Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@03:54:00 GMT

گاف جدید ترامپ: ترکیه همسایه ما است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۱۳۳

گاف جدید ترامپ: ترکیه همسایه ما است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از اعلام خبر توافق آنکارا و واشنگتن برای برقراری آتش‌بس در شمال سوریه در یک کنفرانس خبری درباره آن اظهار نظر کرد.

او گفت: «ما یک آتش‌بس ۵ روزه داریم. طی این ۵ روز، کُردها و برخی افراد دیگر از منطقه امن خارج می‌شوند. این همان چیزی است که ترکیه همیشه خواستار آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکارجویان داعش که آنها را دستگیر کرده‌ایم، تحت کنترل شدید خواهند بود.»

ترامپ همچنین مدعی شد که آمریکا در این توافق به تمام آنچه در رویاهایش داشته دست پیدا کرده است. او گفت: «به تمام چیزهایی که می‌توانستیم رویای آن را داشته باشیم، دست پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم افرادمان را هم به کشور برگردانیم.»

او گفت: «روز بزرگی برای آمریکا است. روز بزرگی برای ترکیه است. روز بزرگی برای شریکان ما است که به سختی تلاش کرده‌اند. کردها عالی بودند. روز بزرگی برای کردها است. روز بزرگی برای تمدن است. بنابراین می‌خواهم از همه تشکر کنم.»

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره تحریم ترکیه گفت: «دیگر به تحریم نیازی نیست، چون ترکیه کاری که لازم بوده را انجام داده است. برای تحریم نیازی به کنگره ندارم، چون می‌توانم تحریم‌هایی اعمال کنم که شدیدتر از تحریم‌های کنگره هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این کنفرانس خبری، یک گاف جدید داد و ترکیه را همسایه کشورش خواند. او گفت: «ترکیه قدرت نظامی بالایی دارد. ترکیه جزو دوستان ما، جزو همسایه‌های ما است و آنها عضو ناتو هستند؛ و چیزی که الان ترکیه به دست می‌آورد این است که آنها مجبور نخواهند بود میلیون‌ها نفر را بکشند و میلیون‌ها نفر آدم هم مجبور نخواهند بود آنها را بکشند.»

ترامپ از «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه هم تشکر کرد. او گفت: «می‌خواهم از رئیس‌جمهور اردوغان هم تشکر کنم و به او تبریک بگویم. او دوست من است و خوشحالم که هیچ‌گاه مشکل نداشتیم، چون صادقانه بگویم او رهبر بسیار خوبی است و آدمی بسیار سرسخت و قوی است. او کار درستی انجام داد و آن را تحسین می‌کنم.»

ساعاتی قبل‌تر «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در ترکیه از توافق با آنکارا بر سر برقراری آتش‌بس موقت در شمال سوریه خبر داد. 

طبق توافق آمریکا و ترکیه، آنکارا عملیات در شمال سوریه را برای ۱۲۰ ساعت متوقف خواهد کرد تا به شبه‌نظامیان ی.پ.گ اجازه دهد ۲۰ مایل از مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه آمریکا دونالد ترامپ آتش بس سوریه حمله ترکیه به سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ترامپ» در سودای تکرار ۶ ژانویه

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا که در انتخابات ۲۰۲۰ پس از شکست مقابل جو بایدن، هوادارانش را به شورش ترغیب کرده بود، تهدید کرد که اگر این بار در ماراتن ریاست جمهوری ببازد، حمام خون در کل کشور به راه افتاده و پایان دموکراسی آمریکا رغم خواهد خورد! «ان بی سی نیوز» گزارش کرد، دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی در «اوهایو» چنین تهدیداتی را بر زبان راند که واکنش ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور کنوی آمریکا را به همراه داشت و از «تهدید به خشونت سیاسی» مقام پیشین انتقاد کردند.

ترامپ در بخشی از سخنان خود در باره احتمال افزایش جنگ تجاری آمریکا با چین در موضوع تولید خودرو گفت: «رئیس‌جمهور شی، اگر داری گوش می‌کنی.....آن کارخانه‌های تولید خودرو بسیار غول‌پیکری که دارید در مکزیک می‌سازید...می‌خواهید آمریکایی‌ها را استخدام نکنید و خودروها را به ما بفروشید. نه اینطور نیست».

وی بلافاصله تهدید کرد: قصد داریم تا روی تک تک خودروهایی که از مرز وارد می‌شوند، تعرفه ۱۰۰ درصدی ببندیم و اگر من انتخاب شوم، قادر به فروش آنها نخواهید بود. اگر هم رئیس جمهور نشوم، حمام خون در کل کشور راه خواهد افتاد».  نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا سپس ادامه داد: اگر در این انتخابات پیروز نشوم، مطمئن نیستم که دیگر بتوانید رنگ انتخابات را در این کشور ببینید»!

زلنسکی بهترین فروشنده تاریخ است

رییس‌جمهور پیشین آمریکا البته در ادامه گریزی هم به تحولات اوکراین زد و با انتقاد از کمک‌های نظامی و مالی به کی یف با لحنی تمسخرآمیز ولودیمیر زلنسکی را بهترین فروشنده در تاریخ بشریت خواند. ترامپ گفت: آنها (نمایندگان کنگره) می گویند اوکراینی‌ها پول را به ما برمی گردانند، به آنها پول قرض دهید، بدون اینکه چک ۶۰ میلیاردی بنویسید. من به شما می گویم، زلنسکی یکی از بهترین‌ فروشنده‌های تاریخ است. هر بار که به کشور می آید با ۵۰ یا ۶۰ میلیارد دلار می رود. من هرگز نتوانسته ام این کار را انجام دهم. او بهترین فروشنده است. بهتر از خیلی ها.

سخنان جنجالی ترامپ البته به سرعت با واکنش موافقان و مخالفان وی همراه شد. سخنگوی ترامپ کارولین لیویت در توجیه این اظهارات به ان بی سی گفت «سیاستهای بایدن یک حمام خون اقتصادی برای صنعت خودرو و کارکنان بخش خودرو ایجاد می‌کند». اما سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن جیمز سینگر با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد «این چهره واقعی ترامپ است؛ بازنده‌ای که با بیش از هفت میلیون رأی شکست می‌خورد و به جای جلب توجه مخاطبان جریان اصلی، تهدید به خشونت سیاسی را دوچندان می‌کند». وی به رخدادهای ۶ ژانویه ۲۰۲۱ پس از شکست انتخاباتی ترامپ اشاره کرد و گفت «او خواهان یک ۶ ژانویه دیگر است اما مردم آمریکا در نوامبر امسال یک شکست انتخاباتی دیگر به او تحمیل می‌کنند زیرا آن‌ها همچنان افراط‌گرایی، تمایلات او به خشونت و میل او برای انتقام را نمی‌پذیرند».

گفتنی است انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود و امسال هم همانند چهار سال پیش بایدن و ترامپ وارد رقابت‌های اصلی انتخابات خواهند شد. این در حالی است که در جریان حمله حامیان ترامپ به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، که بعد از رویداد انتخابات ۲۰۲۰ روی داد، چهار نفر در روز شورش جان باختند و یک افسر پلیس کنگره نیز یک روز پس از دفاع از کنگره جان خود را از دست داد که همین مسئله نگرانی ها در مورد تکرار چنین وقایعی را در آمریکا بشدت افزایش داده است.

مهدی خالدی

دیگر خبرها

  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • «ترامپ» در سودای تکرار ۶ ژانویه
  • فیلم| ترامپ هشدار داد: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ: برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد!
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد