Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@02:42:43 GMT

رییس حج و زیارت: سهمیه‌بندی اربعین کذب است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۱۷۳

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از ستاد مرکزی اربعین، علی‌رضا رشیدیان درباره شایعه مطرح‌شده مبنی بر اقدام عراق برای سهمیه‌بندی اربعین از سال آینده به دلیل حجم بالای زائران ایرانی، اظهار کرد: این مساله صحت ندارد و تاکنون هیچ مقام عراقی درباره سهمیه‌بندی سخنی به میان نیاورده، اما ممکن است اعزام مرحله‌ای را در دستور قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: ایام اربعین به سه مرحله پنج‌روزه تقسیم می‌شود و درصدد هستیم با مدیریت ورود زوار برای سال‌های بعد، این عزیزان را در این سه مرحله اعزام کنیم. این طرح در دست بررسی است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: از شب گذشته با آغاز موج بازگشت زوار، تمرکز فعالیت‌های سازمان حج و ستاد اربعین از شهر کربلا به مسیر بازگشت و مرز‌ها اختصاص یافته است.

او همچنین از ورود بیش از سه میلیون زائر ایرانی از ابتدای ماه صفر تاکنون به کشور عراق خبر داد و افزود: نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از این تعداد به کشور بازگشته‌اند و توصیه اکید ما بر این است که زوار برنامه برگشت خود را مدیریت کنند و به روز‌های پایانی موکول نکنند.

او یادآور شد: بیشتر موکب‌های عراقی روز اربعین خدمات‌رسانی خود را تمام می‌کنند، اما با تعدادی از مواکب ایرانی و ... مذاکره شده تا خدمت‌رسانی را ادامه دهند، اما تعداد آن‌ها برای این حجم از زائر کافی نیست و مشکل اسکان و تغذیه وجود دارد.

رشیدیان درباره خدمت‌رسانی نهاد‌های ایرانی به زائران، گفت: هلال احمر، بیمه، سیستم حمل و نقل کشور، امور گمشدگان و ... بدون وقفه به خدمات‌رسانی مشغول‌اند و مشکل خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که تا کنون ۷۹ نفر در این سفر فوت شده‌اند، افزود: ۳۵ نفر از آن‌ها در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند. بیشتر این تصادف‌ها در چند مسیر بخصوص در خاک عراق اتفاق افتاده و خواب‌آلودگی و تعجیل در رانندگی دلیل اصلی این حوادث بوده است.

رشیدیان درباره ورود سازمان حج و زیارت به اعزام زائران طبق روال گذشته و مطابق با سیستم شمسا در اربعین، توضیح داد: در ایام اربعین، بیشتر زوار علاقه دارند مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی کنند، درحالی‌که برنامه‌های سازمان حج و شمسا به گونه دیگری است. همچنین خدمات‌رسانی یکسان صورت نمی‌گیرد و گاهی توقعات زائران در این ایام برآورده نمی‌شود و اعتراضاتی در پی بوده است، بنابراین در سال‌های اخیر تصمیم بر آن شد تا سیستم شمسا در این ایام متوقف شود، اما این پیشنهاد قابل بررسی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون ستاد مرکزی اربعین سازمان حج و زیارت سهمیه بندی اربعین زائران اربعین پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه، از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از سرگرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال وقایعی که برای برخی زائران در فرودگاه جده رخ داد، عمره را تعلیق کرد. با ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دو کشور برای بازگشت زائران ایرانی به عمره توافق کردند. قرار بود نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با اعزام حدود ۷۰ هزار نفر، عمره بار دیگر برای زائران ایرانی برقرار شود، که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به دلیل صادر نشدن مجوزهای پرواز و وجود برخی مشکلات فنی، این سفر به تعویق افتاد. تا آن زمان حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده بودند، که با تعلیق عمره، سازمان حج و زیارت با حفظ اولویت اعزام، پول این زائران را برگرداند.

در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و پس از پایان ماه رمضان، سازمان هواپیمایی از صدور مجوز پروازهای عمره از سوی عربستان خبر داد. سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد کاروان‌ها از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و براساس ثبت‌نام‌های قبلی، آن‌هایی که به لحاظ زمانی زودتر ثبت‌نام و پول را واریز کرده بودند، در اولویت اعزام هستند.

کاروان‌های عمره حدودا ۸۵ نفره خواهد بود و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام حدود پنج‌هزار نفر در قالب ۶۰ کاروان بود، ‌که اکنون گفته می‌شود جمع کمتری اعزام می‌شوند.

برای اعزام کاروان‌های عمره یک بازه زمانی ۱۰ روزه درنظر گرفته شده است، که پروازهای آن از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه با اعزام روزانه دو کاروان آغاز می‌شود و آخرین پرواز رفت عمره ۱۳ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. نخستین پروازها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود و از آنجا که اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، بازگشت عمره‌گزاران ایرانی به کشور، پیش از آن تاریخ برنامه‌ریزی ‌شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد