Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌عبدالرحمان ناصریان پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خوزستان جزء سه استانی بود که مازاد بر سهمیه ماه محرم و صفرکالای اساسی ( مثل برنج، روغن و شکر و آرد) را جذب کرد.

وی گفت: یک هزار و ۸۳۰ تن برنج، یک هزار و ۸۲۷ تن روغن که علاوه بر این سهمیه در یک مرحله دیگر۶۱۵ تن روغن و در مرحله سوم ۶۰۰ تن روغن از کارخانه مورد نظر برای مصرف موکب ها و هیات های استان در ماه‌های محرم و صفر تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصریان ادامه داد: ۶۰۸ تن گوشت مرغ و ۸۰۵ تن گوشت منجمد نیز تامین کردیم اما متاسفانه به دلیل اینکه نرخ آن ها با نرخ بازار تفاوت چندانی نداشت  مورد استقبال موکب ها و هیات ها قرار نگرفت.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: تلاش داشتیم که نرخ گوشت قرمز از قیمت بازار کمتر باشد که هر کیلو گرم گوشت قرمز سهمیه۴۵۰ هزار ریال عرضه شد اما متاسفانه با استقبال موکب‌ها و هیات‌ها مواجه نشدیم و قرار است بخشی از گوشت سهیمه را به تهران برگشت دهیم.

وی گفت: اگر می‌توانستیم این کالاها را در بازار عرضه کنیم موکب‌ها و هیات‌هایی که زیر مجموعه اوقاف و یا عتبات عالیات نیستند بهتر این سهمیه را جذب می کردند اما متاسفانه این اجازه داده نشد.

ناصریان ادامه داد: این سهمیه به ستاد عتبات عالیات و هیات‌هایی داده می‌شود که زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: البته در مواردی قیمت برخی کالاهای این سهمیه تفاوت زیادی با نرخ بازار داشتند و بسیار ارزان تر عرضه می‌شدند به عنوان مثال تفاوت قیمت چای سهمیه با قیمت بازار ۳۲۰ هزار ریال و تفاوت قیمت هر کیلوگرم شکر سهمیه با قیمت بازار ۱۵۰ هزار ریال بود که متاسفانه استقبال نشد که علت این موضوع مشخص نیست.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد نیز امسال برای ماه های محرم و صفر به موکب‌ها و هیات‌ها اختصاص داده شد که از جذب این کالا نیز استقبال نشد.

ناصریان افزود: نزدیک به ۳۰ هزاربسته آب معدنی توسط این سازمان به مرزهای شلمچه و چذابه تا کنون ارسال شده است اما به دلیل اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال در فصل گرما قرار گرفته مصرف آب بسیار بالا است و تعداد مسافران نیز نسبت به سالهای گذشته بسیار افزایش یافته است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

 حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین می‌باشند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین کالای اساسی خوزستان اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج

دریافت 21 MB

تصویربردار: مینا صدیقیان

کد خبر 6077866

دیگر خبرها

  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • قیمت فیله مرغ امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار چقدر شد؟
  • وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم