Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:52:26 GMT

رسیدگی به ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان اربعین

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۸۹۶۰

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گزارش ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان در مسیرهای اربعین خبر داد و گفت: در این تخلفات گرانفروشی کمترین و تاخیرها بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌ است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در ایام اربعین و افزایش تقاضا زائران اربعین برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ویژه اتوبوس، گزارش‌های متعددی از زائران به دست ما می‌رسید که از تخلفات متعدد برخی رانندگان اتوبوس‌ها حکایت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی حاج‌علی -معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- درباره اینکه آیا این گزارش‌ها به سازمان‌ راهداری رسیده و چه اقداماتی برای رسیدگی به این پرونده‌ها انجام داده‌اید؟ گفت: تا کنون ۲۲۴ مورد تخلف از سوی زائران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارش شده است که برای همه این گزارش‌ها پرونده تشکیل شده و تقریبا همه این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی درخصوص چگونگی بررسی و برخورد با تخلفات ایام اربعین به ایسنا افزود: تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است و در این راستا کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل‌ونقل به صورت ویژه در استان‌ها و پایانه‌های مرزی تشکیل داده‌ایم و به صورت فوری در همان‌جا پرونده‌ها رسیدگی شده و برای متخلفان حکم صادر می‌شود.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های تخلف در ایام اربعین حکم نیز صادر شده است، ادامه داد: این احکام در موارد گوناگونی بوده است و برخلاف گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، کمترین تعداد گزارش‌های تخلف مربوط به گرانفروشی و کرایه‌هاست و بیشترین تعداد گزارش تخلفی که در این پرونده‌ها به آن رسیدگی شده به تاخیر سفرها قبل و در حین انجام اختصاص دارد. همچنین یک مورد خاموش کردن دستگاه سپهتن، جندین مورد درمورد افزایش نرخ کرایه‌ها و گرانفروشی، چندین مورد رفتار نامناسب راننده و ...و را نیز در این موارد داشته‌ایم.

حاج علی اعلام کرد: از زائران می‌خواهیم ‌اگر موردی وجود دارد آن را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱، اپلیکشن ۱۴۱ یا سایت سازمان راهداری گزارش کنند تا به سرعت آن را رسیدگی کرده و متخلف یا متخلفان احتمالی برخورد کنیم. همچنین زائران می‌توانند برای شکایت حضوری در این زمینه به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یا دفاتر نظارتی این سازمان که در همه پایانه‌های مسافری کشور مستقر است، مراجعه کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون راهداری حمل و نقل مسافر رانندگان تخلف زائران اربعین جابجایی زائران پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزاد راه تهران _کرج_قزوین پروژه لکه گیری و روکش  آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.   وی افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.   زندی فر خاطرنشان کرد:بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه( باند شمالی و جنوبی ) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد