Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- بیمه شده اصلی می تواند کدامیک از افراد خانواده خود را تحت پوشش درمانی قرار دهد؟ در این گزارش به بیان توضیحاتی پیرامون این امر می پردازیم.

بیمه شده اصلی می تواند کدامیک از افراد خانواده خود را تحت پوشش درمانی قرار دهد؟ در این گزارش به بیان توضیحاتی پیرامون این امر و شرایط اینکه افراد تحت پوشش قرار بگیرند می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر بیمه شده

فرزندان ذکور، تا سن ١٩ سال تمام و پس از آن منحصرا در صورتی که به تحصیلات دانشگاهی اشتغال داشته و یا معلول از کار افتاده نیازمند باشند.

فرزندان اناث در صورت نداشتن شغل و شوهر

شوهر بیمه شده زن ، در صورتی که سن وی از ٦٠ سال بیشتر بوده یا اینکه به تشخیص کمیسیونهای پزشکی از کار افتاده باشند و معاش آنها توسط بیمه شده تامین گردد.

پدر و مادر

پدر و مادر در صورتی که سن پدر از ٦٠ و مادر از ٥٥ سال بیشتر بوده یا اینکه به تشخیص کمیسیونهای پزشکی از کارافتاده باشند و معاش آنها توسط بیمه شده تامین و در هر حال به موجب قانون یاد شده مستمری دریافت ندارند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ نکته کلیدی و مهم که باید درباره‌ی بیمه تکمیلی بدانید!

اگر گذرتان به بیمارستان، مراکز درمانی یا حتی مطب دکتر افتاده باشد، احتمالا با افرادی روبه‌رو شدید که به دلیل نداشتن بیمه تکمیلی مجبور شدند کل هزینه درمان که کم هم نیست، یکجا پرداخت کنند. این روزها هزینه ویزیت در مطب دکتر حدود ۲۰۰ هزار تومان در می‌آید که پرداخت آن بدون داشتن بیمه تکمیلی در کنار هزینه‌های دیگر درمان و دارو سخت است. از این رو توصیه می‌کنیم بیمه تکمیلی را در کنار بیمه درمان تهیه کنید.
همراه ما باشید، چراکه قصد داریم در مورد نکاتی صحبت کنیم که کمتر کسی آن را با شما در میان می‌گذارد. چرا باید بیمه تکمیلی داشته باشیم؟ این روزها هزینه درمان و دارو بالا است و اگر کارتان به بیمارستان و بستری بکشد، پرداخت کل هزینه‌ها بدون داشتن بیمه تکمیلی کار ساده و راحتی نیست. اگر تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستید، باید بدانید که سازمان بیمه تامین اجتماعی تمام هزینه‌های درمان و بستری را پرداخت نمی‌کند و اگر هم پوشش دهد، تنها ۳۰ درصد هزینه را می‌پردازد. پرداخت این مبلغ آن هم در شرایط کنونی بسیار کم است. پس بهترین کار برای مدیریت و پرداخت هزینه درمان، دارو، پزشک یا حتی هزینه آمبولانس، خرید بیمه تکمیلی از یک شرکت بیمه خوب است.
نکاتی که باید در مورد بیمه تکمیلی بدانید! بیمه تکمیلی یک بیمه درمان جدید نیست؛ بلکه از سالیان پیش افراد برای جبران هزینه‌های درمان از آن استفاده می‌کردند. در ادامه به ۷ نکته مهم اشاره می‌کنیم که دانستن آنها پیش از خرید بیمه تکمیلی الزامی است و باعث می‌شود باورهای اشتباه شکل گرفته در جامعه کنار بگذارید. اصل صفرم؛ پرداخت حق بیمه بیشتر، شرط بیمه شدن افراد بالای ۶۰ سال برای خرید بیمه تکمیلی محدودیت سنی وجود ندارد و همه افراد می‌توانند از خدمات و پوشش‌های بیمه استفاده کنند. اگر سن بیمه‌ شده بالای ۶۰ سال است، باید حق بیمه بیشتری بپرازید تا پوشش‌های بیمه تکمیلی در اختیارش قرار بگیرد. اصل اول؛ پایان تاریخ اعتبار، موعد تمدید است احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند بیمه درمان تکمیلی تاریخ انقضاء دارد و شما نمی‌توانید مادام‌العمر از آن استفاده کنید. درست است! معمولا بیمه تکمیلی اعتبار یک ساله دارد و تاریخ اعتبار آن در بیمه نامه یادداشت می‌شود تا از یاد برده نشود. توجه داشته باشید اگر تاریخ انقضاء به پایان برسد، شرکت بیمه مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه‌های درمان قبول نمی‌کند. آنگاه باید شما هم همانند سایر افراد، کل هزینه درمانی را پرداخت کنید. اصل دوم؛ انتخاب طرح مناسب، شرط خرید بهترین بیمه تکمیلی اگر تا به امروز عادت داشتید بدون مشاهده طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی خود را انتخاب و خریداری کنید، اشکال ندارد. ولی بهتر است از امروز شیوه خرید بیمه تکمیلی را تغییر دهید.


پیش از خرید بیمه، انواع طرح‌های اختصاصی شرکت‌ها بیمه را مشاهده و مقایسه کنید. معمولا بعضی از آنها پوشش بیشتر و برخی پوشش کمتر ارائه می‌دهند. با مقایسه بیمه‌ها می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اصل سوم؛ مشاهده پوشش‌های بیمه، راهی مناسب برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی همیشه تمام پوشش‌های ارائه‌شده توسط شرکت بیمه قابل استفاده نیستند. از طرفی گاهی به دنبال پوشش‌هایی مثل دندانپزشکی هستیم که بیمه تکمیلی ما، آن را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد. پس نکته مهم اینجا است که اگر قصد خرید بیمه تکمیلی را دارید، بهتر است ابتدا جدول پوشش‌های بیمه را مشاهده کنید تا در جریان انواع پوشش‌های تحت پوشش آن باشید. اصل چهارم؛ فرانشیز پلی میان بیمه‌گزار با شرکت بیمه همانطور که می‌دانید فرانشیز در بیمه به مبلغی از خسارت گفته می‌شود که پرداخت آن به‌عهده بیمه‌گذار است. نرخ فرانشیز چیزی حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد است که با توجه به تعداد بیمه‌شده‌ها و مبلغ حق بیمه تعیین می‌شود و از افراد دریافت می‌شود. پس غیر ممکن است با وجود فرانشیز بتوانید تمام هزینه درمان را از بیمه تکمیلی دریافت کنید. اصل پنجم؛ مراکز درمانی تحت پوشش بیمه تکمیلی را بشناسید عدم مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش بیمه به معنی این نیست که پرداخت کل هزینه درمان با شما است؛ اما در این شرایط معمولا نیاز است شما هزینه را در مرکز درمانی پرداخت کنید و سپس مدارک لازم را به بیمه دهید و خسارت را از آنها دریافت کنید. اگر نمی‌دانید کدام مراکز تحت پوشش بیمه تکمیلی شما هستند، به سایت بیمه تکمیلی مراجعه کنید. قطعا قسمتی با نام مراکز تحت پوشش بیمه است که در آن به تمام مراکز و خدمات ارائه‌شده‌شان اشاره شده است. اصل ششم؛ پیش از خرید بیمه تکمیلی، نگاهی به دوره انتظار بیندازید احتمالا می‌دانید که برای برخی از خدمات درمانی دوره انتظار در نظر گرفته می‌شود. یعنی شما بلافاصله بعد از خرید آنلاین بیمه تکمیلی، نمی‌توانید هزینه درمان را از شرکت بیمه دریافت کنید؛ بلکه باید یک مدتی از خرید بیمه گذشته باشد. به عنوان مثال دوره انتظار زایمان حداقل ۹ ماه است. پس پیش از دوران بارداری بیمه تکمیلی خود را انتخاب و خریداری کنید تا بابت پرداخت هزینه‌ها با مشکل تازه‌ای‌ روبه‌رو نشوید. اصل هفتم؛ قیمت بیمه تکمیلی همیشه ثابت نیست همیشه این‌طور نیست که بگوییم قیمت پایین بیمه نامه به معنی به‌صرفه بودن آن است؛ بلکه در اغلب موارد قیمت پایین نشان‌دهنده این است که طرح انتخابی شما، پوشش و سقف تعهدات کمی دارد. پس به عنوان نکته آخر نیاز است بدانید قیمت بیمه براساس حق بیمه و حق بیمه براساس سن بیمه‌شده، تعداد پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه نامه تعیین و از افراد دریافت می‌شود. بیمه بازار؛ بهترین روش برای خرید و تمدید بیمه تکمیلی اگر می‌خواهید مقایسه‌ای بین بیمه نامه‌های مختلف انجام دهید و بهترین بیمه را انتخاب و خریداری کنید یا در پروسه تمدید بیمه تکمیلی هستید، می‌توانید از سامانه جامع بیمه بازار استفاده کنید. این سامانه علاوه بر بیمه درمان تکمیلی، خدمات دیگری مثل بیمه عمر، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و بیمه مسافرتی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ارزان ترین بیمه شخص ثالث اتوبوس و مینی بوس در سال 1403 چند؟
  • هفت هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • حجاب حافظ حریم افراد
  • تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران روستایی دارای ۳ فرزند
  • ۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند
  • پیش ثبت نام ۹۰۰ مادر دارای سه فرزند خراسان شمالی در صندوق اجتماعی کشاورزان
  • ۸ نکته کلیدی و مهم که باید درباره‌ی بیمه تکمیلی بدانید!
  • شهیدی که بشارت شهادتش را گرفت