Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین «چله عشق» با هدف تجلیل از اسناد چهره‌های موثر فرهنگی و هنری که طی یک قرن اخیر در حوزه واقعه عاشورا آثار ماندگاری خلق کرده‌اند، تدارک دیده شده است. 

در این مراسم از هفت نویسنده مطرح چون، مرحوم سیدشهاب‌الدین مرعشی‌نجفی مولف کتاب «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه»، مرحوم شیخ‌عباس قمی به دلیل ترجمه اثر ماندگار«نفس المهموم ابن طاووس»، مرحوم محمدابراهیم آیتی مولف کتاب «تاریخ تحلیلی عاشورا»، مرحوم علی شریعتی به دلیل تالیف کتاب «حسین وارث آدم»، مرحوم سیدجعفر شهیدی برای کتاب «قیام حسین(ع)» تجلیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در آیین «چله عشق» از حجت الاسلام رسول جعفریان به دلیل خلق اثر ماندگار «تاملی در نهضت عاشورا» و محمد اسفندیاری نویسنده کتاب ماندگار «کتاب شناسی تاریخی امام حسین(ع)» تجلیل خواهد شد. 

در این مراسم از خالقان 40 اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنرهای تجسمی و ترسیمی، هنرهای دراماتیک، موسیقی و ادبیات تولید شده، تجلیل می‌شود. 

از دیگر 40 پدید آورنده اسناد ماندگار عاشورایی می‌توان به استاد محمود فرشچیان خالق آثار متعددی از جمله تابلو «عصر عاشورا»، بهرام بیضایی نویسنده فیلمنامه «روز واقعه»، مجید انتظامی آهنگساز و سازنده موسیقی فیلم سینمایی «روز واقعه» علی موسوی‌گرمارودی شاعر و خالق شعر ماندگار «خط خون» و فرامرز قریبیان بازیگر سینما به دلیل نقش آفرینی در فیلم سینمایی «سفیر»، علیرضا شجاع نوری به دلیل نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «روز واقعه» اشاره کرد. 

همچنین در این مراسم مجید انتظامی آهنگساز و موسیقیدان برجسته کشور پس از 6 سال دوری از رهبری ارکستر قطعه «روز واقعه» را با همراهی ارکستر سمفونیک تهران اجرا خواهد کرد. 

آیین «چله عشق» به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، 29 مهر ماه 1398 ساعت 15 در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد. 
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی علیرضا شجاع نوری علی شریعتی چله عشق سینما کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جواد حسینی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های استان، با بیان اینکه حجاب هم واجب شرعی و از لحاظ قانونی تکلیف است، اظهار کرد: امروز مردم به صورت جدی دغدغه حجاب دارند و همه ما نیز در این خصوص وظیفه داریم به مقوله عفاف و حجاب توجه کنیم.

وی افزود: پلیس با اجرای طرح عفاف و حجاب (طرح نور) در حال خدمت به مردم است و این اقدام پسندیده نیز نیازمند همراهی و مشارکت مردم است.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با تقدیر از اقدامات پلیس در راستای ایجاد امنیت، گفت: امیدوارم مردم نیز در اجرای این طرح همچون گذشته در رستای همکاری با پلیس نقش آفرینی کنند.

حسینی افزود: همه ما وظیفه داریم در این طرح قانونمدارانه عمل کنیم و درراستای سالم سازی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان به وسیله رسانه‌ها به دنبال ترویج مسائل فرهنگی غربی و ایجاد شکاف میان خانواده و بنیان خانواده هستند و جامعه را دچار آسیب‌های گوناگون کنند که می‌طلبد نهادها و مسئولان در این خصوص با مشارکت مردم در جهت سالم ماندن جامعه و افزایش سلامت روانی و تکیم خانواده‌ها اقدام کنند.

کد خبر 6081100

دیگر خبرها

  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • آیین تجلیل از برنامه سازان نوروز و ماه رمضان
  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند