Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@10:04:22 GMT

طب سنتی در پیاده روی اربعین

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۷۶۷۹

طب سنتی در پیاده روی اربعین

یک متخصص طب سنتی ایرانی گفت: مسافرین اربعین باید از خوردن غذاهای شور و تند پرهیز کنند و از پیاده روی با معده پر خودداری کرده و اگر ناچار به حرکت هستند باید مقدار غذای کمتری میل نمایند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دکتر "حسین کارگر" در این خصوص گفت: مسافرین اربعین باید قبل از سفر چند روزی خود را به شرایط سفر عادت دهند و شروع به پیاده روی کنند و به تدریج بر مقدارآن بیفزایند تا بدن عادت کرده و یک دفعه با یک فشار مضاعف مواجه نشوند؛ به خصوص در افراد دارای اضافه وزن حتماً باید این مهم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: غذای سفر باید مقوی باشد مانند غذاهای حاوی گوشت و تخم مرغ، چرا که رنج سفر قوای بدنی انسان را کاهش می دهد لذا باید غذای مقوی میل شود تا جبران انرژی از دست رفته را بنماید.

وی اضافه کرد: مسافرین اربعین باید از خوردن غذاهای شور و تند پرهیز کنند واز پیاده روی با معده پر خودداری کرده و اگر ناچار به حرکت هستند باید مقدار غذای کمتری میل نمایند.

این متخصص طب سنتی در خصوص نوشیدن آب در طول مسیر هم گفت: اگر حس می کنید که آب محل مسافرت به شما نمی سازد می توانید ضرر آب را با اضافه نمودن مقدار خیلی کم سرکه برطرف سازید.

دکتر کارگر در خصوص استفاده از خوراکی ها جهت رفع تشنگی هم گفت: از جمله خوراکی هایی که رفع تشنگی و عطش می کنند عبارتند از: دوغ، آلو، تمر هندی و قره قروت.

وی در خصوص پوشش افراد در زیر آفتاب هم گفت: در گرما و آفتاب باید مسافر تمام بدن و خصوصاً سر را با پوششی نازک بپوشاند.

وی توصیه ی دیگری هم کرد وگفت: مسافرین اربعین لازم است که بعد از طی مقداری مسافت،  پاها را از کفش و جوراب در آورده و قدری ماساژ ملایم دهند.

این عضو هیئت علمی در خصوص تاول زدن پاها در طول مسیر هم گفت: یکی از موارد شایعی که در پیاده روی های طولانی ایجاد می شود تاول زدن پاها است، که  بهتر است تاول را با سوزنی استریل سوراخ و مایع آن را خارج نموده و بعد به روی آن گلنار (گل انار فارسی) سائیده بپاشید.

وی همچنین  در خصوص خستگی  مسافرین در طول مسیر هم توصیه ای کرد و گفت:  توصیه می شود افراد زمانی که خسته شدند انگشتان پاها را چرب کنند یا این که پاها را تا زانو با آب شستشو دهند البته در هوای سرد با آب گرم و بالعکس که این کار خستگی را تا حد خیلی زیادی رفع می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیاده روی طب سنتی عضو هیئت علمی دانشگاه کفش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ایستگاهی به ۲۲۰۰ نفراز مسافرین نوروزی درمازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آرش سید صالحی گفت: در این طرح که با هدف آگاهی بخشی، ارتقاء تاب آوری و خود امدادی اجرا می‌شود آموزش کمک‌های اولیه، احیای قلبی ریوی، مسمومیت، آمادگی در مخاطرات و... با شعار"همین الان آموزش ببین و با فراگیری آموزش‌های امدادی، حافظ جان و شادی هم باشیم "به مسافران نوروزی ارائه می‌گردد.

وی افزود؛ این طرح که با مشارکت ۱۴۱ نفرروز مربیان آموزشی مجرب اجرا می‌شود تا کنون طی بیش از ۴۵۷ ساعت خدمات آموزشی به ۲۲۰۱ نفر از فراگیران و مسافرین نوروزی در سراسر استان آموزش‌های لازم ارائه شد.

 سیدصالحی افزود؛ همچنین در طرح خدمات بشر دوستانه نوروزی، مربیان آموزشی، اعضای تیم سحر را در امر آموزش به مسافران کودک در فضای دوستدار کودک همراهی و پشتیبانی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی
  • خدمت‌رسانی هلال احمر تایباد به بیش از هزار مسافر نوروزی
  • آموزش ایستگاهی به ۲۲۰۰ نفراز مسافرین نوروزی درمازندران
  • نوروزگاه‌های عشایری در صدر بازدید مسافران نوروزی
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • خداحافظی مسافرین کمپرسوار از تهران
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین حسینی در بام ایران + تصاویر
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات دو توفیق بزرگ سال قبل استان ایلام بود
  • ۱۰۰ واحد بوم‌گردی ایلام آماده پذیرایی از گردشگران است