌های همسایه است.»

 او ادامه می‌دهد: «قاچاق طلا معمولا به صورت طلای آب‌شده یا مسافری به کشور‌های همسایه صورت می‌گیرد.» آن‌گونه که این فعال صنفی توضیح می‌دهد: «سوداگری در بازار طلا این روز‌ها از بین رفته و بیشتر کسانی که خریدی انجام می‌دهند، همان مشتریان واقعی هستند.»

 اجازه دهید بازار رفتار خود را داشته باشد

 سکه تمام بهارآزادی که اردیبهشت امسال از مرز ٥‌میلیون تومان هم گذر کرد، دیروز در بازار تهران به نرخ ٣‌میلیون و ٩٥٤‌هزار تومان فروخته می‌شد. این کاهش قیمت، اما در شرایطی در بازار ایران رخ داده که بهای اونس جهانی در ماه‌های گذشته روند صعودی داشته و از حدود ١٢٧٤،٩٢ دلار در اردیبهشت امسال به ١٤٨٨.٧٤ دلار در ٢٠ مهر امسال رسیده است.

 محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر با اشاره به حباب حدود ٨٠٠‌هزار تومانی سکه در ماه‌های نخست امسال، ادامه داد: «نه برای حباب ٨٠٠‌هزار تومانی نرخ سکه در آن روز‌ها توجیهی وجود دارد و نه برای منفی‌شدن قیمت‌ها در امروز.» او که معتقد است باید اجازه داد که بازار رفتار خود را انجام دهد، افزود: «کاهش نرخ طلا و سکه در بازار‌های داخلی نسبت به بازار‌های جهانی اتفاق خوبی به شمار نمی‌رود و تأثیر منفی خواهد داشت.»

 آرامش بازار طلا تا پایان ماه صفر

 به دنبال ازبین‌رفتن حباب سکه، سوداگری در بازار هم به حداقل خود رسیده است. کشتی‌آرای، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران که علت اصلی وجود حباب منفی در بازار طلا و سکه را کاهش تقاضا می‌داند، گفت: «به دنبال ازبین‌رفتن حباب قیمتی بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که در سایر بازار‌ها همچون بورس، سرمایه‌گذاری کنند.»

 طبق پیش‌بینی‌های این فعال بازار، با توجه به نرخ اونس و دلار، تعطیلی و مناسبت‌های سوگواری در روز‌های آینده پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ماه صفر شاهد بازاری آرام و باثبات برای طلا و سکه باشیم که نوسان‌های اندکی خواهد داشت.

 کشتی‌آرای با اشاره به این نکته که نرخ طلا و سکه تحت‌تأثیر دو عامل نرخ اونس طلا در بازار‌های جهانی و نرخ دلار است، افزود: «ثبات نرخ این دو شاخص در هفته گذشته، باعث آرامش بازار طلا و سکه شد. نرخ هر اونس طلا در هفته گذشته بین ۱۵۰۱ تا ۱۵۰۹دلار در نوسان بود که باعث شد نرخ سکه و طلا در کشور نوسان اندکی داشته باشد.»

 وی ادامه داد: «قیمت دلار نیز در هفته گذشته ثبات کاملی داشت و به همین دلیل وضع بازار طلا و سکه تقریبا آرام بوده و نوسان جزیی ۱۰ تا ۲۰‌هزار تومانی را تجربه کرد.»

 نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: «اما در پایان هفته گذشته به دلیل مثبت‌شدن شاخص‌های اقتصادی امریکا، ارزش دلار بالا رفته و به‌تبع آن، نرخ اونس جهانی طلا افت زیادی کرد؛ به‌طوری که نرخ اونس با افت ۲۰دلاری به یک‌هزار و ۴۸۹ دلار کاهش یافت.»

منبع: روزنامه شهروند

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کاهشی گزارش می‌شود. البته شدت افت قیمت در محصولات ایران خودرو بیشتر بوده و خودروهای سایر شرکت‌ها غالباً با ثبات گزارش می‌شود.

گرچه کلیت بازار نزولی به نظر می‌رسد، اما در این میان خودروهایی پیدا می‌شوند که از ابتدای امروز، افزایش قیمت عجیب‌وغریبی نسبت به روز گذشته دارند.

برای مثال بهمن G۹ یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین محصولات شرکت بهمن موتور محسوب می‌شود که اخیراً وارد بازار شده و از ابتدای روز جاری رشد قیمتی بالغ‌بر ۹۵ میلیون تومان را به ثبت رساند و به نرخ سه میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای داخلی

افت قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امروز به مراتب بیشتر از مونتاژی‌ها گزارش می‌شود.

ساینا دنده‌ای S دوگانه‌سوز از معدود خودروهای دوگانه‌سوز بازار بوده که از ابتدای روز جاری پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ ۴۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک اتوماتیک R یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده اتومات بازار به شمار می‌رود که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با ۵۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید

دنا پلاس اتوماتیک سدان محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو هم پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته شده و به کانال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تارا اتوماتیک V۲ محصول لوکس ایران خودرو نیز افت ۱۵ میلیون تومانی را به ثبت رسانده و به نرخ ۹۹۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

از ابتدای معاملات امروز، قیمت خودروهای مونتاژی به مراتب کمتر از خودروهای داخلی نوسان دارد.

جک J۴ آپشنال یکی از معدود محصولات مونتاژی است که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ ۸۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته، کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو با افت پنج میلیون تومانی نسبت به دیروز، به قیمت یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرایم که یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین محصولات بهمن موتور به شمار می‌رود از صبح امروز ۲۵ میلیون تومان ارزان‌تر شد و با دو میلیارد و ۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

کد خبر 846559 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد