Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@13:01:40 GMT

تل آویو مدعی انهدام پهپاد مقاومت فلسطین شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۷۴۷۱

تل آویو مدعی انهدام پهپاد مقاومت فلسطین شد

به گزارش فارس، «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی‌زبان ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیتر خود مدعی شد که ارتش صهیونیستی یک فروند پهپاد متعلق به گروه‌های مقاومت فلسطینی را در نزدیکی مرز غزه هدف قرار داده است.

به نوشته وبسایت فلسطین الیوم، او اشاره‌ای به نوع پهپاد نکرد و صرفا مدعی شد که نظامیان صهیونیست این پهپاد را منهدم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این گروه‌های مقاومت در غزه بارها از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها بهره برده‌اند.

ماه گذشته یک فروند پهپاد متعلق به جهاد اسلامی فلسطین با شلیک خمپاره به سمت کامیون ارتش رژیم صهیونیستی، موجب آتش‌سوزی این کامیون شد. پس از این حمله موفقیت‌‌آمیز، جنگنده‌های اسرائیلی نقاطی را در نوار غزه بمباران کردند.

 

 نشریه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» در ۲۲ تیر ماه گذشته در مقاله‌ای نوشت که گروههای مقاومت پس از استفاده گسترده از بادبادک‌های آتش‌زاد به سمت استفاده از پهپادها روی آورده‌اند و این یک تحول راهبردی محسوب می‌شود.

پس از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۱۴ اردیبهشت گذشته و جنگ دو روزه، رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که حماس در جنگ دو روزه در نوار غزه از سلاحی جدید استفاده کرده است، به این صورت که پهپادی را مجهز به راکت دارای کلاهک جنگی کرده و این پهپاد قادر است اهداف زرهی مانند تانک و نیز باتری‌های سامانه موسوم به «گنبد آهنین» را هدف قرار دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم

در حالی که یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو در راستای رسیدن به توافقی برای تبادل اسرا تصمیم گرفته از شدت حملات در غزه بکاهد، رسانه‌های این رژیم مدعی شدند که حماس در مقابل آزادسازی ۲۰ اسیر صهیونیست، آتش‌بسی شش هفته‌ای را خواستار است.

به گزارش ایسنا، «میکی زوهار» وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی که چهره‌ای نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم است، گفت، «اسرائیل اخیرا به دلیل تمایل کابینه به تحقق توافقی که به امضای قرارداد تبادل اسرا با حماس منجر شود، تصمیم گرفته که از شدت حملات در غزه بکاهد.»

به نوشته روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم»، زوهار پس از جنجالی که در جلسه عمومی پارلمان رژیم صهیونیستی با موضوع عقب‌نشینی نظامیان از خان‌یونس برگزار شد، گفت: «می‌دانید چرا تعداد نظامیان کاهش یافت؟ چون ما می‌خواهیم به توافقی برسیم، نظر شما در این مورد چیست؟ اینگونه بود که کابینه با توجه به اینکه تعدادی ربوده شده بودند، تصمیم گرفت حملات را کاهش دهد، دلیل آن هم این است که ما می‌خواهیم به توافقی برسیم. اگر به توافق نرسیم، به راه‌حل نظامی بازخواهیم گشت.»

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در جلسه کنست با انتقاد از اعضای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به دلیل حضور نیافتن در جلسه بررسی وضعیت خانواده‌های اسرای صهیونیست و شرایط موجود در شمال اراضی اشغالی، گفت: ائتلافی در جلسه عمومی وجود ندارد، تنها مخالفت وجود دارد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی و شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم به نقل از برخی مسوولان کابینه نتانیاهو اعلام کردند این کابینه با پاسخ حماس به پیشنهادی که اخیرا میانجی‌ها به آن ارائه کردند، مخالفت کرده و مدعی شده که حماس در پاسخ خود خواستار برقراری آتش‌بس شش هفته‌ای در مقابل آزادسازی ۲۰ اسیر صهیونیست شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس اعلام کرده حاضر است ۲۰ اسیر صهیونیست را مطابق شروط تبادل در مرحله اول شامل اسرای زنده مانده از زنان، سالمندان و بیماران آزاد کند.

بر اساس گزارش این شبکه عبری، کاهش تعداد اسرای صهیونیستی از ۴۲ به ۲۰ تن که حماس ملزم به آزاد کردن آن‌ها در مرحله اول خواهد شد، به این دلیل است که مابقی اسرا یا زنده نیستند یا حماس با توجه به شرایط دشوار لجستیکی ناشی از حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه از ۱۹۲ روز قبل، به آن‌ها دسترسی ندارد.

طبق گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، حماس بر موضعگیری خود درباره تعداد اسرایی که خواستار آزادی آنهاست از جمله تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد که می‌خواهد قرارداد تبادل شامل آن‌ها هم باشد، تاکید دارد و خواستار آن است که در چارچوب مرحله اول تضمین‌های بین‌المللی برای توقف جنگ علیه غزه بگیرد.

این رسانه‌های عبری‌زبان درباره بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق مسکونی‌شان و استقرار نظامیان در منطقه محاصره شده نوار غزه، اعلام کردند حماس خواستار بازگشت آوارگان به مناطقشان در سراسر نوار غزه است که از آنجا کوچانده شدند و همچنین می‌خواهد در چارچوب مرحله اول تبادل اسرا، اشغالگران از نوار غزه عقب‌نشینی کنند.

در مقابل برخی منابع نزدیک به حماس بر خلاف آنچه رسانه‌های عبری گزارش دادند، اعلام کردند حماس در پاسخی که شنبه به پیشنهاد آمریکا داد و میانجی‌ها آن را روز دوشنبه ارائه کردند، بر پایبندی خود به چارچوب پیشنهاد شده برای برقراری آتش‌بس در سه مرحله که هر مرحله ۴۲ روزه است، تاکید کرد.

به گفته منابع یاد شده، حماس عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست تا خط تقسیم در تمامی مناطق طی مرحله اول را شرط خود اعلام کرده و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و تضمین آزادی رفت‌وآمد آن‌ها در تمامی مناطق را خواستار شد.

این منابع افزودند، حماس اعلام آتش‌بس دائمی در مرحله دوم پیش از آغاز تبادل اسرا را شرط خود اعلام کرده و خواستار عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست تا بیرون نوار غزه در این مرحله شد.

طبق اظهارات منابع ذکر شده، حماس درباره تبادل اسرا نیز پیشنهاد داد در مقابل هر اسیر غیرنظامی از صهیونیست‌ها ۳۰ اسیر فلسطینی آزاد شود، همچنین این جنبش آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی مقابل هر سرباز زن اسرائیلی را خواستار شد که از این تعداد ۳۰ تن دارای حکم حبس ابد بوده و در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند. همینطور حماس لغو تحریم‌های اعمال شده از هفتم اکتبر به بعد بر تمامی اسرای فلسطینی را خواستار شد. علاوه بر این‌ها حماس خواستار آن شده که مرحله سوم شامل پایبندی به لغو محاصره و آغاز روند بازسازی نوار غزه باشد.

در همین رابطه «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت: برقراری آتش‌بس دائمی تنها ضامن حفاظت از مردم ما و توقف حمام‌های خون و کشتارهاست.

عزت الرشق با تاکید بر اینکه هیچگونه انصرافی از عقب‌نشینی کامل و بازگشت آزادانه آوارگان وجود ندارد، گفت: تلاش‌های نتانیاهو و کابینه‌اش برای آزاد کردن اسرا به شدت شکست خورده و هیچ جایگزینی برای قراردادی واقعی با مقاومت وجود ندارد.

این عضو دفتر سیاسی حماسی اظهار کرد: رژیم اشغالگر به دنبال توافق موقتی برای آزاد کردن اسرای خود است تا پس از آن جنگ و نسل‌کشی را ازسربگیرد. پس از گذشت بیش از شش ماه از حملات، رژیم اشغالگر هنوز دستپاچه است و هیچ پیروزی را رقم نزده و نخواهد زد.

او در ادامه نیز تاکید کرد: حمله رژیم اشغالگر به غیرنظامیان و تمامی عناصر زندگی غیرنظامی، نشانه شکست است، نه مقدمه پیروزی. اسرائیل طرد شده و افکار عمومی جهان همسو با مردم و مساله عادلانه ماست.

پیش از این حماس اعلام کرده بود پاسخ خود به پیشنهادی را که روز دوشنبه دریافت کرده، به میانجی‌ها در مصر و قطر داده است. این جنبش با اعلام آمادگی خود برای امضای قراردادی جدی و واقعی برای تبادل اسرا میان دو طرف، بر خواسته‌های خود از جمله برقراری آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی اشغالگران از کل نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطقشان، افزایش کمک‌رسانی‌ها و امدادرسانی‌ها و آغاز بازسازی نوار غزه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم
  • پاسخ ایران، بزرگ و بی‌نظیر بود/ تل‌آویو قادر به ادامه جنگ نیست
  • رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک پهپاد در مرز اردن شد
  • حمله خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست
  • رژیم صهیونیستی: حماس به پیشنهاد آتش‌بس پاسخ منفی داد
  • آژیر خطر در تل‌آویو/ پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی رسیدند + فیلم
  • پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش‌ بس
  • پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش‌بس
  • قطع گسترده برق در تل‌آویو همزمان با تظاهرات اعتراضی
  • واکنش تل‌آویو به توقیف کشتی‌ توسط سپاه: عواقب تشدید اوضاع را متحمل خواهید شد