Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@11:52:41 GMT

کشف یک خاصیت جدید برای قهوه

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۲۱۹

کشف یک خاصیت جدید برای قهوه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، زمانیکه دانه قهوه فراوری شده و بو داده می شود، پوسته و غلاف آن برداشته شده و بدون استفاده می ماند.

محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا دریافته اند ترکیبات فنولیک مقابله کننده با التهاب نظیر اسید پروتوکاتوئیک و اسید گالیک، در غلاف و پوسته قهوه وجود دارند که به تسکین بیماری های مزمن کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الویرا گنزالز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فایده این عصاره بدست آمده از دانه قهوه به دلیل وجود ترکیب آن است. مشخص شده که این ترکیبات غیرسمی بوده و این فنولیک ها دارای قابلیت آنتی اکسایشی بسیار بالایی هستند.»

محققان مشاهده کردند زمانی که سلول های چربی موش ها در معرض عصاره های بدست آمده از پوسته دانه قهوه قرار گرفت، ترکیبات فنولیک موجب کاهش التهاب ناشی از چربی در سلول ها و بهبود جذب گلوکز و حساسیت انسولین شد.

محققان امیدوارند این ترکیبات بیواکتیو بتواند راهبردی برای پیشگیری از بیماری مزمن مرتبط با چاقی نظیر دیابت نوع۲ و بیماری قلبی عروقی باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قهوه آنتی اکسیدان چربی خون کافئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ عادت معمولی که شما را چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

ترکیب وعده‌های غذایی مغذی، ورزش منظم و یک برنامه کاهش وزن فکر شده ممکن است برای آب کردن چربی‌های اضافه کافی نباشد.

در این‌صورت ممکن است پای عادت‌های روزانه ساده به میان بیاید که از آن‌ها غفلت شده و نیاز به تجدیدنظر دارند. در این مطلب به‌نقل از «روزیاتو» مروری بر این عادات داریم که وزن‌تان را بالا می‌برند.

۱ ناهار نمی‌خورید| بعضی افراد ناهار نمی‌خورند، چون تصور می‌کنند کم غذا خوردن برای آن‌ها مفید است. بعضی هم صرفاً به دلیل مشغله زیاد ناهار خوردن را فراموش می‌کنند. اما نرساندن غذای کافی به بدن می‌تواند شما را دچار احساس خستگی و اضطراب کند، امری که هوس‌های غذایی و پرخوری با مواد غذایی ناسالم را بیشتر می‌کند. به علاوه، این کار می‌تواند منجر به برهم خوردن تعادل هورمونی بدن شود که جلوی چربی سوزی را خواهد گرفت.

۲شلوار‌های تنگ می‌پوشید | شلوار‌های تنگ شاید باعث شوند باریک‌تر دیده شوید، اما زیاد پوشیدن آن‌ها می‌تواند مشکلاتی به بار آورد. شلوار‌های تنگ به نقاط مختلف بدن فشار می‌آورند، امری که کارکرد تکیه‌گاهی عضلات را از آن‌ها می‌گیرد. عضلات بعد از قرار گرفتن تحت فشاری طولانی مدت، شل می‌شوند و رفته رفته حالتی آویزان پیدا می‌کنند.

۳ لبنیات نمی‌خورید| کسانی که لبنیات مصرف می‌کنند، سوخت و ساز بهتری دارند و احتمال افزایش وزن در آن‌ها کمتر است، امری که به لطف کلسیم صورت می‌گیرد. با این‌حال، این تنها در صورتی است که مصرف لبنیات بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

۴ کربوهیدرات و چربی مصرف نمی‌کنید| مصرف نکردن منابع مختلف کربوهیدرات و چربی‌های سالم به میزان کافی باعث برهم خوردن تعادل رژیم غذایی و منجر به افزایش وزن می‌شود. برای آن‌که از فواید بیشتری برخوردار شوید، مطمئن شوید که بیشتر، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های اشباع نشده مصرف می‌کنید.

۵ زیاد ورزش می‌کنید| ورزش منظم نه تنها کمک می‌کند از اندام متناسبی برخوردار شوید، بلکه راه بسیار خوبی برای کاهش اضطراب هم هست. با این‌حال، افراط در ورزش می‌تواند تأثیر عکس داشته باشد و سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب را در بدن بالا ببرد. این امر باعث می‌شود بدن چربی بیشتری ذخیره و غذای بیشتری طلب کند.

۶ نوشابه‌های بدون قند مصرف می‌کنید| همه از معایب نوشابه‌های گازدار مطلع هستیم، اما عده‌ای فکر می‌کنند با مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند مصنوعی از این مضرات دور می‌شوند. شیرین کننده‌های مصنوعی شاید در کوتاه مدت باعث شوند کالری کمتری دریافت کنید، اما در دراز مدت می‌توانند مشکلات جدی برای سلامت‌تان ایجاد کنند. این مواد نه تنها روند کاهش وزن را مختل می‌کنند، بلکه تحقیقات نشان داده میان آن‌ها و ابتلا به دیابت و چاقی ارتباط وجود دارد. به علاوه، شیرین کننده‌های مصنوعی می‌توانند روی هوس‌های غذایی‌تان تأثیر بگذارند و باعث شوند بیشتر هوس شیرینی‌جات کنید.

۷ زیاد بیرون نمی‌روید| اگر هر روز خودتان را در معرض نور طبیعی قرار ندهید، ممکن است چربی بیشتری ذخیره کنید. تحقیقات نشان داده، نور روز بعد با نفوذ به درون پوست، به سلول‌های چربی هم می‌رسد. بعد از آن، سلول‌ها چربی کمتری ذخیره می‌کنند، چون لیپید‌های درون سلول‌ها کوچک و از آن‌ها خارج می‌شوند.

۸ قهوه تان را با شیر می‌خورید| قهوه به خودی خود کاهش وزن را مختل نمی‌کند، اما آن چیزی که تصمیم می‌گیرید به قهوه خود اضافه کنید، به طور حتم چنین تأثیری خواهد داشت. بسیاری از افراد صبح به جای نوشیدن یک لیوان قهوه ساده و تلخ، نوشیدنی خود را شیرین می‌کنند و آن را همراه شیر یا خامه می‌خورند. قند و چربی موجود در چنین قهوه‌ای می‌تواند میزان کالری دریافتی‌تان را افزایش دهد و مصرف منظم قهوه به این شکل خیلی زود باعث افزایش وزن خواهد شد.

۹ به اندازه کافی منیزیم دریافت نمی‌کنید| این ماده معدنی نه تنها برای نوسان‌های عصبی، ماهیچه‌ها و سلامت قلب ما ضروری است، بلکه کمبود آن می‌تواند به روند کاهش وزن هم لطمه بزند. منیزیم به بهبود حساسیت انسولینی و کنترل گلوکز کمک می‌کند. مصرف آن تأثیر مثبتی بر داشتن یک وزن سالم و حفظ آن دارد. مصرف شکلات تلخ، آجیل، حبوبات و ماهی‌های چرب به افزایش سطح این ماده در بدن کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فواید باورنکردنی یک فنجان قهوه اسپرسو
  • ۹ عادت معمولی که شما را چاق می‌کند
  • ببینید | نمای شگفت انگیز دانه‌ خوردن پرنده از نزدیک!
  • فواید بی نظیر یک فنجان قهوه اسپرسو
  • سنتز ترکیبات آلی به روشی نوین/ تهیه ۵ ماده موثره دارویی برای درمان پارکینسون
  • فواید نوشیدن چای و قهوه برای میانسالی
  • اثر کافئین در کاهش وزن و بیماری‌های مفصلی
  • هشدار محققان؛ خطر شست و شوی بینی با آب لوله کشی
  • اثر کافئین در برابر چاقی و بیماری‌های مفصلی
  • (ویدئو) شبگردی ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا