Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@17:37:46 GMT

تردد ۱.۵ میلیون زائر از مرزشلمچه/ بازگشت ۵۷۱ هزار نفر

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۹۶۸۵

به گزارش فارس، کورش مودّت فرماندار ویژه خرمشهر، صبح امروز در تشریح آخرین وضعیت تردد در این پایانه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کل زائرانی که از طریق مرز شلمچه به خاک کشور بازگشته‌اند، پانصد و 71 هزار و 186 نفر بوده است.

وی ادامه داد: 936 هزار نفر نیز برای حضور در راهپیمایی اربعین از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده‌اند که آمار تردد یک میلیون و 500 هزار نفری را در این پایانه به ثبتت رسانده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خوزستان در بیان اینکه روند بازگشت زائران آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در روز اربعین به اوج خواهد رسید، تصریح کرد: چندین موکب در مرز شلمچه تدارک دیده شده  و در راه بازگشت زائران خدمات لازم را ارائه خواهند داد که به این تعداد افزوده خواهد شد.

مودّت یادآور شد: تعداد 750 دستگاه اتوبوس نیز در پایانه شلمچه مستقر هستند تا کار انتقال زائران را صورت دهند، تعدادی از این اتوبو‌س‌ها کار انتقال را به سایر نقاط کشور صورت داده‌اند و تعدادی دیگر نیز در این پایانه حضور دارند.

وی  با اشاره به اینکه نرخ‌نامه اتوبوس‌ها مصوب و زائران طی نرخی که تعیین شده، بهای کرایه خود را بپردازند، گفت: مسافران حتی‌الامکان از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

فرماندار ویژه خرمشهر ضمن توصیه به زائرانی که با خودرو شخصی خود به مرزها مراجعه کرده‌اند، از آنها خواست که در هنگام برداشت با استراحت کافی اقدام به رانندگی و بازگشت به شهرهای خود کنند و عنوان کرد: برای استراحت زائرانی که خودرو شخصی به همراه دارند، امکانی مشخص شده که می‌توانند با استراحت کافی در جاده‌ها رانندگی کنند.

مودّت خاطرنشان کرد: حسینیه‌ها و مساجد بسیاری در خرمشهر آماده پذیرایی از زائران هستند و اردوگاه باکری نیزب با ظرفیت اسکان 30 هزار نفر، برای اسکان زائران مهیا شده‌اند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیر فرودگاه شهدای زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته یک هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه استان به سرزمین وحی برای انجام حج تمتع اعزام می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد جواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجاج در قالب سه پرواز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال جاری به خانه خدا اعزام می‌شوند.

وی در خصوص نحوه بازگشت حجاج نیز گفت: هنور تاریخ مشخصی در ارتباط با بازگشت حجاج اعلام نشده است اما معمولاً پروازهای بازگشت 25 روز پس از اعزام انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه شهدای زنجان در ارتباط با اعزام زائران حج عمره نیز گفت: طبق برنامه اعلام شده، فقط پنج تا شش فرودگاه بزرگ کشور شرایط اعزام زائران عمره را دارند و زنجان در این لیست قرار ندارد.

وی به موضوع برقراری پروازهای هوایی استان به فرودگاه‌های دیگر، گفت: این مهم از سوی فرودگاه زنجان و متولیان امر به ویژه استانداری در حال رایزنی است، اما مشکل اصلی به کمبود هواپیما باز می‌گردد.

به گفته مدیر فرودگاه شهدای زنجان، این فرودگاه در سال 1402 به 240 پرواز مسافربری داخلی و خارجی با 20 هزار و 843 مسافر و 982 پرواز غیر مسافری خدمات ارائه کرد؛ در سال 1401 نیز از این فرودگاه 32 پرواز مسافربری داخلی و خارجی با 3 هزار و 379 مسافر انجام و به هزار و 372 پرواز غیرمسافری خدمات ارائه شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند