Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه شامل توسعه و تکمیل آزمایشگاه ها، مرکز اشتغال زایی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌شود که قرار است امسال تکمیل شود.

حمیدرضا نجفی، معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: امسال بنا داریم بر اینکه زیست بوم نوآوری، کارآفرینی و فناوری دانشگاه را تکمیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی ادامه داد: دومین اقدام هم توسعه و تکمیل آزمایشگاه‌های دانشگاه است و این دو مورد را برای برنامه‌های معاونت پژوهشی دانشگاه در امسال مدنظر داریم.
معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند بیان کرد: در توسعه آزمایشگاه‌های دانشگاه می‌خواهیم بخش‌هایی را فعال کنیم که نیاز‌های تحقیقاتی و پژوهشی استان را پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه اولویت ما پاسخگویی به مسائل استان است، افزود: در تلاشیم که امکانات آزمایشگاهی دانشگاه را به سطحی برسانیم که برای تحلیل داده‌ها و انجام آزمایش‌های پژوهشی نیازی به آزمایشگاه‌های خارج از استان نباشد.
نجفی با بیان اینکه تکمیل زیست بوم فناوری دانشگاه به معنی توسعه شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: یکی از شاخص‌هایی که ما باید در پایان سال درباره آن گزارش دهیم، استقرار شرکت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در مراکز رشد و زیست بوم فناوری دانشگاه است.
وی با اشاره به اینکه برای این اقدامات حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری را جلب خواهیم کرد، افزود: برگزاری استارتاپ‌ها در موضوعات استراتژیک استان و در حوزه فناوری و نوآوری نیز ذیل تکمیل زیست بوم فناوری دانشگاه مطرح می‌شود.
معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند بیان کرد: مرکز اشتغال زایی ما نیز تا آخر امسال راه انداز می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در آنجا مستقر شوند.
وی توضیح داد: در این مرکز امکان به کارگیری دانشجویان داریم و از طرف دیگر از ظرفیت این مرکز می‌توانیم برای مهارت افزایی دانشجویان استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه بیرجند زیست بوم نوآوری شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست هایی جداگانه، مسائل مربوط به 10 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق استان را بررسی و در خصوص آن ها تصمیم گیری کرد.

استاندار یزد در جریان این دیدارها با بیان اینکه مسئله دانش بنیان همچنان جزو اولویت های اساسی استان است، اظهار داشت: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش بنیان و فناوری می گذرد؛ لذا مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می کنیم.
 
وی با اشاره به برگزاری نشست های جداگانه با شرکت های دانش بنیان، گفت: یک شرکت دانش بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است، لذا منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.  
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: به همین منظور در واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق، تسهیلات ویژه ای را ایجاد کرده ایم.

استاندار یزد با اظهار امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده تر از گذشته، بر مدار دانش بنیان و فناوری حرکت کند.

شایان ذکر است استاندار یزد به صورت جداگانه با مدیران شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق «سافا (سامانه های آزاد فناوری اطلاعات)»، «نیک یار ماکیان»، «بهداد صنعت آکو الکترونیک»، «همیار بتن شیرکوه»، «آرا پژوهان امین»، «فضایی پل آسمان»، «دانش پویان هوش مصنوعی پارت»، «هوشیار درایت راهور ماشین»، «کشت و صنعت ایلیا زیتون کویر یزد» و «ناجی تجارت صنعت قرن» دیدار و گفتگو کرد.

 

دیگر خبرها

  • بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران