Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن پنج‌شنبه گزارش خود درباره تحولات سیاسی این کشور را به شورای امنیت ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارش خود به شورای امنیت درباره تلاش‌هایش برای ازسرگیری روند سیاسی و مذاکرات صلح صحبت کرد.

وی بر اهمیت بازگشت دولت مستعفی به عدن و ازسرگیری فعالیت نهادهای آن با هدف حاکمیت قانون و ازسرگیری خدمات‌رسانی به ساکنان جنوب یمن تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گریفیث در گزارش خود گفت: هم در جنوب و هم شمال یمن شاهد کاهش خشونت هستیم. طرف‌های یمنی نیز حسن نیت خود را نشان داده‌اند به عنوان مثال انصارالله ۲۹۰ اسیر را آزاد کرد و "دولت منصور هادی" نیز مسیرهایی را ایجاد کرد تا به کشتی‌های حامل سوخت اجازه ورود به الحدیده را بدهند.

وی گفت که طی ماه‌های گذشته نسبت به مشکلاتی که یمن با آن مواجه است از جمله بی‌ثباتی در جنوب و خطر نزاع منطقه‌ای هشدار داده است و با این حال باز هم امیدوار است.

گریفیث گفت: من امیدوارم که توافق اعلام شود به ویژه اینکه پیشرفت در جده با نظارت عربستان برای رسیدن به توافق بین دولت (مستعفی) یمن و شورای انتقالی در جنوب (جدایی طلبان مورد حمایت امارات) حاصل شده اما به نظر می‌رسد توافق کمی به تأخیر بیفتد.

وی از طرح انصارالله برای توقف تمامی حملات موشکی به عربستان و کاهش سطح خشونت استقبال کرد و همچنین تمامی طرف‌ها را به نشست در نزدیکترین زمان ممکن برای ازسرگیری مذاکرات دعوت کرد.

او درباره اوضاع تعز به وجود گزارش‌هایی درباره ایجاد گذرگاه‌های انسانی اشاره کرد و گفت: امیدوارم که این گزارش‌ها درست باشند و به زودی شاهد توافق در این باره باشیم.

همچنین مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در گزارش خود به شورای امنیت درباره یمن اعلام کرد که پیشرفتی در زمینه‌های حمایت از غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه و حمایت از اقتصاد و روند سیاسی حاصل شده است.

وی گفت: ماه سپتامبر یکی از بدترین ماه‌ها برای یمنی‌ها بود. در این ماه ۳۸۸ تن به خاطر نزاع یمن در سرتاسر این کشور کشته و زخمی شدند.

لوکوک گفت: خشونت در ماه اکتبر کاهش یافت اما ما امیدواریم اقدامات مهم‌تری برای کاهش خشونت اتخاذ شود. ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم به تعهداتشان درباره حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت یمن پایبند باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران یمن مارتین گریفیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه

احمد قویدل، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: رئیس سازمان غذا و دارو در اطلاع رسانی اخیر خود در رابطه با داروی امیسیزومب، فقط به اثربخشی بسیار بالای آن نسبت به داروهای موجود اشاره کرد، در صورتی که این دارو علاوه بر اثربخشی بالا، برای بیماران هموفیلی با کمبود فاکتور ۸ که مبتلا به مهار کننده شدید هستند، برای دولت نیز کاملاً صرفه اقتصادی دارد. بی تردید اشاره رئیس سازمان غذا و دارو به این مزیت دارو می‌تواند در ایجاد انگیزه در شورای عالی بیمه جهت تحت پوشش قرار دادن این دارو به شدت مؤثر باشد.

وی افزود: بر اساس مطالعات اقتصاد دارویی که در سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده است هزینه اثربخشی اقتصادی آن نیز تأیید گردیده و هزینه‌های این گروه از بیماران برای دولت حداقل یک سوم و در مواردی به نصف کاهش می‌یابد. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت و رئیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز در موارد متعدد درباره صرفه اقتصادی این داروی نوین اطلاع رسانی نموده اند.

قویدل ادامه داد: از دیگر محاسن مهم این دارو قابلیت تزریق زیر پوستی است که اساساً بیماران مبتلا به مهار کننده به خصوص کودکان را از رگ گیری های متعدد رها می‌نماید.

وی افزود: رئیس سازمان غذا دارو در همین اطلاع رسانی اخیر از امکان تولید این دارو در داخل کشور نیز خبر داده که بی تردید این خبر هم موجی از امیدواری در جامعه هموفیلی ایران جهت بهره مندی از این دارو به وجود آورده است. اما متأسفانه تلاشی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو را شاهد نیستیم. اختصاص بودجه‌های دارویار را این سازمان در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن می‌داند. اما با دادن آدرس اشتباه، شائبه لوکس بودن این دارو را ایجاد می‌نماید.

مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو است که نتیجه تحقیقات اقتصاد دارویی و نتیجه تحقیق هزینه اثربخشی این دارو را منتشر نماید و شورای عالی بیمه را تشویق نماید برای صرفه جویی در هزینه‌های دولت نسبت به تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو اقدام فوری نماید.

وی افزود: در حال حاضر برای بیش از ۱۱۰ بیمار هموفیلی مبتلا به مهار کننده شدید، این دارو تهیه و در شرکت‌های پخش موجود است و در مواردی دستور پخش نیز گرفته است. اما تأمین هزینه‌های آن در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو است که متأسفانه تا کنون توسط شورای عالی بیمه محقق نشده است. کانون هموفیلی ایران در این رابطه نامه‌ای قبل از سال جدید به شورای عالی بیمه ارسال نموده که متأسفانه تا کنون پاسخی داده نشده است.

قویدل در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تأمین این دارو چقدر هزینه دارد و منبع تأمین آن از چه ردیفی است، گفت: بر اساس اطلاعات ما رئیس صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج در نامه‌ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت هزینه این دارو را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده است. از آنجا که هزینه‌های دارویی بیماران خاص از سه منبع به صورت مشترک تأمین می‌شود (بیمه‌های پایه سلامت، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و یارانه دارویار)، بدیهی است که محل تأمین این بودجه در گام اول باید از محل بودجه‌های داروهای عادی (آریو سون و فایبا) که این بیماران تا کنون استفاده می کرده اند، تأمین شود.

وی افزود: با توجه به روشن بودن مزیت‌های این دارو از نظر اثربخشی و اقتصاد درمان و همچنین سهولت استفاده بیماران از این دارو، هر تردیدی در تحت پوشش قرار دادن دارو به ضرر کشور و بیت المال است. متأسفانه در برخی اطلاع رسانی‌های سازمان غذا و دارو به گونه‌ای مطرح می‌شود؛ انگار این دارو لوکس است و حتی می‌گویند از کسانی که می‌خواهند از این دارو استفاده کنند، باید فرانشیز بگیریم!؟ واقعاً دور از انصاف است برای دارو هایی که اثر بخشی کمتری دارند و هزینه‌های بیشتری به دولت تحمیل می‌کنند، بیماران از پرداخت فرانشیز دارو معاف باشند و بر عکس بیمار برای داروی بهتر، که هم اثربخش تر است و هم هزینه کمتری به دولت تحمیل می‌نماید و بی تردید کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد، فرانشیز پرداخت نمایند.

مشاور مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد شورای عالی بیمه با تحت پوشش قرار دادن این دارو، موانع دسترسی این گروه از بیماران را به این داروی نوین برطرف نموده و از تحمیل هزینه‌های بیشتر به دولت جلوگیری نماید. لازم به تاکید است معاونت اجرایی دفتر ریاست جمهوری در جریان کامل هزینه اثربخشی این دارو قرار دارد و گروه اول بیماران با کمک این دفتر از این داروی نوین بهره مند شدند.

کد خبر 6085801 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • آرمین: شرم آور است