Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@04:44:32 GMT

بدون تغییر نگرش نمی توان تحولی ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۷۸۶۲

بدون تغییر نگرش نمی توان تحولی ایجاد کرد

پزشکیان گفت: اگر قرار بود با روندی که ۴۰ سال در پیش گرفته‌ایم، در منطقه اول شویم تا به حال شده بودیم، با ادامه این روند تغییر ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مسعود پزشکیان» عصر امروز(۲۵ مهر) در همایش «نهضت عاشورا و نقش آن در حرکت های اصلاح طلبانه» اظهار داشت: اصلاح طلبی به معنی تغییر است، برای ایجاد تغییر در جامعه باید رفتار، اهداف و نگاهمان را نیز اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که بدون تغییر نگرش نمی توان تحولی ایجاد کرد، گفت: اگر قرار بود با روندی که ۴۰ سال در پیش گرفته‌ایم، در منطقه اول شویم تا به حال شده بودیم، با ادامه این روند تغییر ممکن نیست.

وی ادامه داد: اگر هر فردی به دنبال برطرف کردن عیب‌های خود باشد، تمامی مشکلات حل می‌شود، مشکل اینجا است که ما خودمان را ول کرده و به دنبال نقد دیگران هستیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خاطرنشان کرد: اگر ما در منطقه اول نشدیم، به این دلیل است که حرفی را زده و به آن عمل نکرده‌ایم، چون موفق نشده‌ایم به زمین و زمان بد و بیراه می‌گوییم.

پزشکیان تصریح کرد: ما مدعی هستیم که راه، دین و مذهب ما بهترین است، اما باید دید آیا در جامعه نیز بهترین هستیم؟ آیا به شعارهایی که در انقلاب می دادیم، عمل کردیم؟.

وی افزود: نماینده، مدیر و یا مسؤول هستیم و شعار می‌دهیم، اما عمل نمی‌کنیم و در مجلس امام حسین(ع) می‌نشینیم و برای او گریه کرده و هر کاری که خواستیم انجام می‌دهیم. به عبارت بهتر اگر حرفی می‌زنید به آن عمل کنید.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ کانون های مساجد مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا موکب اربعین پزشکیان نهضت حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست دستمزد شورای عالی کار از ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از تعطیلات عید با قید فوریت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار اعلام کرد: پس از تعطیلات نوروز لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار را با قید فوریت تقدیم مجلس خواهیم کرد و به این نتیجه رسیدیم که با ارسال لایحه‌ به مجلس مواردی که در ماده ۴۱ و ماده ۱۶۷ قانون کار عنوان شده روشن شود و مجلس بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری در این زمینه است.

وی افزود: طبق ماده ۴۱ قانون کار،‌ حداقل مزد کارگران بر مبنای دو معیار محاسبه تورم و سبد معیشت خانوار در قالب مذاکره سه جانبه میان گروه کارگری،‌ کارفرمایی و دولت تعیین می‌شود.

وزیر کار ادامه داد: قبلاً لایحه اصلاح موادی از قانون کار را تحت عنوان امنیت شغلی به مجلس داده بودیم و اکنون بعد از عید می‌خواهیم که مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار را با قید دو فوریت به مجلس ارسال کنیم. در خصوص ماده ۴۱ قانون کار می خواهیم که روشن شود منظور از صنایع مختلف یا توسعه یافتگی چیست یا در مورد تورم کدام مرجع آماری مدنظر است؟ فرضا مرکز آمار یا بانک مرکزی یا در بحث حضور نمایندگان کارگری در شورای عالی کار مراد کدام نمایندگان هستند.

مرتضوی تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان کارگری حاضر در جلسات دستمزد از کانون شورای اسلامی کار هستند در حالی که دو تشکل دیگر کارگری یعنی مجمع عالی نمایندگان کارگران و کانون انجمن های صنفی کارگران هم هستند که نماینده در شورای ندارند لذا این مواد را به مجلس می بریم که روشن شود مراد از سه نماینده کارگری چیست و باید اصلاح شود.

مرتضوی در عین حال در جلسه شورای عالی کار گفت:ما می خواهیم برای کسی که امسال می‌خواهد وارد بازار کار شود تصمیم بگیریم مگر تمام جامعه کارگری حداقل بگیرند مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ مگر سنوات و پاداش و بسته های کارفرما، شیفت مخالف و جمعه کاری نیست.درآمد قطعا بالاتر از این است ولی می خواهیم برای آن طیف از کارگرانی که ابتدای کار هستند حداقل را تعیین کنیم.

وی تصریح کرد: مگر اعلام می کنیم هیچ کسی حق ندارد بیشتر از حداقل پرداخت کند.باید این اشتباه مصطلح را اصلاح کنیم که مراد از حداقل این است که کسی نمی تواند کمتر از این پرداخت کند و الا بیشترش به توافق بستگی دارد ذیل صورت‌جلسات هم آوردیم.

نمایندگان کارگری و کارفرمایی در جلسه با  وزیر کار پیشنهاد خود برای هزینه سبد معیشت را ارائه کردند که نماینده کارگری ارزش سبد پیشنهادی را ۲۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: انتظار داریم ۷۵ درصد این مبلغ از سوی دولت و کارفرماها پذیرفته شود و اگر حداقل مزد ۷۵ درصد سبد را پوشش دهد رقم مزد ۱۶.۵ میلیون تومان می شود.

به گزارش ایسنا، نشست دستمزد شورای عالی کار که از ساعاتی قبل در وزارت کار آغاز شده کماکان با مذاکرات فشرده در جریان است. اگر چه زمزمه ها از نزدیک شدن دیدگاه‌ها و احتمال تصویب رقم دستمزد در نشست امشب دارد اما هنوز  روی رقم سبد معیشت توافق حاصل نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس
  • ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید
  • نادری: نمی‌توان جامعه را با سیاست‌های سنتی پیش برد
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می‌شود؟
  • طرح‌های پیشگیرانه باید تغییرات پایدار در آگاهی و نگرش افراد ایجاد کنند
  • لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور
  • با درآمدهای کنونی نمی‌توان مطالبات پیمانکاران را پاسخ داد/ مذاکره با سازمان برنامه
  • چگونه می توان هشت ساعت بدون وقفه خوابید
  • دچار تغییر نگرش و باور فرهنگی در بحث فرزند آوری شده‌ایم
  • مردم می‌خواهند در عین حفظ آرمان‌های انقلاب، در برخی زمینه‌ها تغییر رویکرد انجام شود