Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما نباید به شبکه‌های برون مرزی به عنوان منبع درآمد نگاه کنیم چراکه این شبکه ها در خط مقدم رسانه ای قرار دارند بنابراین ما باید در مقابله با این توطئه‌ها هزینه کنیم، همین طور که در سایر عرصه‌های تهدید هزینه می‌کنیم.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با اشاره به شرایط نامطلوب بودجه شبکه‌های برون مرزی و ماموریت‌های سنگین این شبکه‌ها در مقابله با استکبار رسانه‌ای غرب، گفت: یکی از اقدامات مثبت و مفید سازمان صدا و سیما ورود به تشکیل و راه‌اندازی شبکه‌های برون مرزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این اقدام انصافا اقدام مفیدی بود آنهم به دلیل اینکه حجم و طراحی‌های تبلیغات و پروپاگاندا علیه جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر به اوج خود رسیده و زیاد شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر تعداد شبکه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی افزوده شده ، تصریح کرد: یک زمانی ما فقط با رادیوی بی‌بی‌سی طرف بودیم و این رادیو هر شب در مورد ایران اخباری داشت و مسائل ایران را تحلیل می کرد و به نوعی یک آنتن در کار بود اما در حال حاضر  قریب به 200 شبکه تلویزیونی فقط علیه ما تبلیغ می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: حتی عربستان سعودی 7 الی 8 کانال شبکه‌ای علیه ما راه‌اندازی کرده و فقط علیه ما کار می‌کند و حتی این شبکه ها فارسی زبان هم هستند.

نقوی حسینی با بیان اینکه حجم حملات رسانه ای استکبار جهانی علیه ایران گسترده شده است، اظهار کرد: باید گفت در مقابل  این حجم گسترده رسانه ای ما  هنوز چیزی ایجاد نکردیم؛ مگر چند شبکه چه کار می‌توانند بکنند؟ البته وجود همین شبکه ها هم به نوعی قدم مثبتی است که می تواند بسیاری از توطئه های غرب را خنثی کند ولی حجم کارهای رسانه ای که لازم است در حوزه برون مرزی انجام شوند، بسیار بیشتر از کارهایی است که تا به حال انجام پذیرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که شبکه‌های معاندی که علیه ایران فعالیت می‌کنند چند وجه مشترک دارند، عنوان کرد: اولا باید گفت که همه‌ این شبکه ها به سوی براندازی حرکت می‌کنند که این خود وجه مشترک‌شان همه این شبکه‌هاست منتها در براندازی آیتم‌های مختلفی دارند و روی این آیتم‌ها بسیار کار می کنند.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه ایجاد نارضایتی در مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در مردم، ترویج فساد سیستمی از جمله آیتم های براندازی این شبکه هاست،بیان کرد: مثلا در موضوع فساد سیستمی متاسفانه خیلی از ما هم در زمین‌ آنها بازی می‌کنیم. یعنی هر کسی پشت میکروفون می‌رود، شروع می‌کند از فساد ، فاسدین و مفسدین صحبت می کند. شما همین تریبون مجلس را ببنید . به طور مکرر درباره فساد صحبت می شود و یا سخنرانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت روی ایتم فساد سیستمی یکی از مهم ترین وجوه هجمه شبکه‌های معاند نظام است، تصریح کرد: حتی خیلی از افراد علاقه‌مند انقلاب اسلامی هم در این دام می‌افتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت:  البته این شبکه ها آیتم تبلیغ روی عدم مشارکت سیاسی مردم به ویژه در آستانه انتخابات را هم پیگیری می کنند و به دنبال به هم زدن فضای انتخابات هستند.

نقوی حسینی با اشاره به نحوه فعالیت  شبکه هایی همچون بی بی سی فارسی و من و تو در برهم زدن فضای انتخابات گفت: نحوه فعالیت این دو شبکه بدین نحوه است که مثلا یک شهروندی از تهران فیلمی از نسخه درمانش برمی دارد و این موضوع در این شبکه ها پخش می شود. موضوع از این قرار است آن فرد در این فیلم می گوید که «من هزینه درمانم طبق این نسخه آ مقدار شده است و پس با این وضعیت چرا من باید بروم و رای بدهم. من به هیچ کس رای نمی دهم. مردم ایران به هیچ کس رای ندهید.» این شبکه ها شبی یک ساعت برنامه های خود را به اینگونه مسائل اختصاص می دهند. یا اینکه فردی از قصابی می‌آید بیرون  و از گوشت خریداری شده فیلم می‌گیرد و خودش هم می‌فرستد به این شبکه ها و  می‌گوید من رفتم قصابی گوشت را کیلویی 120 هزار تومان خریدم. گوشت کیلویی 10 هزار تومانی را 120 تومان پول دادم. برای چه در انتخابات شرکت کنم .ما رای نمی‌دهیم. بنابراین این قبیل شبکه ها دارند 24 ساعته این موارد پخش می کنند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های معاند ایران نیز ترویج فرهنگ مبتذل غربی را در دستور کار خود دارند، اضافه کرد: همچنین این شبکه ها موضوع مقابله با ارزش ها و باورهای اعتقادی ملت ایران را در دستور کار خود دارند. این شبکه ها می کوشند روی موضوع ترویج و سبک زندگی غربی فعالیت کنند.

سخنگوی کمیسیون امنتی ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با این حال بنده یادم هست که شنیدم زمانی تلویزیون و شبکه‌های ماهواره ای فیلم ترکیه‌ای حریم سلطان را پخش می‌کرد. در آن زمان یادم هست من همراه با آقای بروجردی به ترکیه سفری داشتم. فردی پرسید شما سریال حریم سلطان را می‌بینید؟ و برایش مهم بود که بداند آیا ما این سریال را می‌بینیم؟ قصد دارم بگویم این سریال ها برای ما ساخته می شود. چرا که ترکیه‌ای‌ها اصلا به این سریال ها نگاه نمی‌کنند ولی برای ما پخش می‌کنند و می‌سازند و مردم نگاه می‌کنند، بنابراین سبک زندگی غربی و ترویج فرهنگ مبتذل غربی از برنامه‌های اصلی است.

این نماینده مجلس با اشاره به ماموریت شبکه های برون مرزی در تغییر نگرش جهان به ایران نیز افزود: ما باید بدانیم شبکه‌های معاند به شدت درباره ایران هراسی تبلیغ می‌کنند و از ایران یک کشور ترسناک و وحشتناک برای جامعه بشری ساخته اند. یادم هست با رئیس  مجلس فرانسه ملاقاتی داشتیم. این فرد به من گفت من دخترم یک سفر آمد ایران، یک سفر توریستی که نظر من را نسبت به ایران عوض کرد. گفتم که شما نظرت در مورد ایران چه بوده که عوض شده، گفت من فکر می‌کردم درون ایران سنگربندی است و در دست همه اسلحه است. این در حالی است که این فرد یک آدم سیاسی بود که رئیس مجلس است و نظرش این است. حالا در مقایسه ببینید شهروند این جامعه چه دیدگاهی دارد؟

نقوی حسینی در ادامه با بیان اینکه ماموریت شبکه‌های برون مرزی در مهار توطئه‌های شبکه های بیگانه بسیار خطیر است، تصریح کرد: شبکه‌های برون مرزی باید در مقابل تهدیدات رسانه ای دشمن بیاستند و این تهدیدات را رصد کنند البته این کار بسیار کار حرفه ای است و نمی شود کار آکادمیک برروی این مسئله انجام داد.

وی با بیان اینکه باید در مقابل نقشه رسانه ای دشمن حرفه ای برخورد کرد، تاکید کرد: این به این دلیل است که آنها کار حرفه‌ای می‌کنند، سریال‌سازی می‌کنند. ما هم باید سریال‌سازی کنیم. خبرسازی می‌کنیم. پاسخ بدهیم. آنها شبهه‌افکنی می‌کنند و ما باید پاسخ این شبهات را بدهیم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب بودجه شبکه های بروزن مرزی تصریح کرد: بودجه این شبکه ها بسیار کم است.

وی تاکید کرد: ما واقعا باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم. وقتی که برخی از  کشورها  میلیاردی در زمینه هجمه به ایران سرمایه‌گذاری می کنند و برای ما رایگان برنامه می‌سازند و شبانه روز ما را بمباران می‌کنند، لذا طبیعی است که ما هم  باید در این بخش ، یعنی تقویت بودجه شبکه های برون مرزی کشورمان سرمایه‌گذاری کنیم .

نقوی حسینی تصریح کرد: ما نباید به  شبکه‌های بروزن مرزی به عنوان منبع درآمد نگاه کنیم چرا که این شبکه ها در خط مقدم رسانه ای قرار دارند. بنابراین ما  باید در مقابله با این توطئه‌ها هزینه کنیم همین طور که در سایر عرصه‌های تهدید هزینه می‌کنیم، موظف  هستیم در این زمینه نیز بیشتر هزینه کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قطعا ما در این زمینه از هرگونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد . با این حال نگاه دولت به صدا و سیما این طور نیست که این شبکه ها را به عنوان سنگر مقابله با تهدیدات فرهنگی نظامی سیاسی و اجتماعی غرب ببیند. من معتقدم نباید به صدا و سیما و شبکه های برون مرزی این گونه نگاه کرد.  واقعیت این است که صدا و سیما یک ارتش است و به نوعی قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و مجلس و دولت باید با وقوف بر این نکته، همراه و همگام هم از شبکه های برون مرزی حمایت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه درآمد رسانه سرمایه گذاری مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق، می‎گوید که نیروهای عراقی کنترل پایگاه‌های گروهک‌های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به‌دست گرفتند.

وزیر کشور عراق در بخشی دیگر تایید کرد که بغداد اجازه نمی‌دهد گروهک پ‌ک‌ک بهانه‌ای برای هدف قرار دادن اراضی این کشور باشد.

الشمری پیشتر گفته بود که وضعیت مرزی این کشور با ترکیه به دلیل حضور گروهک پ‌ک‌ک در خاک اقلیم کردستان نگران کننده است.

به گفته وی، ترکیه مناطق مرزی را تصرف کرده تا از آن‌ها به‌عنوان میدان جنگ علیه پ‌ک‎ک استفاده کند.

این مقام عراقی همچنین توضیح داد که مرز شمالی عراق در معرض مداخله ترکیه بوده و به صحنه درگیری با پ‌ک‌ک تبدیل شده است.

کد خبر 839554 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • پشتیبانی تمام قد مجلس از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها
  • پنجم شدن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در بین مناطق آزاد و ویژه کشور
  • مشارکت بانک ملی در بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ ایران
  • مجلس بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال آینده را ابلاغ کرد
  • اخبار سیاسی ۲۷ اسفند؛ تعیین میانگین خدمت سربازی/سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم