Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اورنگ زیب» عضو کمیسیون انتخابات افغانستان در حالی از ناپدید شدن بیش از 100 دستگاه بیومتریک خبر داد که «مولانا عبدالله» از دیگر اعضای این کمیسیون می‌گوید در برخی ولایت‌ها شمار دستگاه‌های بیومتریکی که به کمیسیون آورده شده بیش از تعداد دستگاه‌هایی بوده که در اختیار آنها قرار داده شده بود.

اخبار بین‌الملل- کمیسیون انتخابات پیش از این نیز از مفقود شدن شماری از دستگاه‌ها و همچنین خارج شدن کارت حافظه برخی از این سامانه‌ها توسط افراد قدرتمند خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی‌ها درباره شفافیت انتخابات افغانستان با وجود غیر آنلاین برگزار شدن آن و نیز مفقود شدن دستگاه‌های بیومتریک در حالی تشدید شده که چند روز قبل نیز «اسدالله سعادتی» معاون دوم عبدالله در تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» مدعی شده بود که کمیسیون انتخابات افغانستان آرای بدون بیومتریک را اعتباربخشی و ثبت می‌کند.

چندی پیش نیز شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نشستی اعلام کرد که آرای منتشر شده در رابطه با انتخابات با یکدیگر مغایر است و ابهام در سرنوشت انتخابات، اعلام پیروزی پیش از موعد تیم‌های انتخاباتی غنی و عبدالله سبب بحرانی شدن انتخابات شده و مشروعیت آن را نیز زیر سوال برده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات معاون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم