Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@17:00:44 GMT

هالک بانک رابطه با ایران را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۶۷۹۲

صراط:

هالک بانک ترکیه اعلام کرد اتهام آمریکا به این بانک باعث افزایش تحریم های واشنگتن علیه آنکارا به خاطر حمله نظامی این کشور به سوریه شده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این اتهامات را غیرقانونی و زشت خواند.

به گزارش تسنیم مقامات آمریکا در روز سه شنبه این بانک دولتی ترکیه را به دخالت در یک پروژه چند میلیارد دلاری برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه، سهام هالک بانک ۷ درصد در روز چهارشنبه کاهش یافت.

 این اتفاق پس از آن افتاد که آمریکا برخی مقامات ترکیه را تحریم کرد، عوارض را افزایش داد و مذاکرات تجاری را در تلاش برای قانع کردن ترکیه به توقف حمله به کردهای سوریه متوقف کرد.

 این اعلام جرم که در یکی از دادگاههای آمریکا در نیویورک صورت گرفت، روابط بین متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را پیچیده تر کرد و این دومین بانک بزرگ دولتی ترکیه را به تقلب، پولشویی و سایر جرایم مربوط به دور زدن تحریم ها متهم کرد.

هالک بانک اعلام کرد تحریم های آمریکا را دور نزده و چون هیچ شعبه‌ای در آمریکا ندارد، در حوزه قضایی وزارت دادگستری آمریکا قرار نمی گیرد.

 این بانک اعلام کرد بنابراین این اتهام وارد شده فراتر از حدود قانونی آمریکاست.

 اتهام به هالک بانک پس از یک پرونده قضایی دیگر در ۲۰۱۶ صورت گرفت که طبق آن رضا ضراب، تاجر ایرانی-ترک طلا به جرم نقش داشتن در طرح دور زدن تحریم‌ها دستگیر شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هالک بانک بانک دولتی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کشورش طی روز‌های آتی تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهاد‌های حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود. سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود