Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@13:20:36 GMT

ورود ۹۰۰ هزار نفر از مرز مهران به کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۶۴۵۰

ورود ۹۰۰ هزار نفر از مرز مهران به کشور

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در ستاد ویژه ی اربعین با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی گفت: با توجه به زیرساخت هایی که با هماهنگی مسئولین نظام انجام شد آرامش و جو روانی مثبت و خوبی را  در ایام اربعین در استان شاهد بودیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز خارج و بیش از ۹۰۰ هزار نفر وارد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد رفت و ۶۵ درصد برگشت زوار از مرز مهران صورت گرفته است.

استاندار ایلام افزود: مسئولین استان همدلی و هم افزایی قدرتمندانه ای داشته اند، از نماینده محترم ولی فقیه تا دوستان در نهادها، سازمانها و ارگان ها همراه با مردم خوب استان میهمان نوازی و کمک به زوار در سطح بسیار بالایی صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.

سلیمانی دشتکی گفت: قرارگاه رفع نواقص و سازندگی اربعین را بعد از اربعین سال گذشته شروع کردیم و تا امروز ادامه دادیم و بیشتر کارهایی که در اهداف قرارگاه آمده بود اجرا شدند.

وی افزود: سند جامع اربعین را با همکاری ستاد مرکزی تدوین شد، زیرساختهای مورد نظر در استان را تکمیل کردیم و البته بعضی از قسمت ها هنوز کامل نشده است و با توجه به حجم کارها اولویت بندی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در روزهای ابتدایی مشکل آبرسانی به زوار را داشتیم که به سرعت برطرف شد و استقرار موکب ها، آبرسانی، بحث حمل و نقل در چند روز بعدی فعال شدند.

نیازهای استان در بحث اربعین

وی افزود: تکمیل ۴ خطه کردن مسیر ایلام به مهران در دستور کار قرار گرفته و به سرعت عملیاتی شود.

استاندار ایلام بیان کرد: عملیات اجرایی تونل دوم آزادی در محور سرابله به ایلام با توجه به ۴ خطه کردن قسمت اعظم مسیر ایلام به سرابله نیاز است که این نیاز با عنایت وزیر راه و شهرسازی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تونل کبیرکوه بیش از ۶۵۰۰ متر طول دارد که ۴۵۰۰ متر آن در دو سال اخیر کارسازی شده است و در صورت تکمیل مسیر جدیدی به مهران اضافه خواهد کرد.

وی گفت: اه اندازی بازارچه های چنگوله و چیلات از مطالبات ماست که می تواند در کاهش ترافیک مرز مهران بسیار موثر باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: سازماندهی مسیر پل زائر تا پایانه مهران که نیاز به مناسب سازی، جدول بندی و ایجاد فضای سبز دارد.

وی افزود: ما هر سال دنبال تکمیل آبسردکن، تانکر و وسایل خنک کننده آب داریم و اگر در مرز مهران تأسیسات دائمی سردخانه و دستگاه تولید و بسته بندی آب ایجاد شود این مشکلات هم مرتفع خواهد شد که با توجه به گرم شدن هوا در سال های آینده این تأسیسات باید در پایانه مهران احداث شود.

وی بیان داشت: اقدامات خوبی در زمینه انسداد مرزی انجام شده است و ۲۰۰ کیلومتر از مرزها نیاز به انسداد دارد.

استاندار ایلام اظهار داشت؟: ما هر سال با سهمیه قیر در استان مشکل داریم و برنامه ریزی صورت گیرد که به صورت دائمی قیر مورد نیاز استان تخصیص یابد.
 
وی گفت: در بحث احداث خط ریلی وزیر محترم راه و شهرسازی دستورات لازم را دادند و ان شاء الله در سفر رئیس جمهور کمک شود به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود و به سرعت به بهره برداری برسد.
 
وی تصریح کرد: اعتبارات اربعین  دیر ابلاغ می شود و اگر در همان ابتدای سال این اعتبارات تخصیص یابد با سرعت بیشتری پروژه ها را تکمیل خواهیم کرد.

وی گفت: وزیر محترم راه و شهرسازی در خصوص طرح جامع پایانه های مرزی مهران و برکت دستور دادند ان شاء الله هر چه سریعتر وارد فاز عملیات اجرایی شود.

استاندار ایلام عنوان کرد: تکمیل فرودگاه مهران که وزیر محترم کشور سال گذشته دستور دادند و کارهای خوبی هم انجام شده است و امسال هم آن را تکمیل می کنیم و برج مراقبت سیار هم نصب خواهد شد.

کد خبر 4749706

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 مرز مهران ایلام اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شهرکرد رادیو اربعین شیراز استانداری سمنان بیرجند موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال

به گزارش جام جم آنلاین؛ "محمد محمدی" در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود، اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی تصریح کرد: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

فرماندار شهرستان مهران نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات پرسنل آب و فاضلاب، آمادگی خود را برای همکاری و پیشبرد پروژه‌های آب و فاضلاب اعلام کرد.

"علی عباس شفیعی" افزود: مجموعه فرمانداری برای خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم شهرستان، همواره پشتیبان و همراه آبفای استان است تا بتوانند خدمات خود را با سرعت و کیفیت بهتر به مردم ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال