Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@20:17:41 GMT

همه دغدغه‌مندان آب گردهم می‌آیند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۶۶۳۴

همه دغدغه‌مندان آب گردهم می‌آیند

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: انوش نوری اسفندیاری، دبیر اندیشکده تدبیر آب ایران از راه‌اندازی پویش خانواده آب خبر داد و گفت:‌ در واقع قصد داریم یک اقدام فرهنگی انجام دهیم و در تاریخ ۲۹ مهرماه در نظر داریم دو موضوع را با مدعوین خود مطرح کنیم. یکی نتیجه مستند سازی کاری که در زمینه تاریخ شفاهی آب انجام شده و مربوط به نشریه آب و توسعه است که در دهه ۱۳۷۰ این نشریه در حدود ۲۰ شماره چاپ شد و بعد تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه آب و توسعه در واقع برای ثبت تاریخ شفاهی آب کار شده و نتیجه کار قرار است به گفتگو گذاشته شود.

وی افزود:‌ دومین مورد یک پویش به نام پویش خانواده آب با محوریت تاریخ شفاهی آب است و قرار است در آن موضوعات برجسته ای مورد توجه قرار بگیرد که می تواند امید بخش و درباره روشنی فرهنگ و اندیشه در کارنامه آب باشد.

اسفندیاری ادامه داد: تلاش ما توجه به ظرفیت هایی است که در جامعه برای موضوع آب شکل گرفته است. در طول این ۶-۷ سال که شرایط آب کشور، شرایط مناسبی نیست، ظرفیت‌های در جامعه شکل گرفته که هر یک در نقطه‌ای و جدا از دیگران در حوزه آب فعالیت‌های ارزشمندی می‌کنند و در پویش خانواده آب قرار است این ظرفیت‌ها در قالب یک تالار گفتگو و بستری که به موضوعات مربوط به تاریخ شفاهی آب بپردازد، در کنار یک دیگر قرار بگیرند و کار کنند.

دبیر اندیشکده تدبیر آب ایران تصریح کرد:‌ در واقع در این مدت افراد و نهادهایی شکل گرفته اند که به صورت انفرادی در زمینه آب، چه در دانشگاه ها و چه در بخش های دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی فعالیت کرده اند و ما می‌خواهیم همه این ظرفیت‌ها را با هر نگاهی که دارند کنار هم بیاوریم.

اسفندیاری تاکید کرد:‌ نگاهی که حاکم است این است که هر کسی که درباره آب صحبت می کند، اساساً تمام تصمیمات گذشته را به باد انتقاد می گیرد در حالی که اقدامات مهمی انجام شده و به نظر می آید تاریخ موضوع آب نیاز به بازخوانی دارد. به همین دلیل به سراغ تاریخ رفته ایم تا نشان دهیم مشکلاتی که ایجاد شده، سابقه دار است و در گذشته هم بوده و ریشه دار است اما چون به نحو درستی با آن برخورد نشده، تداوم پیدا کرده و گسترش یافته است. این به معنای این نیست که اساسا فکری در مورد آن در گذشته نشده و قرار است تازه حرکتی برای چاره جویی انجام شود بلکه قرار است این مسئله را با مصداق های مشخص مورد توجه قرار دهیم. نشریه آب و توسعه هم در واقع یکی از مستنداتی است که در همین راستا مورد توجه ما است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا آب پویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کروس در بین 8 بازیکن برتر تاریخ آلمان

به گزارش ورزش سه،  سایت نشریه کیکر نوشت: 

100 مسابقه بین المللی مثل یک دیوار  صوتی است که تنها تعداد کمی از بازیکنان در تاریخ طولانی فدراسیون فوتبال آلمان شکسته اند. از این جمع توماس مولر و مانوئل نویر هنوز فعال هستند و همچنین تونی کروس که بازگشته است در حال پیشرفت در رده بندی بازی به بازی هستند.  

البته کروس بیش از سه سال از تیم ملی آلمان دور بود وگرنه حداقل بیست بازی ملی بیشتر داشت.  
مروری بر 13 بازیکن با سابقه 100 یا بیشتر از این تعداد بازی ملی خود در آلمان این آمار را پیش رویتان قرار می دهد: 

رتبه سیزدهم: توماس هسلر 101 بازی بین المللی، یازده گل 
رتبه دوازدهم: فرانتس بکن باوئر 103 بازی بین المللی، 14 گل 
رتبه یازدهم: پر مرتساکر 104 بازی بین المللی، چهار گل 
رتبه دهم: یورگن کوهلر 105 بازی بین المللی، دو گل 
رتبه هشتم: یورگن کلینزمن 108 بازی بین المللی، 47 گل  
رتبه هشتم: تونی کروس 108 بازی بین المللی، 17 گل 
رتبه هفتم: فیلیپ لام 113 بازی بین المللی، پنج گل 
رتبه ششم: مانوئل نویر 117 بازی بین المللی – او اولین دروازه بانی است که سد 100 بازی بین المللی را شکست.  
رتبه پنجم: باستین شواین اشتایگر 121 بازی بین المللی، 24 گل 
رتبه چهارم: توماس مولر 128 بازی بین المللی، 44 گل 
رتبه سوم: لوکاس پودولسکی 130 بازی بین المللی، 49 گل 
رتبه دوم: میروسلاو کلوزه 137 بازی بین المللی، 71 گل 
رتبه اول: لوتار ماتئوس 150 بازی بین المللی، 23 گل 

بازیکنان آلمان شرقی هم بودند که صد بازی ملی انجام دادند البته نه برای DFB بلکه برای DFV  (فدراسیون فوتبال جمهوری آلمان آن زمان). دو بازیکن حداقل 100 بازی در تیم ملی آلمان شرقی انجام دادند: یواخیم استریچ 102 بازی بین المللی برای آلمان انجام داد و 55 گل به ثمر رساند. 
دیگر بازیکن هانس یورگن "دیکسی" دورنر، به نوبه خود، دقیقاً 100 بازی بین المللی برای آلمان انجام داد و 9 گل به ثمر رساند.  

تنها صد تایی که برای هر دو فدراسیون بازی کرده، یک نفر است که تقریباً به همان تعداد بازی برای هر دو فدراسیون انجام داد؛ اولف کرستن. این مهاجم در مجموع 100 بازی بین المللی انجام داد و 34 گل به ثمر رساند. 49 مورد از آنها برای آلمان شرقی آن زمان (14 گل) – رکورد DFB او هم پس از آن 51 بازی و 20 گل زده بود.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • پیگیری مطالبات و دغدغه‌های عوامل دفتر خبر بافق
  • ۴ گزینه اصلی هدایت بارسلونا
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • کروس در بین 8 بازیکن برتر تاریخ آلمان
  • گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • تاریخ‌سازی وینیسیوس: جوان‌ترین کاپیتان تاریخ برزیل
  • موزه ملی ملک میزبان علاقه‌مندان در برنامه «شب در موزه»