Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:15:30 GMT

چین از آمریکا خواست تا جنگ تجاری را پایان دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۲۳۰

چین از آمریکا خواست تا جنگ تجاری را پایان دهد

به گزارش خبرگزاری ای بی سی نیوز، «گائو فنگ» سخنگوی وزارت تجارت و بازرگانی چین گفت: مذاکرهکنندگان در تلاش هستند تا در اسرع وقت متن توافق نامه میان امریکا و چین را آماده کنند.

وی افزود: من نمیتوانم از جزئیات این توافق نامه سخنی بگویم.

گائو در کنفرانس خبری گفت: چین می خواهد روابط اقتصادی و تجاری به زودی در مسیر صحیح قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت تجارت و بازرگانی چین همچنین تاکید کرد که نتایج بدست آمده می تواند اعتماد بازار را باز گرداند و این برای تثبیت اوضاع اقتصادی جهانی بسیار مهم است.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن روند صادرات محصولات کشاورزی را تسریع می بخشد اما هیچ اشاره ای به زمان و حجم این صادرات نکرد.

چین و آمریکا قصد دارند تا یک هفته دیگر مذاکرات تجاری را از سرگیرند و اگر به نتیجه برسند رهبران دو کشور سند این توافق را به طور رسمی امضا می کنند.

استیون منوچین وزیر بازرگانی و رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا قصد دارند در روزهای آینده تلفنی با «لیو خه» معاون نخست وزیر چین گفتوگوهایی انجام دهند.

هدف از این گفت و گوها رسیدن به یک توافق است دو کشور امیدوار هستند در صورت رسیدن به توافق نهایی، موافقنامه مذکور را شی جینپینگ رییسجمهوری خلق چین و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درحاشیه اجلاس آپک در شیلی در ماه آینده میلادی امضا کنند.

مقامهای دو کشور در سطوح پایینتر بتازگی گفتوگوی تلفنی انجام دادند هفته آینده وزیر بازرگانی و نماینده تجاری آمریکا با معاون نخست وزیر چین تلفنی گفتوگو می کند تا مذاکرات مستقیم آنها آغاز شود چنانچه طرفین بتوانند به موافقتهایی در مذاکرات آتی دست یابند اولین مرحله از توافقنامه دو کشور برای پایان دادن تدریجی به مناقشه بزرگ تجاری نهایی خواهد شد.

آمریکا قرار بود از روز ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) تعرفه بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین را از ۲۵ به ۳۰ درصد افزایش دهد اما پس از آنکه چین موافقت کرد خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش دهد، واشنگتن نیز اعلام کرد این افزایش فعلا انجام نخواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امريكا دونالد ترامپ جمهوری خلق چین پکن جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور