Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه فرانسه به مسؤولان عراقی پیشنهاد داد که داعشی‌های بازداشت‌شده در سوریه برای محاکمه به عراق منتقل شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه بعد از مذاکراتی با محمد علی الحکیم، همتای عراقی خود در بغداد از مسؤولان عراقی خواست در محاکمه اعضای داعش از جمله تروریست‌های فرانسوی که در زندان‌هایی در سوریه بازداشت هستند همکاری کنند و این تروریست‌ها در مقابل دادگاه‌های عراق محاکمه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمن ما داعش است ما با این گروه در چارچوب ائتلاف آمریکا جنگیدیم. این ائتلاف باید برای بررسی خطر جدیدی که به دنبال مداخله ترکیه در شمال شرق سوریه به وجود آمده و خطر بازگشت داعش در سوریه و عراق نشستی برگزار کند.

به گفته منابع عراقی، دفتر وزیر خارجه عراق بیانیه‌ای را صادر و در آن اعلام کرد که عراق نمی‌خواهد در خاکش تروریست‌هایی را محاکمه کند که خارج از عراق مرتکب تجاوزاتی شده‌اند.

لودریان در اربیل نیز با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان دیدار و درباره آخرین تحولات عراق و منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی اعلام کرد که مکانیزم قضایی اگر تشکیل شود باید محاکمه تروریست‌های خارجی در مقابل دادگاه‌های عراق تابع اصول قضایی مشخصی باشد.

دستگاه قضایی عراق پیشتر حکم اعدام ۱۴ فرانسوی را صادر کرد. این درحالی است که کشورهای اروپایی با مجازات اعدام مخالفند. برخی نهادهای حقوق بشری نیز نسبت به خطر شکنجه و عدم وجود ضمانت‌هایی برای محاکمه عادلانه در عراق هشدار می‌دهند.

طرف‌های سیاسی مهمی در داخل پارلمان عراق و خارج از آن مذاکره با فرانسوی‌ها برای انتقال تروریست‌ها به زندان‌های عراق و محاکمه آن‌ها را رد می‌کنند.

منابع عراقی غیررسمی می‌گویند، فرانسوی‌ها برای محاکمه تروریست‌هایی با تابعیت‌های اروپایی در ازای حمایت نظامی و اقتصادی مذاکره می‌کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیرخارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه

وزارت دفاع سوریه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از دفع ۲ حمله تروریستی در حومه «حلب» و «ادلب» توسط نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی اعلام کرد یگان‌های نیروهای مسلح سوریه که در محور «کفر نبل» در حومه جنوبی استان  ادلب فعالیت می‌کنند، حمله خشونت‌آمیز گروه‌های تروریستی را ناکام گذاشتند.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، نیروهای مسلح سوریه توانستند این حمله را خنثی کنند و ده‌ها نفر از تروریست‌های مهاجم را کشته و زخمی کردند.

نیروهای سوریه تسلیحات و تجهیزات تروریست‌ها را منهدم کردند.

همچنین یگانی از نیروهای مسلح سوریه با پاسخ به حمله یک گروهک تروریستی به یکی از نقاط نظامی ارتش در حومه شمالی حلب اعضای آن را به هلاکت رسانده و زخمی کردند.

چند تروریست نیز در این درگیری‌ها دستگیر شدند.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • اتهام رسانه فرانسوی به کیلیان امباپه و ستاره رئال