Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رهاورد ملی و منطقه‌ای گردهمایی عظیم آزادگان جهان در اربعین امشب ۲۵ مهر ماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق و سیدحمید الحسینی موکب دار عراقی مورد بررسی قرار گرفت.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در ابتدا با اشاره به اینکه زائران با آگاهی رسانی در شهر‌های مختلف عراق توزیع شده اند گفت: زائران در شهر‌های نجف، کاظمین، کربلا و سامرا در حال تردد هستند تا بتوانیم اوضاع را به خوبی مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توزیع جمعیت باعث می‌شود، تراکم جمعیت را در کربلا بتوانیم بهتر مدیریت کنیم عنوان کرد: به زائران توصیه شده است تا بازگشت خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند لذا جمعیت قابل توجهی در راه بازگشت به ایران قبل از اربعین هستند.

مسجدی با اشاره به اینکه زائران باید سفر خود را مدیریت کنند گفت: کثرت جمعیت ممکن است به زیرساخت‌های حمل و نقل فشار آورد و در نهایت سبب ایجاد ترافیک جاده‌ای شود.

سفیر ایران در عراق با اشاره به اینکه اکثر راننده‌ها و صاحبان خودرو‌های عراقی مردمان شریف و منصف هستند افزود: بنده فکر می‌کنم برای برگشت زائران مشکلی اتفاق نیفتد به طوری که برخی از دستگاه‌های دولتی و حتی دوستان حشد الشعبی خودرو‌های خودشان را در اختیار بخش خصوصی برای کمک گذاشتند تا مردم مشکلی از جهت حمل و نقل نداشته باشند به لطف خدا و توجه امام حسین امسال حوادث تروریستی، امنیتی و انفجاری نداشتیم به طوری که نیرو‌های عراقی در حد وسیعی امنیت اربعین را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در عراق هزاران هزار نفر امنیت اربعین را پوشش می‌دهند گفت:باز شدن مرز خسروی کمک زیادی به مرز مهران از جهت توزیع مسافران کرده است، عزیزانمان در عراق همکاری گسترده‌ای دارند، همه در ایام اربعین برای خدمتگزاری به زائران بسیج شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی گفتگوی ویژه خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام از تزریق واکسن مننژیت برای ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان ایلام، حمزه محمدی مقدم اظهار کرد: واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از حجاج استان توسط معاونت درمان این جمعیت انجام شد.

وی افزود: معاینات حجاج برای اعزام به حج ۱۴۰۳ در دو بخش انجام شد که بخش اول معاینات حجاج فروردین سال جاری و در بخش دوم واکسیناسیون صورت گرفت.

کد خبر 746499

دیگر خبرها

  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • دمای هوا در کربلا به ۴۰ درجه رسید
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد