Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تولید خودرو در کشور طی سال ۹۸ با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده است. مروری بر عملکرد خودروسازان در این مدت نشان می‌دهد که تولید انواع خودروی سواری، در فروردین ماه ۹۸ به کمترین مقدار خود در طی ۵ ماه اخیر رسیده و در مقابل، در اردیبهشت ماه اندکی افزایش داشته است، این در حالی است که تولید در خردادماه ۹۸ نیز مجدد روند کاهشی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان در تیرماه میزان تولید این محصول نسبت به خردادماه تغییر چندانی نداشته و در سطح ۶۲ هزار دستگاه باقی مانده است، اما در مردادماه با کاهش ۲۹.۱ درصدی، به ۴۴.۲ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مردادماه سال گذشته حدود ۴۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

موضوع اما در تولید انواع وانت، اندکی متفاوت بوده است. در واقع، مروری بر عملکرد خودروسازان در تولید انواع وانت نشانگر آن است که پس از آن که در فروردین ۹۸ تولید این نوع خودرو به کمترین میزان تولید خود طی یکسال اخیر رسیده است، در اردیبهشت ماه ۹۸ با افزایش مواجه بوده ولی مجدد در خردادماه کاهش را تجربه کرده و به ۵ هزار دستگاه رسیده است.

بر این اساس، پس از آنکه در تیرماه ۹۸ تولید وانت با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به خردادماه حدود ۶.۱ هزار دستگاه همراه شده که بالاترین رقم از ابتدای سال ۹۸ تاکنون است، اما در مردادماه با حدود ۴۰.۴ درصد کاهش به ۳.۷ هزار دستگاه رسیده است که نسبت به مقدار مشابه سال قبل، کاهش حدود ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت که مبنای گزارش معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران نیز قرار گرفته حکایت از آن دارد که تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون پس از آن که در تیرماه ۹۸ بیشترین میزان خود را طی یکسال گذشته تجربه کرده است، با یک روند نزولی تا فروردین ۹۸ مواجه شد و به ۱۰۴ دستگاه رسید؛ سپس تا خرداد ۹۸ روند صعودی را طی کرده و به ۱۸۲ دستگاه رسیده است.

در تیرماه میزان تولید این کالا با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به خردادماه حدود ۱۵۵ هزار دستگاه بوده و پس از آن در مردادماه همچنان به روند نزولی خود ادامه داده و با کاهش ۵.۸ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۴۶ دستگاه رسیده که نسبت به مقدار مشابه سال قبل رشد منفی ۶۷ درصدی را تجربه کرده است.

کد خبر 4749746 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت خودروسازی اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت مالیات بورس قیمت نفت بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی جنگ تجاری دلار قیمت یورو ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد

ایتنا - کاهش شدید فروش سازنده آیفون پس از عملکرد قدرتمندش در سه ماهه چهارم رخ می‌دهد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولید کننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت.
داده‌های شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که محموله‌های گوشی‌های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 حدود 10 درصد کاهش یافته است، که به دلیل تشدید رقابت توسط سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی است که قصد دارند رتبه اول را کسب کنند.

به گزارش ایتنا، محموله‌های جهانی گوشی‌های هوشمند در طول ژانویه تا مارس 7.8 درصد افزایش یافت و به 289.4 میلیون دستگاه رسید.

کاهش شدید فروش سازنده آیفون پس از عملکرد قدرتمندش در سه ماهه چهارم رخ می‌دهد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولید کننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت. در حالی که برندهای چینی مانند هواوی سهم بازار را به دست آورده‌اند، با 17.3 درصد سهم بازار به رتبه دوم بازگشته است.

شیائومی، یکی از تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند در چین، با سهم بازار 14.1 درصدی در سه ماهه اول، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. سامسونگ کره جنوبی که جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود - سری گلکسی اس 24 - را در ابتدای سال عرضه کرد، بیش از 60 میلیون گوشی را در این دوره به فروش رساند. ارائه‌دهنده داده‌ها پیش از این اعلام کرده بود که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 24 در مقایسه با سری گلکسی اس 23 سال گذشته در سه هفته اول عرضه، 8 درصد افزایش یافته است.

 

طبق گزارش IDC، اپل در سه ماهه اول 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کمتر است. فروش گوشی های هوشمند اپل در چین در سه ماهه پایانی سال 2023 نسبت به سال قبل 2.1 درصد کاهش یافته است.

این کاهش بر چالش‌های پیش روی شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود تأکید می‌کند، زیرا برخی از شرکت‌های چینی و سازمان‌های دولتی استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود می‌کنند، اقدامی که منعکس‌کننده محدودیت‌های دولت ایالات متحده برای برنامه‌های چینی به دلایل امنیتی است.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا، در ماه ژوئن کنفرانس توسعه دهندگان جهانی خود (WWDC) را برگزار خواهد کرد، جایی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که آیفون‌ها، آی‌پدها و دیگر دستگاه‌های اپل را تامین می‌کند، برجسته خواهد کرد.
سرمایه‌گذاران منتظر به‌روزرسانی‌های توسعه هوش مصنوعی در اپل هستند، که تاکنون در مورد استفاده از فناوری هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود صحبت نکرده است. این شرکت در اوایل سال جاری عنوان با ارزش ترین شرکت جهان به مایکروسافت از دست داد.

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد