Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد تیموری روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای اداری شهرستان ملایر در بخش جوکار افزود: از سال‌های گذشته ۶ طرح ورزشی در این شهرستان آغاز شده بود که هر کدام بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

وی اظهار داشت: از این تعداد سالن ورزشی روستاهای ازناو، کمری و رضوانکده به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان ادامه داد: سال‌های گذشته از محل ارزش افزوده اعتباراتی در همین رابطه اختصاص یافت که سهم ملایر ۱۳ درصد از این اعتبارات بود و به حدود ۱۸ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری ادامه داد: امسال ۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده به استان تعلق گرفت که ۴۰ درصد از این اعتبار معادل ۱۱ میلیارد ریال را برای تکمیل این طرح ها به ملایر اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات متوازن شهرستان نیز مبلغی در این زمینه کمک شد گفت: استخر شنای ملایر همچنان نیمه‌کاره است و عملیات اجرایی آن تعطیل شده بود که با پیگیری نمایندگان ملایر و سازمان نوسازی مدارس، سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال و امسال ۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل این استخر اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان قول مساعد داد: مدرسه ۱۲ کلاسه توحید ازندریان سال آینده بهره‌برداری و دیوار کشی مدرسه شبانه‌روزی نَنَج نیز طی روزهای آتی آغاز شود.

تیموری یادآور شد: مدرسه ۱۲ کلاسه سنایی جوکار نیز در دست اقدام است و یک سالن چند منظوره با ظرفیت ۲۲۰ نفر در کنار مدرسه احداث شده که می‌تواند بخشی از نیازهای این شهر را مرتفع کند.

وی درباره کانون فرهنگی ملایر نیز بیان کرد: این کانون از سال ۸۳ متوقف شده بود که سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان با اشاره به اختصاص اعتبار ملی برای استاندارد سازی مدارس با حمایت دولت و مجلس گفت: همدان نخستین استان کشور در استاندارد سازی مدارس و حذف بخاری‌های نفت سوز است و هر مدرسه‌ای که سیستم گرمایشی آن مشکل دارد، به سرعت رفع می‌شود.

کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری مصنوعی در جوکار

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز آبخیزداری را بهترین روش برای تغذیه آب‌های زیرزمینی دانست و گفت: در این راستا حدود ۱۰۰ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری در شهرستان ملایر اجرا شد.

اسفندیار خزایی ادامه داد: در حوزه زراعت چوب هم‌اکنون ۲۰۰ هکتار گونه صنوبر در ملایر مهیای کاشت است و از نهالستان این شهرستان ۷۰۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید کردیم.

وی تاکید کرد: آمادگی توزیع نهال صنوبر بین شهروندان را داریم تا بتوانیم عرصه‌های منابع طبیعی را حفظ، احیا و توسعه دهیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ طرح پروانه دار در این شهرستان آماده به کار داریم که ۱۸ طرح آن مربوط به بخش جوکار است و ۲۰ طرح نیز در زمینه کشت زعفران است.

علی مروت امیری با اشاره به جانمایی طرح بزرگ دامداری ۶ هزار راسی در بخش جوکار با سرمایه گذاری شرکت شستا بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، تحول بزرگی در حوزه دامداری این منطقه ایجاد می‌شود.

خسارت ۶۲ میلیارد ریالی سیل به قنوات ملایر

وی یادآور شد: در جریان سیلاب فروردین امسال ۱۷ کیلومتر از قنوات این شهرستان آسیب دید که بیش از ۶۲ میلیارد ریال برآورد خسارت شد و چنانچه پرداخت شود، به سرعت کار انجام می‌شود.

مدیر اداه جهاد کشاورزی ملایر آبیاری نوین را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: از ۲ سال گذشته تاکنون ۱۰ درصد از مزارع این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد و این آمار به ۳۰ درصد افزایش یافت.

امیری گفت: ۱۹۳ هکتار آبیاری نوین هم اکنون در بخش جوکار در دست اجرا است که علاوه بر این ۹۹ هکتار طراحی شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری ملایر همدان جلسه شورای اداری ملایر سازمان نوسازی مدارس ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در آیین افتتاح زمین چمن مصنوعی مدرسه شهید چمران ارومیه گفت: با هدف ارتقای سرانه ورزشی برای استفاده دانش آموزان در استان، ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی ورزشی در دولت سیزدهم احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

علی مطهری افزود: هفت باب سالن ورزشی هم دو سال اخیر به فضاهای ورزشی دانش آموزان استان اضافه شده که با احتساب این رقم، تعداد سالنهای ورزشی مجموعه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی به ١٢٠ باب رسیده است.

وی، به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان هم اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح یک تحول بزرگ در موضوع فضاهای ورزشی اتفاق افتاده که آذربایجان‌غربی یکی از پیشروهای این موضوع در سطح کشور است.

مطهری افزود: در دو سال اخیر ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در سطح استان احداث و ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی نیز صورت گرفته است.

همچنین با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی،کلنگ احداث مجموعه ورزشی مدرسه شهید چمران ارومیه امروز به زمین زده شد.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، این مجموعه با اعتبار اولیه ١٠ میلیارد ریال و همچنین پیش بینی زمانی یک ساله احداث می‌شود.

سالن ورزشی سردار شهید زاهدی نیز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانغربی در مجموعه ورزشی شهید باهنر ارومیه در خیابان خرمشهر کلنگ زنی شد.

این سالن در فضایی به مساحت یکهزار مترمربع و اعتبار اولیه ١٠ میلیارد ریال احداث خواهد شد و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، همچنین با حضور در مجتمع شهید رجایی ارومیه و استخر این مجموعه از طرح مهارت آموزی شنا بازدیدکرد.

صادق ستاری فرد در این بازدید گفت: این طرح برای دانش آموزان دوره های چهارم و پنجم ابتدایی به صورت مهارت آموزی و برای دانش آموزان دوره ششم ابتدایی به صورت آموزش شنا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال