Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:10:40 GMT

فروش اینترنتی محصولات دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۷۶۳

فروش اینترنتی محصولات دانش‌بنیان

سرپرست اداره کل سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد از راه‌اندازی سایت بازار آزاد و فروشگاه اینترنتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی این دانشگاه خبر داد.

سید احسان شیرنگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این سایت محصولات دانش‌بنیان به صورت اینترنتی و با اولویت محصولات تولیدشده در دانشگاه آزاد به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده درباره ملاحظات حقوقی این فروشگاه، تصریح کرد: انتقال دانش‌ فنی با رعایت مسائلی همچون مالکیت فکری و سایر ملاحظات حقوقی و قانونی میسر می شود.

سرپرست اداره کل سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد افزود: یکی از مهم‌ترین موانع تجاری‌شدن ایده دانشجویان، برقرار نشدن رابطه محصول با بازار است و در اینجا حمایت یک سازمان  از صاحبان ایده ضروری است.

شیرنگی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در سایت‌های تجاری کشور وجود دارد، این است که این سایت‌ها صرفاً محصول را ارائه می‌کنند و افرادی می‌توانند محصول را با استفاده از کد آن خریداری کنند، این در حالی است که ما می‌خواهیم یک چرخه کاری ایجاد کنیم و ضمن مدنظر قرار دادن دستورالعمل‌های حقوقی، در حال طراحی سایتی هستیم که در آن همه افراد بتوانند با هم داد و ستد کنند، از همدیگر محصول خرید کنند و حساب‌های حقوقی این داد و ستد هم مشخص باشد.

وی همچنین از امکان داد و ستد دانش فنی از طریق فروشگاه اینترنتی محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات دانش‌بنیان به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز کمک می‌کند تا گردش کاری درستی برای تجاری‌سازی محصولات خود داشته باشند.

سرپرست اداره کل سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ظرفیت کارآفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد: مسیری در دانشگاه آزاد برای افراد خوش‌فکر و خلاق طراحی کرده‌ایم که در شتاب‌دهنده‌ها مورد حمایت قرار گیرند، در مرکز رشد پرورش پیدا کنند و در قالب یک شرکت نوپا از مزایای پارک علم و فناوری بهره‌مند شوند.

شیرنگی در پاسخ به این پرسش که آیا به اشتراک گذاشتن دانش فنی در فضای اینترنت برای صاحبان ایده خطری دارد یا خیر، گفت:  یک تیم حرفه‌ای در حال کار بر روی این موضوع هستند که افراد بتوانند ایده خود را به نحوی ایمن در سایت مطرح کنند و بعد نیز به شکلی منسجم در شتاب‌دهنده‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دوره دانشگاه‌های نسل یک (آموزش محور) و دو (پژوهش محور) به طور قطع به پایان رسیده است، گفت: مشتری‌ دانشگاه‌های نسل یک، سیستم‌های دولتی بودند که نیاز به کارشناس داشتند. این در حالی است که مشتری دانشگاه‌های نسل دو و پژوهش‌محور، صنایع و کسب‌وکارهای متوسط بودند. اگر قرار باشد دانشگاه‌ها به همین شکل پیشرفت کنند، دانشگاه‌های آینده دانشجویی نخواهند داشت و دانشگاه‌های نسل سه، دانشگاه‌های کارآفرین هستند و خروجی آن‌ها، دانشجویانی هستند که در مدت تحصیل توانایی‌ و مهارت‌هایی را به دست آورده‌اند و بر این اساس می‌توانند حقوق بده باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  تبدیل دانشگاه آزاد از نسل دو به نسل سه  و دانشگاهی کارآفرین، پویا و با گردش درست ایده تا محصول، هدف مهمی است که همواره مورد تاکید ریاست دانشگاه و معاون  فناوری و نوآوری ایشان بوده است و راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات دانش بنیان هم گامی در همین راستا به شمار می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانش‌آموزان مدرسه پسرانه شهید بهشتی، شاهد و تیزهوشان میاندوآب در هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب بازدید کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، هدف از این بازدیدها را فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس میاندوآب با همراهی دبیران خود از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، فضاهای آموزشی و رفاهی، کتابخانه و سایت کامپیوتری بازدید می‌کنند.

پیام خدایی افزود: در رایزنی‌ با آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب بازدیدهای بیشتری از سوی دانش‌آموزان در طول سال و هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب صورت خواهد پذیرفت و ارائه مطالب علمی و فرهنگی، مشاوره راهنمایی و هدایت تحصیلی از سوی کارشناسان دانشگاه برای بازدیدکنندگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان