Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:43:18 GMT

رشد تولید ناخالص داخلی چین ۶.۲ درصد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۴۳۷

رشد تولید ناخالص داخلی چین ۶.۲ درصد اعلام شد

بر اساس این آمار که امروز جمعه منتشر شد تولید ناخالص داخلی این کشور در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی به ۶۹.۷۸ تریلیون یوان برابر با ۹.۸۷ تریلیون دلار آمریکا رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

طبق این آمار، میزان رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴، سه ماهه دوم ۶.۲ و سه ماهه سوم نیز ۶.۰ درصد بوده است این آمار نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم به نسبت به ابتدای سال جاری میلادی حدود ۴ صدم درصد کاهش یافته است که زنگ خطری برای چین است.

در همین حال «لی که چیانگ» نخست وزیر چین اعلام کرد که درهای چین بازتر می شود و چین از کشورهای مختلف از جمله آمریکا جهت سرمایه گذاری و همکاری در چین استقبال می کند تا به نحو احسن سود متقابل و برد برد تحقق یابد.

وی خاطر نشان کرد: چین به طور همه جانبه صنعت تولید را باز کرده و گشایش صنایع خدماتی نیز پیوسته در حال انجام است چین مطابق سطوح پیشرفته بین المللی، فضای فعالیت بازرگانی بازاری، قانونمدار و بین المللی برقرار خواهد کرد؛ برخورد یکسان با موسسات داخلی و خارجی را در پیش خواهد گرفت و حق مالکیت معنوی و انحصاری را مورد حفاظت جدی تر قرار خواهد داد.

این مقام بلندپایه چینی افزود: چین بازار عظیم یک میلیارد و چهار صد میلیونی دارد و به روز رسانی مصرف کشور فرصت تجاری و نیروی بالقوه عظیمی فراهم آورده است توسعه چین نیز فرصتی برای جهان است.

پیش از این نیز نخست وزیر چین از دولت و مسئولان مناطق مختلف کشور خواسته بود برای برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی و کمک به رشد پایدار و جلوگیری از هر گونه چالش اقتصادی، تدابیری اتخاذ کنند.

پیش از این دولت چین رشد اقتصادی کشور را بین ۶ تا ۶.۵ درصد در سال جاری میلادی پیش بینی کرده بود اما صندوق بین المللی چول نیز میزان رشد را در سال ۲۰۱۹ میلادی تنها ۶.۱ درصد پیش بینی کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات تولید ناخالص داخلی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عیسی روشن‌قلب با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهار کرد: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، مأموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محورهای مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سو و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6086832

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه