Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:43:29 GMT

جاده مهران از عصر جمعه به سمت ایلام یکطرفه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۹۳۴۲

جاده مهران از عصر جمعه به سمت ایلام یکطرفه می‌شود

سردار تیمور حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر مسیر مهران به ایلام به صورت مقطعی یکطرفه است اما با توجه به حجم زیاد بازگشت زائران به کشور  و لزوم کنترل و روانسازی ترافیک در این مسیر از عصر امروز به صورت کامل یک طرفه می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر جایگزین برای محور مهران - ایلام برای تردد ۲ طرفه محور ملکشاهی انتخاب شده است اضافه کرد: همچنین احتمال یک طرفه شدن مسیر قصرشیرین به سرپل ذهاب وجود دارد که در صورت یک طرفه شدن مسیر جایگزین محور قدیم این محور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حسینی افزود: در حال حاضر محور مواصلاتی مرزهای مهران، شلمچه ،چذابه و خسروی با حجم زیادی از تردد مواجه است و استان‌های همجوار از جمله کرمانشاه و همدان پرترافیک است.

وی گفت: بیشترین تردد این روزها در مسیر بازگشت زائران است، هر چند تعداد کمی از زائران همچنان راهی عتبات عالیات می شوند اما کماکان میزان بازگشت زائران بیشتر بوده و با توجه به حجم زائران تدابیر ترافیکی حداقل تا سه روز پس از اربعین پیش بینی شده است.

 حسینی به آمار بالای تصادفات اشاره کرد و افزود: بیشترین تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که آمارها در این زمینه نگران‌کننده است لذا به رانندگان توصیه می‌کنیم قبل از رانندگی، استراحت کامل داشته باشند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه مرز مهران مهران اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، از پروژه ۶ خطه شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران و پارکینگ جدید اربعین بازدید کرد.

ساتاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: در آینده نزدیک با رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین پیگیری می‌شود

بهرام‌نیا افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم که عملیات این پارکینگ در حال آماده سازی است.

وی تاکید کرد: نرخ پارک روزانه خودرو براساس ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 6081659

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق