Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به دلیل تولید بی رویه موتورسیکلت در سال‌های گذشته هم از نظر آلایندگی وهم از نظر قدرت مانور و توان ایجاد بی نظمی را داشته باشند، دچار پدید آمدن مشکلاتی در این حوزه در سطح شهر تهران بزرگ شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موتورسیکلت‌های فعلی قدرت مانور بالایی دارند به طوریکه توانایی عبور از هر نقطه در سطح شهر را دارند و از تردد در پیاده راه گرفته تا پریدن از جوی آب در رفتار موتورسیکلت سواران مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس راهور فاتب تصریح کرد: مردم و مسئولان و کسانی که در جامعه زندگی می‌کنند، از این وضعیت ناراضی هستند و از طرفی پلیس این را قبول دارد که افراد کم درآمد جامعه به وسیله موتورسیکلت اقدام به کسب روزی خود می‌کنند، لذا به بهانه کسب درآمد نباید اجرای قوانین را نادیده گرفت؛ از موتورسیکلت سواران انتظار داریم تا نسبت به رعایت قوانین تردد کوشا باشند و به آن عمل کنند.

وی افزود: پلیس عبورممنوع رفتن موتورسواران، تردد در خطوط ویژه، عدم گذاشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو، پوشاندن پلاک و مخدوشی آن را در اولویت‌های برخورد خواهد قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: علت مخالفت پلیس با طرح کاهش آلودگی هوا چیست؟

سردار مهماندار از اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسواران متخلف و طرح ساماندهی این افراد خبر داد و گفت: در این طرح با تمام متورسیکلت سوارانی که اقدام به تخلف می‌کنند و باعث ناراحتی سایر شهروندان در سطح شهر می‌شوند برخورد خواهد شد، به خصوص با مخدوش کنندگان پلاک و پوشاندن آن با قاطعیت برخورد خواهد شد و این برخورد‌ها برای ما جرم تلقی می‌شود و به هیچ عنوان قابل بخشش نخواهد بود.

وی افزود: ۴۰ درصد از کسانی که امروزه در تهران و در تصادفات فوت می‌کنند، موتورسیکلت سواران هستند؛ عدم رعایت نکاتی که به آن اشاره شد، باعث مرگ افراد خواهد شد و خانواده‌ها را برای یک عمر دچار مشکل خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: این اقدامات باید با فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و روانی در جامعه انجام شود، شهرداری، صدا وسیما و تمام سازمان‌های مسئول باید در انجام طرح‌های انضباطی و ترافیکی به پلیس کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده