Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:22:45 GMT

ديدار معاون ارشد وزير خارجه ژاپن با ظريف

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۹۴۷۵

ديدار معاون ارشد وزير خارجه ژاپن با ظريف

خبرگزاری آریا- معاون ارشد (سیاسی) وزیر خارجه ژاپن با اقای محمد جوادظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای تاکئو موری  که برای رایزنی با مقامات وزارت امور خارجه کشورمان به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز با آقای ظریف گفتگو کرد.
در این دیدار در خصوص موضوع های مورد علاقه تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این دیدار وقوع توفان و سیل اخیر در ژاپن  را  به ملت و دولت ژاپن تسلیت گفت.
 
دیدار هیئت بلندپایه روسیه با علی اصغر خاجی
همچنین هیئت بلند پایه روسیه با دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و گفتگو کردند.
الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه و سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه این کشور و هیئت همراه عصر امروز چهارشنبه در تهران با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دو طرف تحولات سوریه از جمله آخرین وضعیت شمال شرق این کشور و اقدام نظامی ترکیه در این منطقه را مورد بحث وتبادل نظر قرار دادند.
دو طرف با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی سوریه خواستار توقف فوری اقدامات نظامی اخیر و حل و فصل اختلافات از طریق سیاسی و دیپلماتیک  شدند.
همچنین در این دیدار دو طرف با مرور تحولات مربوط به روند آستانه و موضوع تشکیل کمیته قانون اساسی و آغاز به کار آن در آینده نزدیک، بر ضرورت ترسیم آینده سوریه توسط مردم این کشور و بدون هرگونه مداخله خارجی تاکید کردند.
خاجی و ورشنین همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و ضرورت پایان بخشیدن به بحران یمن گفتگو و رایزنی کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیدار معاون ارشد ژاپن ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار راه‌های کاهش تنش، تحقق آرامش و پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نگرانی قطر در قبال تحولات منطقه را ابراز کرد و از تمامی طرف‌ها خواست که آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن‌دار باشند.

همچنین وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن در این دیدار بر پایبندی قطر نسبت به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تحقق امنیت و ثبات تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه ترکیه راه‌های پایان جنگ در غزه وهماهنگی تلاش‌ها در زمینه امور بشردوستانه در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 6081488

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم