Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال دهقانی فیروزآبادی در نشست بررسی مشکلات دهستان نصرآباد شهرستان تفت با بیان اینکه مشکل اصلی مردم شهرستان تفت، آب است افزود: این پروژه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان طی مدت ۲ تا سه سال اجرایی می شود و مردم تمام روستاهای شهرستان همانند مردم استان از آب آشامیدنی پایدار استفاده خواهند کرد.
وی به آسیب های معادن به بهداشت، محیط زیست، راه ها و کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر اساس بودجه امسال وصول ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض از محل مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده است و تمام تلاش خود را می کنم که این اقدام انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: کل بودجه عمرانی استان ۲۰۰ میلیارد تومان است که ورود این پول به بودجه استان تحول‌آفرین است.
فرماندار تفت هم گفت: ۲ پروژه برای سفر ریاست جمهوری به یزد برای شهرستان تفت در نظر گرفته است که یکی از آنها ایجاد شهرک صنایع غذایی و دارویی در دهستان نصرآباد است.
علیرضا نوکار افزود: برای آب نمای روستای محسن آباد این دهستان اعتبار خوبی گذاشته شده که امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: امسال برای متقاضیان ساخت مسکن بر روی زمین های بنیاد مسکن یا هر جای دیگر که باشد چنانچه پروانه ساخت داشته باشند تسهیلات چهل میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله ارائه می شود و محدودیتی در این زمینه نداریم.
علیرضا قربانیان با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۰۰ قطعه زمین در روستای نصرآباد واگذار شد است، از حل مشکل زمین روستای همت آباد این دهستان و پیگیری زمین دیگری در این روستا برای واگذاری خبر داد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: از سال ۹۶ تاکنون حدود دو میلیارد برای هرکدام از سالن های ورزشی دهستان های علی آباد و نصرآباد شهرستان هزینه شده است و با تکمیل کف پوش و نور این دو سالن، در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.
مسعود شریعتی افزود: روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد امکانات ورزشی می توانند درخواست خانه ورزش دهند تا برای تأسیس آن اقدام کنیم.
وی ادامه داد: طبق قانون مجلس ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش اختصاص یافت که تحول خوبی ایجاد کرد ولی بر خلاف دیگر بودجه های مالیات بر ارزش افزوده که نقدی و ماهیانه واریز می شود برای ورزش اوراق و اسناد ۱۴۰۰ می دهند که ما را با مشکل مواجه کرده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: شوراها و دهیاری های نصرآباد مکانی را برای پهنه دامداری پیشنهاد دهند ما آن را دنبال می کنیم.
سید جمال سجادی پور با بیان اینکه در بحث احیای قنوات و جبران خسارت سیل بودجه خوبی برای دهستان نصرآباد دیده شده، افزود: امسال برای آبیاری نوین اعتبار خوبی گذاشته شده که افرادی که تمایل دارند می توانند از این فرصت استفاده کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز گفت: معادن مشکل بزرگ تخریب راه هاست که چنانچه کل بودجه استان برای جبران خسارت آنها اختصاص یابد جواب گو نیست.
علی علیخانی تصریح کرد: وصول یک درصد عوارض فروش معادن چنانچه انجام شود تحول بزرگی ایجاد می کند.
معاون بهره برداری آبفار استان نیز گفت: گران ترین آب استان برای روستاهای شهرستان تفت است به گونه ای که هزینه تمام شده هر لیتر آب بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان است.
سید هادی موسوی ضمن تصدیق مشکلات مردم در موضوع آب آشامیدنی، گفت: منابع آبی و مالی ما محدود و شرایط سختی است ولی تمام تلاش مان را کرده ایم تا از منافع مردم دفاع کنیم.
امام جمعه نصرآباد در این نشست با بیان اینکه برخلاف بسیاری از روستاها که جمعیت مهاجرت کرده اند، گفت: دهستان نصرآباد سرزنده و شاداب است و جمعیت خوبی در آن ساکن است.
حجت الاسلام مهدی قانعی افزود: مشکل عمده جمعیت جوان این دهستان اشتغال است و نیاز است جهت جذب سرمایه گذار به اینجا برنامه ریزی کنند.
دهیار نصرآباد نیز با بیان اینکه اشتغال مشکل عمده این دهستان است، از مسئولان خواست یک پهنه دامداری برای این دهستان تعریف کنند.
علی نیکو ادامه داد: نصرآباد شهرک صنعتی دارد ولی فاقد سرمایه گذار است و نیاز است به جای اینکه سرمایه گذاران روانه برخی شهرستان های خاص یا مراکز شهرستان شوند به اینجا جذب شوند.
وی به مشکل مدارس و آموزش و پرورش در نصرآباد پرداخت و گفت: مدیران مدارس به جای آنکه به امر تعلیم و تربیت بپردازند، دغدغه شان زیرساخت های مدارس است.

به گزارش ایرنا همچنین نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات دهستان علی آباد شهرستان تفت که با حضور چند تن از مدیران کل، فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان و جمعی از اعضای شورا و دهیاران این دهستان برگزار شد، گفت: بهره برداری از معدنی که بالای سر این دهستان قرار دارد سبب آلودگی آب آشامیدنی می شود.
کمال دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در دوره نمایندگی با اعطای مجوز بهره برداری معدن در شهرستان مخالفت کردم، گفت: با همراهی مسئولان استان در دوسه سال اخیر هیچ مجوز بهره برداری برای معدن جدید صادر نشده است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که نمایندگی مردم را بر عهده دارم اجازه بهره برداری از معدن جدید در تفت را نمی دهم.
رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه شیرکوه درصد کمی از مساحت استان را شامل می شود ولی آب شیرین کل استان را تأمین می‌کند، گفت: برای بهره برداری معدن به سراغ مناطق دیگر استان بروند چراکه حیات و زندگی مردم استان وابسته به شیرکوه است.
دهقانی با برشمردن آسیب های معادن در زمینه بهداشت، راه ها و کشاورزی ابراز امیدواری کرد با وصول یک درصد عوارض فروش معادن بتوان این خسارات را جبران کرد.

وی به آغاز قریب الوقوع پروژه آبرسانی به تمامی روستاهای شهرستان تفت خبر داد و افزود: با آمدن آب در کنار وجود گاز، می توان با ایجاد صنایع پاک اشتغال زایی کرد و زندگی را به روستاها بازگرداند.
نماینده تفت و میبد هدف از برگزاری چنین نشست هایی را بررسی مشکلات عنوان کرد و گفت: این جلسات مشخص می کند چه مشکلاتی در سطح شهرستان یا استان قابلیت حل دارد و کدامیک باید در سطح کلان و کشوری پیگیری شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد هم گفت: تاکنون هیچ زمینی در دهستان علی آباد به جوانان واگذار نشده است و نیاز است زمینی در نظر گرفته شود و ما برای الحاق آن به طرح هادی کمک می کنیم.
علیرضا قربانیان مشکل پل ورودی علی آباد را اساسی دانست و گفت: این موضوع صرفاً اختصاص به این دهستان ندارد و می طلبد اعتباری ملی برای آن در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه استان یزد تنها استانی بود که در برنامه پنجم توسعه طرح هادی را برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا کرد، گفت: چنانچه مشکلی در این زمینه وجود دارد افراد می توانند درخواست دهند تا در کمیسیون مربوطه بررسی کنیم.
قربانیان بازنگری مجدد در طرح هادی را مستلزم هزینه های زیادی دانست که در بودجه این اداره کل دیده نشده و گفت: چنانچه تأمین اعتبار صورت گیرد این بازنگری صورت می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاوزی استان با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای آبیاری نوین در امسال در نظر گرفته شده است، گفت: برای سفر ریاست جمهوی به استان هم پیشنهاد اعتباری داده ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد و باغداران از این تسهیلات استفاده کنند.
سید جمال سجادی پور درباره ایجاد پهنه دامداری در دهستان علی آباد، گفت: چنانچه ارگان های مربوطه موافقت کنند ما مشکلی نداریم و از این مسئله استقبال می کنیم.
وی در زمینه تغییر کاربری زمین های کشاورزی که سال ها در آن کشت نشده، گفت: چنانچه به صورت موردی فردی مراجعه کند از آنجا که ما حافظ زمین های کشاورزی هستیم اجازه نمی دهیم ولی شورا می تواند محدوده ای را مشخص و معرفی کند تا ما بررسی کنیم.
سجادی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از زمین های کشاورزی از کار افتاده و منابع آبی هم ندارد، ما قطعاً در این زمینه کمک می کنیم.
مشکلات مرتبط با راه های روستایی، زمین مسکن برای جوانان، مشکلات طرح هادی روستایی و مشکل آب مهمترین موضوعاتی بود که از سوی دهیاران دهستان علی آباد شهرستان تفت در ابتدای این نشست مطرح شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تفت رابطه نماینده مجلس و مردم یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سایر اکبریان امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به وقوع بارش‌های شدید چند روز گذشته، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر منجر به قطع آب سه روستای پل‌دختر، یک روستا کوهدشت و یک روستا دلفان شد که بلافاصله و با حضور نیروهای شرکت آبفا کمتر از ۲۴ ساعت آب این روستاها وصل شد.

وی به ورود دو سامانه بارشی قوی به استان در هفته اول فروردین‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به تجربیات سیل گذشته تمهیدات لازم از جمله مدیریت بحران، حضور اکیپ امدادی و اتفاقات در شهرستان‌هایی که احتمال طغیان رودخانه در آنها وجود داشت، همچنین اعزام چند مدیر باتجربه ستاد به این شهرستان‌ها در بارندگی‌های اخیر با کمترین چالش مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، تصریح کرد: با وجود میزان بارندگی‌ها در هیچ‌کدام از شهرها با قطعی آب مواجه نبودیم، در روستاها هم جز چند روستا خوشبختانه مشکل چندانی نداشتیم.

اکبریان، بیان کرد: البته بارندگی‌های به تأسیسات شرکت آب و فاضلاب خساراتی وارد کرد که کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت‌ها هستند.

کد خبر 6064440

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • برقراری برق پایدار در روستاهای بخش لوداب
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • ورود دادستان رودسر به موضوع آلودگی آب آشامیدنی
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • رفع مشکل آب آشامیدنی شهر اردکان
  • ۱۳۰۰۰ نفر در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از آب شرب بهره مند شدند
  • گاز روستاهای سیل زده خراسان شمالی وصل شد