Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@11:57:24 GMT

تقدیر فرماندار کربلا از نظم زائران ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۷۰۱۵

صراط:

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اربعین، محمدجواد حسین منکوشی اظهار کرد: با همه وجودم بیان می‌کنم که زائران ایرانی به توصیه‌های مسؤولان عراقی و متصدیان امنیتی و شهری عراق و نیز توصیه‌های مسؤولان ایرانی توجه کردند و بسیار منضبط به زیارت پرداختند. حضور ایرانی‌ها در کربلا، پیروی از سخنان معصومین (ع) به ویژه امام صادق (ع) و امام حسن عسگری (ع) و نیز رهبر معظم انقلاب ایران در اهتمام به زیارت اربعین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره پیش‌بینی جمعیت موجود در شهر کربلا گفت: منابع مختلف آماری، رصد چهارراه ورودی به کربلا، دوربین‌ها و سایر منابع نشان می‌دهد روزانه مجموعا دو میلیون زائر به غیر از ساکنان شهر، در کربلا حضور دارند.

فرماندار کربلا درباره ارتباط شهروندان ایرانی و عراقی، بیان کرد: روابط بین دو ملت و شهروندان ایرانی و عراقی، ریشه‌دار و مبتنی بر عقاید دینی و احترام متقابل است.

او افزود: دو دولت تلاش کردند تعاملات به نحو خوبی برقرار شود و روابط دوستانه، خویشاوندی و حتی قبیله‌ای به همراه روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو ملت و موسسات فرهنگی و دانشگاهی ریشه‌های مستحکمی پیدا کرده است. این رابطه دوستانه در شهروندان نیز وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

منکوشی ادامه داد: ما هیچ توصیه‌ای بالاتر از توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای نداریم و سخنان ایشان بهترین راهنمای عمل ما و مردم ایران است. همچنین از زائران ایرانی می‌خواهیم صبر پیشه کنند و کمبودهای ما را ببخشند. مشکلاتی در زمینه برق، آب و تغذیه در مناطق دوردست داریم و تلاش می‌کنیم بعد از اربعین هم تا مدتی خدمات‌رسانی را ادامه دهیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرماندار کربلا آیت الله خامنه ای صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا عنایتی، سفیر کشورمان در ریاض در مراسم استقبال از زائران عمره با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفر‌های زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهاد‌های ذیربط این امر میسر شد و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوط تشکر کرد.

آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره گزار ایرانی بامداد امروز، دوشنبه سوم اردیبهشت در پایانه سلام شهر فرودگاهی امام خمینی در تهران با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در کشورمان، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

۱۷۰ نفر  در نخستین گروه عمره گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره  رهسپارمدینه شده اند.

این گروه از زائران کشورمان که از استان‌های کرمانشاه و کردستان بودند به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه اقامت خواهند داشت

حدود ۵ هزار و ۷۲۰ نفر تا ۱۳ اردیبهشت و قبل از مناسک حج تمتع به عنوان سفر عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند و آخرین گروه ۲۳ اردیبهشت به ایران برمی گردند.

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور شامل مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و امام خمینی صورت می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه