Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:49:00 GMT

اردوغان به اظهارات توئیتری ترامپ پاسخ داد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۲۲۳

اردوغان به اظهارات توئیتری ترامپ پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالی که ترامپ در اظهارات توئتیری خود از «رجب طیب اردوغان»، تشکر کرده است، حال اردوغان به اظهارات ترامپ واکنش نشان داده است.

ترامپ در اظهارات توئیتری خود که در واکنش به توافق بر سر توقف موقت جنگ در شمال سوریه صورت گرفته، این توافق را باعث نجات جان هزارن غیرنظامی عنوان کرد و حال در مقابل اردوغان در واکنش به سخنان ترامپ گفته است که اگر ما بر تروریسم که بزرگترین دشمن بشریت است، غلبه کنیم، جان انسان‌های بیشتری نجات داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اردوغان، این تلاش مشترک، صلح و ثبات را در منطقه تقویت خواهد کرد.

سخنان اردوغان تنها ساعتی پس از آن اعلام شده است که ترکیه و آمریکا از توافق خود برای توقف موقت عملیات نظامی در شمال سوریه خبر دادند و ترامپ از این توافق استقبال کرد.

در عین حال وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرده این توافق موقت به معنای آتش بس نخواهد بود، اگرچه قرار است  براساس این توافق ۱۲۰ ساعت( ۵ روز) به نیروهای کردی زمان لازم برای عقب نشینی و خروج از مناطق امن مورد نظر ترکیه در شمال سوریه داده شود.

کد خبر 4749789

منبع: مهر

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه ایالات متحده آمریکا سوریه سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین رجب طیب اردوغان روسیه ایران فرانسه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آنکارا هیچ فعالیت و همکاری مشترکی چه در زمینه آموزشی و چه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

وزارت دفاع ترکیه افزوده است: ترکیه که همیشه در کنار فلسطینی‌ها ایستاده است، نمی‌تواند در هیچ اقدامی که به آنها آسیب برساند، شرکت کند.

وزارت دفاع ترکیه در ادامه تاکید کرده است که صنایع دفاعی این کشور هیچگونه فعالیتی در حوزه همکاری با رژیم اسرائیل در زمینه صنایع نظامی ندارد.

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جنایات در غزه نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان «نازی‌های عصر» ثبت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد