Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزده عنوان کتاب فارسی ترجمه‌شده به زبان ترکی استانبولی هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، در غرفه ملی ایران رونمایی شد.

 مراسم رونمایی این کتاب‌ها به همت دبیرخانه طرح گرنت عصر روز چهارشنبه (۲۴ مهرماه) با حضور مدیران انتشارات «داملا» و «نار» ترکیه و مسئولان غرفه ملی ایران در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ماه من ماه ما» اثر آناهیتا تیموریان از نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «الف دال میم» مهدی حجوانی از نشر افق، «سلطان آشغالگردها» نوشته مهدی میرکیائی از نشر افق، «پریانه‌های لیاسندماریس» به قلم طاهره آیید از نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «چهل تکه» نوشته جمال‌الدین اکرمی از نشر پیدایش، «یاسمین» نوشته م. مودب‌پور از نشر نسل نواندیش، «برزخ اما بهشت» به قلم نازی صفوی از نشر ققنوس، «من او» نوشته رضا امیرخانی از نشر افق،  «چه کسی آقای صورتی را می‌شناسد» اثر مژگان کلهر از نشر افق، «خانه‌ام کجاست» نوشته رضا دالوند از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، «افسانه پیاز» نوشته فاطمه‌الزهرا امامی و «وسط راهروی تاریک» نوشته مهدی رحبی از نشر هوپا، «مسابقه تونل‌کنی» به قلم کلر ژوبرت از نشر محراب قلم و «هرس» نوشته نسیم مرعشی از نشر چشمه کتاب‌های رونمایی‌شده در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هستند.

این فهرست نتیجه همکاری مستقیم دبیرخانه طرح گرنت و ناشران ترکیه‌ای است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود

ایسنا/همدان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ گفت: اجرای طرح هما، نوجوان‌محوری و تربیت مربی از شاخص‌ترین فعالیت‌های کانون همدان بوده که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای آنها صورت گرفته است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: سال ۱۴۰۲، سالی سخت و بسیار پر کار برای کانون همدان بود و ما در این سال با انتقال بیش از ۳۰ نیرو از کانون به آموزش و پرورش روبرو بودیم اما با وجود کمبود نیرو تمامی مراکز ما باز بوده و به ارائه خدمات پرداختند.

وی با بیان اینکه امسال فعالیت‌های کانون در سه محور مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری تعریف شده است، افزود: از اسفند سال گذشته برنامه‌های کانون را با تمرکز بر روی این سه محور به ویژه نوجوان‌محوری تعریف کرده‌ایم و این به معنی عدم توجه به کودک نیست بلکه می‌خواهیم برنامه‌های شاخص و خلاقانه برای جذب نوجوانان و استفاده از ظرفیت آنها را انجام دهیم.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نوجوانان در مراکز و دادن مسئولیت به آنها می‌تواند در پویایی برنامه‌های فرهنگی- هنری و ادبی کانون بسیار مؤثر باشد، گفت: استان همدان نوجوانان بسیار مستعدی در زمینه فعالیت‌های هنری به ویژه در رشته نقاشی و ادبی در رشته داستان‌نویسی و شعر دارد که هر ساله رتبه‌های زیادی را در مسابقات بین‌المللی و ملی کسب می‌کنند.

نگارش سند فرهنگ نوجوان در جهت تولید ثروت

وی با اشاره به شعار سال و امر ولی‌فقیه در جهش تولید و مشارکت مردم تصریح کرد: نگارش سند فرهنگ نوجوان در جهت تولید ثروت در دستور کار کانون همدان است و برای نگارش سند اتاق فکری با حضور اساتید و فعالان حوزه نوجوان تشکیل شد که برگزاری جلسات مرتب و منظم آن و استفاده از نظرات بزرگان با توجه به آسیب‌ها و چالش‌های استان تا رسیدن به یک سند اجرایی درست و مناسب برای نوجوانان ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به طرح هما در مراکز همدان گفت: در کانون طرحی را به نام طرح هما، مخفف هویت ملی- اسلامی در راستای تقویت هویت ایرانی و دینی کودکان و نوجوانان و نیز تقویت باور و امیدآفرینی در آنها در میان هیاهوی دشمن برای ناامید کردن نسل امروز تعریف کردیم.

وی ادامه داد: از این‌رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با توجه به اهداف تعریف شده در کانون و در راستای سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان اقدام به نام‍گذاری ایام هفته و انجام دادن فعالیت‌های کانون براساس نامگذاری صورت گرفته برای بالا بردن سطح اطلاعات اعتقادی و مذهبی مربیان و اعضاء کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: لازمه اجرای هر یک از برنامه‌ها در ایام هفته توسط مربیان و مدیران مراکز، مطالعه و کسب آگاهی درباره برنامه‌های همان روز است تا با علم و دانش در مرکز حاضر شده و تبیین کودکان، نوجوانان و والدین آنها به درستی انجام بگیرد. از این‌رو دوره تربیت مربی را به صورت ویژه برای مربیان طرح ریزی کرده‌ایم که از اواخر فروردین اجرا خواهد شد.

وی در تشریح طرح هما گفت: برای مثال شنبه روز شهدا، نامداران، قهرمانان، پهلوانان، دانشمندان، مفاخر و ... است که اولویت با شخصیت‌های معاصر و بومی استان بوده تا کودکان و نوجوانان مفاخر و بزرگان استان خود را در همه بخش‌ها و رشته‌ها بشناسند.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: یکشنبه روز تدبر و قصه قرآنی است که باید از کتاب‌ها و منابع موجود در مراکز استفاده شود و کودکان و نوجوانان نقش اصلی را در ارائه مطالب دارند.

وی ادامه داد: دوشنبه روز بازی و کاردستی بوده که در این روز مربیان و اعضاء به انجام بازی‌های خلاقانه پرداخته و از اعضاء می‌خواهند که هر بار یک بازی جدید با خود به کانون بیاورند و این برای رهایی آنها از دنیای مجازی بازی‌های رایانه‌ای و ایجاد ارتباط با گروه همسال خود است و نیز برای افزایش مهارت و دست‌ورزی باید یک کاردستی خلاقانه با توجه به هر آنچه در محیط اطراف خود می بینند، بسازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به سه‌شنبه‌های مهدویت در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با موضوع موعود و امام زمان(عج) و چهارشنبه امام رضایی اشاره و اظهار کرد: پنجشنبه روز فیلم و انیمیشن و نیز تمرین گروه سرود و نمایش خلاق در کانون است که به جدیت در سال‌جاری پیگیری خواهد شد.

وی به اجرای طرح فابک (فلسفه اسلامی برای کودکان) اشاره و خاطرنشان کرد: این یک طرح کشوری است که باید در استان‌ها اجرا شود و هدف از این طرح تقویت قوه تفکر و خردورزی در کودکان و نوجوانان است و برای اجرای آن و آموزش مربیان در مرحله اول و سپس کودکان و نوجوانان با چند تن از اساتید دانشگاهی رایزنی صورت گرفته که در ماه پیش‌رو دوره‌های آن برگزار خواهد شد.

ابراهیمی‌هژیر بیان کرد: امسال در استان همدان شهید تقی بهمنی به عنوان شهید شاخص و خانم دباغ به عنوان بانوی تأثیرگذار و مبارز انقلابی معرفی شدند و کانون تا برگزاری کنگره خانم دباغ در مراکز، برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد کرد تا آنها هر چه بیشتر با این دو شخصیت بزرگ آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کانون متعلق به همه کودکان و نوجوانان بوده و درهای کانون همیشه به روی آنها باز است، گفت: مهمترین رسالت ما ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب در مراکز استان توزیع کردیم که والدین و کودکان و نوجوانان می‌توانند به مراکز نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده و با دادن ۲۰ هزار تومان حق عضویت یک ساله از این گنجینه گرانبها استفاده کنند.

سال ۱۴۰۳ باید سال شکوفایی استعدادهای هنری و ادبی کانون باشد

ابراهیمی‌هژیر افزود: امسال باید سال شکوفایی استعدادهای زیادی در بخش‌های هنری و ادبی باشد و کودکان و نوجوانان بیش از گذشته رتبه‌های ملی و جهانی را کسب کنند و مربیان با جدیت و پشتکار این موضوع را پیگیری خواهند کرد که افراد مستعد را در سطح استان شناسایی کرده و با برگزاری دوره آنها را تقویت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وی در ادامه به طرح کانون- مدرسه و کانون‌یاران اشاره و تأکید کرد: کانون متعلق به همه دانش‌آموزان استان بوده و طرح کانون مدرسه برای معرفی فعالیت‌های کانون به دانش‌آموزان در مدارس است و نیز مربیان در مدارس حاضر شده و به ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازند و کانون‌یاران دانش‌آموزان رابط بین کانون و مدرسه هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اظهار کرد: تقویم رویدادهای کانون با همکاری کارشناسان در حوزه‌های مختلف صورت گرفته و بعد از پایان تعطیلات به صورت دقیق و منظم در سراسر استان اجرا خواهد شد و امیدواریم که با کمک خداوند و یاری شهدا در مسیر خدمت خسته نشویم و با اراده قوی به حرکت خود ادامه دهیم تا بتوانیم به خانواده‌ها و فرزندانمان خدمات بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود