Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهره طهماسبی شامگاه پنج شنبه در چهارمین همایش زن و توسعه گردشگری روستایی در کاشمر  افزود: در همین راستا از سه سال قبل طرح توانمندسازی بانوان روستایی آغاز شد که در آن به توسعه سواد بانوان، رفع بی‌سوادی و برطرف کردن مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداخته می‎شود.

وی ادامه داد: بدون شک گردشگری در روستاها فضای بسیار مناسبی را برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال برای زنان فراهم خواهد کرد و زنان می توانند نقش بسیار پررنگی در این زمینه ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: از دو سال قبل که مجمع مشورتی زنان در خراسان رضوی راه‎اندازی شد بخشی از فعالیت‎ها مرتبط با نقش زنان در توسعه روستایی است.

طهماسبی افزود: با توجه به حضور سالیانه ۳۰ میلیون زائر در شهر مشهد در مجمع مشورتی زنان استان مقرر شد مجموعه‎ای از آنچه زنان تهیه می‎کنند اعم از صنایع دستی تا گیاهان دارویی در قالب یک بسته به زائران و گردشگران عرضه شود.

فرماندار کاشمر هم در این همایش گفت: توجه به روستا و کشاورزی می‎تواند در برنامه‎های توسعه اقتصادی و فرهنگی هر کشوری نقش بسیار اساسی به منظور خودکفایی و پیشرفت ایفا کند.

مسلم ساقی افزود: در برنامه ششم توسعه به نقش و جایگاه روستائیان و عشایر در اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی، فرآیند توسعه کشور، شناخت صحیح توانایی‎ها و سرمایه‎های انسانی و ظرفیت‎های موجود در روستاها و مناطق عشایری و تبیین جایگاه روستا و مناطق عشایری به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی توجه خاصی شده است.

وی اضافه کرد: صنعت گردشگری به عنوان یک محرک برای رشد و توسعه اقتصاد تعریف می‎شود و هم اکنون توریسم به یکی از سریع و رو به رشدترین بخش‎های صنعتی در دنیا تبدیل شده است.

دبیر علمی چهارمین همایش زن و توسعه گردشگری روستایی هم در این مراسم گفت: در این همایش تلاش شد از نتایج حاصل از پژوهش‌های انجام شده در راستای کاهش موانع و چالش‌های فراروی زنان فعال در این عرصه استفاده شود.

خدیجه بوزرجمهری افزود: اگرچه از پارسال فراخوان این همایش اعلام شده بود ولی فقط ۱۱۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد، ۳۰ مقاله برای ارائه شفاهی و ۲۳ مقاله برای ارائه پوستر پذیرفته شد و ۶۶ مقاله دیگر به دلیل عدم ارتباط با محور و موضوع همایش و عدم استفاده از روش تحقیق درست یا نداشتن محتوای غنی مورد پذیرش قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر در کاشمر گردشگری روستایی و اقامتگاه‎های بومگردی توسط بانوان توسعه قابل توجهی یافته از این رو مصمم شدیم این همایش ملی را در این شهرستان برگزار کنیم.

شهرستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری خراسان رضوی کاشمر بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نهمین جلسه کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیورا) به ریاست کشورمان و با حضور نمایندگان کشورهای عضو به صورت مجازی برگزار شد.

در این‌ نشست، خانم کریمی، مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده،با اعلام ریاست مجدد کشورمان بر این کارگروه بر ضرورت همکاری کشورهای عضو در اجرای موفق برنامه کاری کارگروه برای دو سال آینده تأکید کرد.

کریمی به ماهیت فعالیت‌های کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان به عنوان یکی از موضوعات بین رشته‌ای آیورا اشاره کرد و گفت: هم اکنون گروه‌های کاری آیورا به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند و این موضوع از اثرگذاری اقدامات آنها کاسته است. بنابراین ایران در نظر دارد از ظرفیت های سایر کارگروه‌ها به نفع توانمندسازی زنان بهره‌‌برداری نماید و ارتباط موثر درون کارگروهی می‌بایست بخشی از دستور کار سایر کارگروه‌ها شود.

در این نشست، دبیرخانه آیورا با ابراز خرسندی از تمدید ریاست کشورمان بر کارگروه ، از برنامه‌های متعدد کشورمان قدردانی کرد.

آیورا ۲۳ عضو اصلی دارد و در این نشست ۲۱ نماینده کشورهای عضو حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری