Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد هاشمی از روزهایی گفت که خود در دو راهپیمایی اربعین حضور داشته است. او اعتقاد دارد این حرکت حسینی و اتفاق ارتفاق، بی‌بدیل و نمایش بزرگ و تأثیرگذار در دنیا برای هماهنگی شیعیان و دوستداران حضرت اباعبدالله(ع) است.

سید جواد هاشمی مجری، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: همایش بزرگ اربعین نمونه‌ای در هیچ‌کجای دنیا ندارد و از این حیث فکر می‌کنم در دنیا زبانزد خاص و عام است؛ من خودم در دو راهپیمایی اربعین‌حسینی حضور داشتم و با کسانی روبرو شدم که شیعه نبودند؛ مسیحیانی که این مسیر را پیاده می‌آمدند و خارجی‌ها و اروپایی‌ها که امام حسین(ع) را در حد تحقیقات اندکی می‌شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حرکت آنقدر بی‌بدیل و حیرت‌انگیز بود همه را به سمت خود می‌کشاند؛ موج، موجی است که هر سال هم فزاینده‌تر و عجیب‌تر خواهد بود. در راهپیمایی اربعین اثری است که در هیچ‌شعاری خلاصه نمی‌شود و نمی‌توان نظیر آن را پیدا کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سریال یا فیلم سینمایی برای اربعین ساخته نمی‌شود، تأکید کرد: دیر یا زود فیلم‌های خوبی درباره راهپیمایی بزرگ اربعین ساخته می‌شود؛ شک‌ نکنید در بدو تولد و ابتدای شکوه هر حادثه‌ای، این کم‌فروغی وجود دارد و کم‌کم جا می‌افتد و سوژه‌های خوبی از آن برداشت می‌شود. من مطمئن هستم که همچون مستندسازان، فیلم‌سازان هم به این عرصه ورود می‌کنند و کارهای داستانی کوتاه و بلندی درباره اربعین ساخته خواهند شد. نه تنها کارهای نمایشی ایرانی بلکه جهانی؛ بدلیل اینکه کار جهانی و بین‌المللی برای یک حرکت جهانی، مؤثرتر خواهد بود.

بازیگر سریال «مختارنامه» به گفت‌وگویش با خبرنگار لبنانی اهل کانادا اشاره کرد و گفت: من با یک خبرنگار لبنانی الاصل اهل کانادا حرف می‌زدم برایش این راهپیمایی و اتفاقات اربعین عجیب بود و می‌گفت چگونه ممکن است بعد از ۱۴۰۰ سال آنقدر عاشق بود و برای امام حسین(ع) بجنگید، شهید شوید و فقط به سینه‌زدن نباشد؛ بلکه به سینه سپر کردن، سینه‌سوزی ختم شود؛ عده‌ای از سلحشوران که خون‌شان را می‌دهند اما مثل حسین عزت‌شان را نمی‌فروشند؛ من به ایشان گفتم شما کافی است اربعین را ببینید همه می‌دانند ممکن است حادثه‌ای برایشان بوجود بیاید در دام تروریست‌ها گرفتار شوند و تعدادی‌شان به شهادت برسند اما پرشور می‌آیند.

اما نکته‌ای که آن خبرنگار به من گفت و بسیار جذاب است این بود که: برای من جالب است که هیچ‌تروریستی در دنیا شیعه نیست و من تا به حال ندیده‌ام و نشنیده‌ام شیعه‌ای این کار را انجام دهد اما دیده‌ام شیعیان ترور شوند. علی‌رغم اینکه دنیا این ذهنیت را درست کرده‌اند شیعه تروریست است و آدم می‌کشد اما همیشه در مقابل تروریست‌ها فقط کشته و شهید شده‌اند. گفتم خب شما فهمیدید و خدا را شکر.

هاشمی تصریح کرد: فکر می‌کنم اربعین را می‌توانیم به عنوان یک نمونه شاخص برای اتحاد شیعیان نشان دهیم و این اتحاد را همه دیده‌اند و از آن خبر دارند.

او اتفاقات اربعین را به دفاع‌مقدس تشبیه کرد و گفت:  من در اربعین اتفاقی را دیدم که در دفاع مقدس دیده بودم؛ من در دفاع‌مقدس آدم‌هایی می‌دیدم که به نظر نمی‌آمد حسین برایشان  عزیزتر از پدر و مادر باشد اما می‌آمدند و با یک حسین تازه در یک عمل بی‌نظیر روبرو می‌شدند و اتفاقاتی رقم می‌خورد حتی تا شهادت‌شان! من در اربعین جوان‌هایی را دیدم که باور نمی‌کردم این همه راه پیاده بخاطر حسین بیایند و مملوء از عشق و مملوء از ستایش حضرت حسین(ع) است.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1311830

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اربعین سینمای ایران تلویزیون پیاده روی اربعین بازیگران سینما و تلویزیون ایران مجموعه تلویزیونی مختارنامه اربعین ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا کردهای سوریه باشگاه استقلال پیاده روی اربعین باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رفع ۷۰ نقطه پرحادثه در مسیرهای اربعین گفت: برآورد ما این است که باید نزدیک به هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پرداخت و دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای فعالیت‌های جدید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، داریوش امانی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پایانه‌ی مرزی شلمچه در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: تعدادی ماشین‌آلات راهسازی وارد شده در گمرک قرار دارد که به دنبال طی فرایند قانونی آن‌ها هستیم تا هرچه سریع‌تر ترخیص شوند تا برای فعالیت‌های ایام پیاده‌روی اربعین و سایر فعالیت‌های راهداری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: خوزستان دارای دو پایانه‌ی اربعینی شلمچه و چذابه است، از سال گذشته بعضی اقدامات از جمله بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های استان با اولویت راه‌های منتهی به این دو پایانه برای ایجاد شرایط بهتر آغاز شد، تاکنون ادامه دارد و ابتدای امسال نیز اعتبار لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بهبود شرایط دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه از دیگر موارد حائز اهمیت است، با توجه به اینکه ایام اربعین در حال حاضر در فصل گرم سال قرار دارد، هنگامی که زائران وارد محوطه پایانه‌ها می‌شوند باید از تونل سرد، مه پاش و سایبان رد شوند، سال گذشته بیشترین نصب سایبان را داشتیم و امسال نیز انجام ادامه کار از جمله محوطه‌سازی، بهسازی پایانه‌ها و افزایش سرویس‌های بهداشتی، نصب سایبان و مه‌پاش انجام می‌شود.

امانی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تأمین ناوگان حمل‌ونقل در ایام اربعین مشکلاتی داشته‌ایم برای بهبود شرایط در این خصوص مقام عالی وزارت در حال پیگیری است تا با استفاده از تولید داخل و از طریق واردات اقدامات لازم انجام شد.

وی ادامه داد: تعدادی از ناوگان را از کشورهای همسایه وارد می‌کنیم و از طریق دیگر با دولت عراق در حال مذاکره هستیم تا از ناوگان عراقی در ایام اربعین درون کشور استفاده کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه رفع نقاط پرحادثه در محورهای اربعینی در اولویت قرار دارد، تاکید کرد: روکش آسفالت، بهسازی، روشنایی و نصب نیوجرسی از جمله اقدامات در حال اجرا است، سال گذشته بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای راه‌های منتهی به پایانه‌های اربعینی تعریف شد و امسال نیز همین کار در حال انجام است.

امانی اضافه کرد: بهسازی جاده اهواز به خرمشهر در حال پیگیری است، با این حال احداث بزرگراه اهواز به خرمشهر پیگیری می‌شود تا در صورت تأمین اعتبار بخشی از آن در اربعین امسال قابل استفاده باشد.

وی گفت: در مجموع ۸۸۷ نقطه پرحادثه با همکاری پلیس شناسایی شد، ۱۵۰۰ نقطه نیز از قبل وجود داشت که سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه رفع شد، همچنین از ۸۸۷ نقطه نیز ۴۰۰ نقطه رفع مشکل شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور افزود: با این حال تعهد ما این است که تا پایان دولت تمام نقاط حادثه خیز رفع شود، اما با تلاشی که در حال انجام است ۴۸۷ نقطه باقی مانده است که ایمن‌سازی آن‌ها در برنامه قرار دارد؛ همچنین ۱۲۰ مورد نقطه حادثه‌خیز در مسیرهای اربعین وجود داشته که تاکنون ۷۰ نقطه رفع مشکل شده است.

امانی اضافه کرد: برای اربعین امسال همه نیازمندی‌های استان‌ها در بخش‌های مختلف را دریافت کرده‌ایم و برآورد ما این است که نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران باید پرداخت و دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای فعالیت‌های جدید اربعین در نظر گرفته شود.

کد خبر 747209

دیگر خبرها

  • نفس مبارزه، شكوه در شكست و ذلت در پیروزی
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • جشن با شکوه فرشته ها در همدان برگزار شد
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • فیلم | طرشت با شکوه
  • تشییع با شکوه آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • شکوه وعده صادق دلیل روشن ماست
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد