Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی مشترک گفت: تقریبا سالانه ۵۰ پروژه بین المللی بین ما و کشور‌های خارجی انجام می‌شود. مسعود صدری نسب رییس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره مهمترین برنامه‌های تحقیقاتی‌شان گفت: مرکز مطالعات برنامه‌های متعددی را با محققان و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صدری نسب ادامه دارد: یکی از مهمترین این برنامه‌ها، برنامه «جندی شاپور» به عنوان برنامه‌ای مشترک بین ما و کشور فرانسه است که به واسطه آن سالانه ۲۰ پروژه مشترک بین محققان ایرانی و فرانسوی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر این مرکز از جمله برنامه تحقیقاتی با کشور ایتالیا اظهار داشت: در برنامه «ایکارد» محققان ایرانی خارج از کشور می‌توانند طرح پژوهشی مشترکی را با یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های داخلی داشته باشند، همچنین این ظرفیت وجود دارد که طبق درخواست دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، از محققان دنیا که دستاورد جدیدی دارند، دعوت کنیم تا با حضور در دانشگاه یا پژوهشگاه آن‌ها طی یک کارگاه، تجربیات خود را از آن نوآوری و دستاورد شرح دهند.

رییس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم با بیان اینکه تقریبا در طول سال ۵۰ پروژه بین المللی بین ما و کشور‌های خارجی انجام می‌شود، عنوان کرد: مرکز مطالعات اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز تمام وزارتخانه‌ها را دریافت می‌کند و به عنوان اولویت پژوهشی خود در سایت قرار می‌دهد تا مشکلات پژوهشی کشور را از این منظر حل کند.

صدری نسب در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها چقدر روی فعالیت مرکز تاثیر گذاشته است، گفت: تحریم روی فعالیت‌های مرکز و همچنین کاهش تمایل همکاری محققان و دانشمندان خارجی با ایران تاثیری نداشته است.

به گفته وی، طی سال‌های اخیر تحقیقات بی‌شماری با کشور‌های اروپایی انجام گرفته و تحریم‌ها حتی مانع همکاری محققان آمریکایی با ایرانیان نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم جندی شاپور پروژه تحقیقاتی همکاری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، در رابطه تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار اظهارکرد: خوشبختانه دولت به صورت مداوم به دنبال حل کردن این موضوع است و نظر نهایی بر اساس هیئت مقررات می‌باشد و در صلاحیت دولت نیست و دولت آمادگی دارد تا هرگونه همکاری انجام دهد.

وی افزود: هر دو سفر رئیس جمهوری به پاکستان و سریلانکا توسعه روابط تجاری و اقتصادی است. اما سفر به پاکستان برای توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی دو کشور است. در حوزه پاکستان با اقداماتی که پیش از این انجام داده بود هم حجم تجارت خارجی دو کشور و هم سهم سبد خارجی دو کشور افزایش پیدا کرده است. پاکستان ششمین مقصد صادراتی کشور ما بوده که میزان صادرات ما از حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان