Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجدی با اشاره به اینکه اربعین سبب گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی ایران و عراق به یکدیگر شده است، گفت: اربعین سبب توسعه دیپلماسی عمومی میان ایران و عراق شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «ایرج مسجدی» شب گذشته (پنجشنبه 25 مهرماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت زائران اربعین با بیان اینکه زائران با آگاهی رسانی در شهر‌های مختلف عراق توزیع شده اند، گفت: زائران در شهر‌های نجف، کاظمین، کربلا و سامرا در حال تردد هستند تا بتوانیم اوضاع را به خوبی مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع جمعیت باعث می‌شود، تراکم جمعیت را در کربلا بتوانیم بهتر مدیریت کنیم.

 

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه به زائران توصیه شده است تا بازگشت خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند از این رو جمعیت قابل توجهی در راه بازگشت به ایران قبل از اربعین هستند، گفت: زائران باید سفر خود را مدیریت کنند. کثرت جمعیت ممکن است به زیرساخت‌های حمل و نقل فشار وارد کرده و در نهایت سبب ایجاد ترافیک جاده‌ای شود. اکثر راننده‌ها و صاحبان خودرو‌های عراقی مردمان شریف و منصف هستند. فکر می‌کنم برای برگشت زائران مشکلی اتفاقی رخ ندهد به طوری که برخی از دستگاه‌های دولتی و حتی دوستان حشد الشعبی خودرو‌های خود را در اختیار بخش خصوصی برای کمک گذاشتند تا مردم مشکلی از جهت حمل و نقل نداشته باشند به لطف خدا و توجه امام حسین امسال حوادث تروریستی، امنیتی و انفجاری نداشتیم به طوری که نیرو‌های عراقی در حد وسیعی امنیت اربعین را پوشش می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در عراق هزاران هزار نفر امنیت اربعین را پوشش می‌دهند، گفت: باز شدن مرز خسروی کمک زیادی به مرز مهران از جهت توزیع مسافران کرده است، عزیزانمان در عراق همکاری گسترده‌ای دارند، همه در ایام اربعین برای خدمتگزاری به زائران بسیج شده اند.

 

مسجدی بر این نکته تاکید داشت که اربعین میعاد گاهی برای پیوند قلب‌ها است واربعین سبب گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی ایران و عراق به یکدیگر شده است از این رو این روابط سبب گسترش و تعمیق سایر مناسبات می‌شود. همچنین اربعین سبب توسعه دیپلماسی عمومی میان ایران و عراق شده است.

 

وی با اشاره به اینکه حذف روادید برای زائرین اربعین حسینی این امکان را فراهم کرد که جمعیت بیشتری از کشورمان بتوانند به عتبات عالیات در عراق مشرف شوند، گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون شاهد حضور ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر ایرانی در عراق بودیم که به طور تقریبی می‌توان گفت ۵۰ درصد این جمعیت به کشورمان بازگشته اند. روی هم رفته نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۱ میلیون زوار اربعین حسینی هستیم. اطلاع رسانی و هماهنگی دقیق و درست میان عراقی‌ها و ستاد اربعین از دیگر نکات قابل توجه در گردهمایی اربعین امسال به شمار می‌رود.

 

سفیر ایران در عراق خاطرنشان کرد: به پاس همکاری عراق در لغو روادید در ایام محرم و صفر برای زوار ایرانی، جمهوری اسلامی ایران نیز موافقت کرد تا مردم عراق از ۲۵ صفر به مدت ۶۵ روز با همان مهر ورود گذر گاه مرزی وارد ایران شوند.

 

مسجدی با اشاره به دیدار موکب داران عراقی با مقام معظم رهبری گفت: این دیدار سبب خرسندی عراقی‌ها شده است، مردم عراق ایران اسلامی را دوست دارند به طوری که شهدای مدافع حرم جان خودشان را برای دفاع از اهل بیت از دست دادند، توطئه‌ها زیاد است، اما بنا به فضل الهی مردم ایران و عراق روز به روز قوی‌تر می‌شوند لذا مراسم راهپیمایی اربعین هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کانون های مساجد ایرج مسجدی زائران اربعین حسینی اربعین حسینی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه (۸ فروردین) در محفل انس با قرآن که با حضور قاریان استان خوزستان برگزار شد افزود: امیدواریم وظیفه خود را در رابطه با نشر قرآن کریم به درستی انجام داده و نسبت به اصول و احکام قرآن اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قاریان، حافظان و مفسران قرآن توسط نور الهی هدایت می‌شوند ادامه داد: کسی که با قرآن آشنا شود، قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کند و قرآن به عنوان قطب نما، انسان را با خدای خود و فطرت پاک آشنا کرده و به بالاترین درجه الهی نزدیک می‌کند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود و باید تلاش کرد با برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم کرد.

حسینی محراب بیان کرد: قاریان و حافظان از همراهان خود سبقت گرفته و در کار‌های خیر پیشتاز هستند و الگوی مناسبی برای دیگران به شمار می‌روند.

وی افزود: جامعه قرآنی استان در همه زمینه‌ها الگو و سرآمد بوده و باید با کار بیشتر در مدارس و دانشگاه ها، نسل جوان را با خود همراه کرده و جریانات شیطانی را شکست داد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه قاریان باید به طور مستقیم تعالیم قرآن را به افراد تشنه قرآن و دین منتقل کنند و موانعی که باعث گسترش محافل قرآنی شده را برطرف و همه افراد از جمله ائمه جمعه و جماعات و مسئولان را به نشر و گسترش قرآن سوق دهند، ادامه داد: جامعه قرآنی استان باید هم افزایی بیشتری داشته باشند و این محافل قرآنی باید تکثیر شود تا جوانان ما بیشتر به قرآن گرایش پیدا کنند و  باید مسئولان را نسبت به سرمایه گذاری در قرآن ترغیب و تشویق کنند.

در پایان مراسم از قاریان و حافظان برجسته استان خوزستان تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین حسینی در بام ایران + تصاویر