Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه پنجشنبه گفت کشورهای اروپایی در تلاشند به صورت جمعی فروش سلاح به ترکیه را متوقف کنند. 

پیش از این برخی کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، چک و فنلاند صادرات سلاح خود به ترکیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه متوقف کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود این، وزیران خارجه اتحادیه اروپا در جلسه روز دوشنبه خود در لوکزامبورگ در توافق برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه ناکام مانده‌ و صرفا در بیانیه‌ای عنوان کردند که در این رابطه موضعی محکم اتخاذ می‌کنند.

در بیانیه‌ای که در وبگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه اروپا منتشر شده، حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه محکوم و عنوان شده است که این اقدام می‌تواند «تبعات قابل توجهی» داشته باشد.

در بیانیه وزرای خارجه در مورد فروش سلاح به ترکیه آمده است: «کشورهای عضو متعهد شدند که مواضع ملی خود در قبال سیاست صادرات تسلیحاتی به ترکیه را تقویت کنند.»

عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد شمال سوریه که از ۱۷ مهر آغاز شد، با انتقاد شدید کشورهای اروپایی و اتحادیه عرب مواجه شد. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند.

ترکیه از روز چهارشنبه  (۱۷ شهریورماه) به بهانه «مقابله با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله کرده است. این اقدام که با محکومیت جهانی روبرو شده همچنان ادامه دارد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، در بیانیه این وزارت خانه تاکید شده است: تاکنون ۴۸۳ فلسطینی ساکن کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست از اکتبر سال گذشته میلادی به شهادت رسیده اند.

این تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری در جریان حمله‌های روزانه نظامیان صهیونیست به شهرهای مختلف این منطقه و تیراندازی به سمت ساکنان آنها ثبت شده اند.

تنها در یکی از حمله‌های نظامیان رژیم صهیونیستی به مدت سه روز علیه اردوگاه «نور شمس» در شهر طولکرم کرانه باختری دست‌کم ۱۴ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.‌

اشغالگران صهیونیست پس از حمله ۳ روزه به اردوگاه نور شمس و ارتکاب جنایات وحشیانه در حق ساکنان آن، روز گذشته از این اردوگاه عقب نشینی کردند.

همچنین گردان‌های قسام با انتشار بیانیه‌ای از درگیری شدید رزمندگانش با نیروهای رژیم صهیونیستی که به اردوگاه نور شمس حمله و آن را محاصره کرده بودند خبر دادند.

کد خبر 6083977

دیگر خبرها

  • افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • عکس و فیلم | ویرانگری اشغالگران در بیت حانون | کشف گور جمعی در خان یونس
  • ویرانگری اشغالگران در بیت حانون+فیلم/ کشف گور جمعی در خان یونس
  • افزایش آمار شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی