Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@14:29:49 GMT

کشف ۲۰ تابوت چوبی باستانی در مصر

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۷۴۰۰

کشف ۲۰ تابوت چوبی باستانی در مصر

گنجینه کشف شده شامل مقبره هایی است که قدمت آنها به دوران میانه ، پادشاهی جدید و دوره های جدیدتر تاریخ مصر باز می گردد.



کارشناسان جزئیات کمی از این کشف ارائه کرده اند اما تصاویر خیره کننده ای از تابوت های را با کتیبه ها و نقاشی های مختلف به اشتراک گذاشته اند. پیش از این، تیمی از باستان شناسان آلمانی و مصر یک تندیس عظیم 26 فوت (7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 متر) در یک زاغه قاهره در منطقه سوق الخمیس ، در نزدیکی ویرانه های شهر باستانی هلیوپولیس مصر در 9 مارس 2017 پیدا کردند. کارشناسان معتقدند که مجسمه 3000 ساله از فرعون رامسس دوم ، یکی از معروف ترین حاکمان باستانی کشور است. این بنا به عنوان یکی از مهمترین اکتشافاتی که تاکنون توسط وزارت آثار باستانی مصر انجام شده است مورد ستایش قرار می گیرد، اما اکنون با کشف این تابوت ها شاهد یک کشف خیره کننده دیگر هستیم.



کمتر از یک هفته پیش ، باستان شناسان یک تابوت متعلق به یک زن متمول را در همین منطقه کشف کردند که داخل تابوت وی پر شده بود از اشیاء گران قیمت و قدیمی ترین نسخه برای دستیابی به زندگی ابدی. جالب است که نسخه یا نقشه دفن شده در تابوت این زن شامل دو مسیر برای رسیدن به زندگی ابدی بود که یکی از مسیرها از راههایی شیطانی عبور می کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری مصر باستان شناسان مومیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ملی تا ساعت ۲۲ امشب/اجرای برنامه های متعدد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این شب موزه به شیوه‌ای متفاوت و حرفه‌ای برای دوستدارانش معنا می‌گیرد و روایت‌هایی شیرین و رازهای سر به مهر تاریخ توسط متخصصین بازگو می‌شود.

علاقه‌مندان به این بازدید شبانه در صورت تمایل می‌توانند بر اساس برنامه‌های اعلام شده در بیش از ۲۵ تور موضوعی با حضور پیشکسوتان، اساتید و کارشناسان حوزه‌های باستان‌شناسی، فرهنگ و هنر در موزه ملی ایران شرکت کنند.

فخری دانشپور پرور، حمیده چوبک، سونیا شیدرنگ، شاهرخ رزمجو، مصطفی ده پهلوان، روح الله یوسفی زشک، احسان رضایی، اسماعیل اسماعیلی جلودار، نوشاد رکنی، اشکان پوریان، محمدرضا نعمتی و … از جمله اساتید حاضر در شبی با موزه ملی ایران خواهند بود.

شرکت‌کنندگان این برنامه همچنین می‌توانند در بیش از هشت تور موضوعی کتابخانه و موزه ملی ملک در مجاورت موزه ملی ایران نیز شرکت کنند.

بازدید از نمایشگاه نسخ خطی قرآن منسوب به بایسنقر میرزای تیموری (منتخب آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و موزه ملی ایران) و تور موضوعی با حضور پژوهشگران این حوزه از جمله ایستگاه‌های ویژه و برنامه‌های مرتبط با این ایام فرخنده تدارک دیده شده است.

میزبانی از کودکان و نوجوانان درکارگاه‌های اختصاصی با برنامه‌های متنوعی صورت خواهد پذیرفت. از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به ضرب سکه، آشنایی با مهر، تجربه بازی باستانی پنج هزارساله شهرسوخته، بازآفرینی نقوش باستانی، نقاشی و …. اشاره کرد. یادآور می‌شود حضور برای عموم علاقمندان در رویداد شبی با موزه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ رایگان بوده و ورود تا ساعت ۲۱ امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 6062786 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • گردهمایی پهلوانان و پیشکسوتان باستانی کار زورخانه علی ابن ابی طالب اردبیل
  • پیاده روی بر پل چوبی کیاشهر و زیارت مزار دکتر محمدمعین
  • اسرائیل با حذف میراث باستانی به دنبال نفی تاریخ فلسطین است
  • رمز و راز تابوت‌های مصریان باستان
  • چرا دانشمندان چوب شفاف می‌سازند؟ / قوی‌تر از پلاستیک و محکم‌تر از شیشه
  • جاذبه‌های طبیعی وگردشگری عنبرآباد
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • از شهر باستانی کرمانشاه دیدن کنید
  • بازدید رایگان از موزه ملی تا ساعت ۲۲ امشب/اجرای برنامه های متعدد