Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@13:16:35 GMT

تاکید استاندار لرستان بر لزوم توسعه فرهنگ قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۴۳۲

تاکید استاندار لرستان بر لزوم توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا از لرستان، شامگاه پنج‌شنبه، ۲۵ مهرماه، سید موسی خادمی، استاندار لرستان به همراه محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و هیئت همراه، در جریان بازدید از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان، از غرفه گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید استاندار لرستان در جریان فعالیت‌های انجام شده توسط گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، طی سال‌های گذشته و در سال‌جاری قرار گرفت.

وی تدوین سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان لرستان را یکی‌از کارهای خوب و جالب توجه گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان دانست و تاکید کرد: از این سند می‌توان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی استان استفاده کرد.

یادآور می‌شود، در غرفه دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مجموعه فعالیت‌های گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در قالب نمایشگاه مصور در معرض دید عموم قرار گرفته و همچنین تألیفات پژوهشی، فرهنگی و هنری این گروه در حوزه قرآن و عترت در هشت عنوان و ۱۶ جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیتهای قران غرفه قرآن نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدعباس دهقان در نشستی با مدیرمسئولان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان یزد، افزود: مطابق بند"ل" ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معاف از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند. 
وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاه‌های آزاد هنری استان اظهار داشت:در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز نمودن آموزشگا‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام می‌شود. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:هنرآموزان مشغول در آموزشگاه‌ها موظف به داشتن کارت صلاحیت تدریس می‌باشند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه sso.farhang.gov.ir را انجام دهند. 
دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارائه گزارش‌های سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرارداد. 
لازم به ذکر است ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنر‌های سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود