Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهانه تاخیر در برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از دولت انتقاد کرد و در توئیتر خود نوشت: تاخیر دولت در برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای با چشم دوختن به اروپای بی‌اراده و ناتوان خسارت محض است. 

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1311880.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محسن رضایی دولت دوازدهم اربعین سوریه ترکیه کردهای سوریه ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس پیاده روی اربعین دونالد ترامپ جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی خواص گوشت شتر به بهانه خبر سقوط وحشتناک جمعیت آن در ایران/ آیا گوشت شتر گرم است؟

به گزارش قدس آنلاین، تبلیغات ویژه روی گوشت شتر سبب شده است بهای گوشت شتر در بازار به رغم افزایش عرضه باز هم شاهد افزایش قیمت باشد. در حال حاظر هر کیلو گوشت شتر در بازار، در محدوده ۷۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. به همین بهانه خواص گوشت شتر را به بررسی گرفته‌ایم.

شترها کشتی‌های بیابان

شتر، پستاندار است و دارای پاهای دراز و برآمدگی در پشت خود، دو نوع شتر وجود دارد. شترهای درومداری و شترهای باکترین. شترهای درومداری دارای یک کوهان و شترهای باکترین دارای دو کوهان می‌باشند. شترها همچنین به عنوان کشتی‌های بیابان شناخته می‌شوند زیرا می‌توانند بدون نوشیدن آب به مدت طولانی زندگی کنند. متوسط عمر یک شتر ۳۰ تا ۵۰ سال است. در صورت کمبود غذا و آب، شترها می‌توانند چربی هایی را که  کوهان خود ذخیره می‌کنند در بیابان مصرف می‌کنند.

گوشت شتر منبع خوب مواد مغذی

شترها منبع عالی شیر و گوشت هستند. گوشت شتر منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی (سدیم، پتاسیم، آهن، مس، روی و منیزیم)، پروتئین‌ها و ایمونوگلوبولین‌ها است. شیر شتر حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به شیر گاو است. شیر شتر دارای چربی کم و لاکتوز است. برای تهیه بستنی، پنیر و کره می‌توان از شیر شتر استفاده کرد. شتر منبع خوبی از گوشت است و گوشت شتر به دلیل مقدار زیاد مواد مغذی موجود در آن مشهور است. گوشت شتر نسبت به سایر گوشت‌های قرمز چربی کمتری دارد.

گوشت شتر، گاو یا گوسفند کدام سالم تر است؟

گوشت شتر نسبت به گوشت گاو و گوسفند چربی کمتری دارد بنابراین گزینه سالم‌تری است، همچنان گوشت شتر نسبت به گوشت گاو و گوسفند میزان آهن بیشتری دارد.

ارزش غذایی گوشت شتر از نگاه طب سنتی

 گوشت شتر سرشار از ویتامین‌ها از جمله و یتامین A  و ویتامین B  است که موجب حفظ سلامت پوست می‌شود، همچنین گوشت شتر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بدن در برابر عفونت‌های خارجی محافظت می‌کند، از جهتی  ویتامین A  که در گوشت شتر موجود است با نقش آنتی اکسیدانی از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می‌کند .

گوشت شتر دارای طبع گرم و مزه شیرین است، خواص درمانی، دارویی و ارزش غذایی این نوع پروتئین بسیار بالا است. از جمله خواص گوشت شتر که طب سنتی برای آن در نظر می‌گیرد می‌توان به مواردی مانند تسکین دردهای روماتیسمی، تقویت قوای جسمی، تقویت قوای جنسی، تقویت بینایی، درمان درد سیاتیک، کاهش درد بواسیر، درمان تب فصلی، درمان کدر شدن قرنیه چشم و پیشگیری از زایمان زودرس اشاره کرد.

ارزش غذایی موجود در گوشت شتر کمی بیشتر از سایر گوشت هاست و در این بین گوشت شتر جوان بهتر است، بنابراین باید در سراسر جهان در کنار گوشت گوسفند، بز و گاو به بازار عرضه شود. علاوه بر این، گوشت شتر برای بسیاری از بیماری‌های مهلک از جمله فشار خون، بیماری قلبی و سرطان اثرات درمانی زیادی دارد، بنابراین باید بدون توجه به ارزش‌های فرهنگی آن، بیشتر در برنامه غذایی روزانه ما استفاده شود.

مقدار مواد مغزی موجود در هر کیلوگرم از گوشت شتر به صورت زیر است:

چربی: ۹ درصد

کربوهیدرات: صفر

کالری: ۱۰۰۰

پروتئین: ۲۱۳ گرم

۵ دلیل مهم برای مفید بودن گوشت شتر

گوشت شتر، یکی از لذیذترین گوشت‌ها با خواص و فواید متعددی برای سلامتی می‌باشد که می‌توانید با خیالی آسوده از گوشت شتر، به میزان مناسب استفاده کنید.

منبع خوبی از پروتئین: گوشت شتر غنی از پروتئین است و دارای کلسترول کمی می‌باشد. افراد مبتلا به دیابت و کلسترول بالا می‌توانند از گوشت شتر استفاده کنند زیرا این گوشت برای آنها بسیار مفید است. سطح کلسترول موجود در گوشت شتر حتی نسبت به گوشت گاو، بز، شتر مرغ و طیور نیز پایین‌تر است. بنابراین گوشت شتر به دلیل داشتن چربی کم و کلسترول پایین می‌تواند به عنوان جایگزین گوشت گاو، مخصوصا برای افراد مسن استفاده شود. پیشگیری از سرطان: گوشت شتر نقش حیاتی در پیشگیری از سرطان دارد. گوشت شتر حاوی اسید لینولئیک چرب غیر اشباع است، این اسید چرب از تعامل با سایر اسیدهای چرب اشباع نشده جلوگیری می‌کند و منجر به پیشگیری از سرطان می‌شود. گوشت شتر دارای انرژی مناسب برای سلول‌های عصبی است که از این انرژی برای رفع خستگی مغز، فرسودگی و درد عصبی استفاده کنند. سرشار از ویتامین و آهن: گوشت شتر سرشار از ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین B است که باعث حفظ سلامت پوست و سلول‌های غشای مخاطی انسان می‌شود. همچنین سیستم ایمنی بدن را به مبارزه با عفونت‌های خارجی بر می‌انگیزد. عملکرد دیگر ویتامین A این است که مانند آنتی اکسیدانی عمل می‌کند و از سلول‌ها در برابر سرطان و سایر بیماری‌ها محافظت می‌کند. در بدن انسان، ویتامین B برای تبدیل گلوکز به انرژی مورد نیاز است. همچنین برای عملکرد اساسی سیستم عصبی ضروری است و کمبود آن می‌تواند منجر به استرس، اضطراب و افسردگی شود. بنابراین گوشت شتر منبع عالی ویتامین B است.

گوشت شتر منبع غنی از آهن می‌باشد. آهن یکی از مواد بنیادی مربوط به هموگلوبین خون می‌باشد که خطر ریسک ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل به افراد مبتلا به کم خونی سفارش می‌شود حتما مصرف این گوشت را در لیست تغذیه خود قرار دهند.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی: تمام گوشت‌های قرمز حاوی مقدار زیادی چربی هستند و دریافت این چربی‌ها در بدن باعث بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی از جمله بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا می‌شود. همانطور که می‌دانیم گوشت شتر چربی کمتری دارد، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بیماری‌هایی مانند چاقی و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. مقوی برای بدن: اگر به دنبال یک ماده غذایی غنی و پر کالری می‌گردید مصرف گوشت شتر به شما توصیه می‌شود، چرا که علی‌رغم مضرات کم، دارای کالری بسیار زیادی می‌باشد. از زمان‌های بسیار قدیم و در طب سنتی برای برطرف نمودن ضعف قوای جنسی، مصرف گوشت شتر توصیه می‌شده است زیرا روی موجود در آن موجب تقویت قوای جنسی می‌شود.

گوشت شتر مفید برای کاهش وزن، در مان سرفه و دارای طعم خوب

‌همچنین گوشت شتر به کاهش وزن کمک می‌کند. مطالعات نشان داده اند که گوشت شتر به دلیل داشتن چربی کم از سایر گوشت‌ها بهتر است، بنابراین مصرف گوشت شتر برای کاهش وزن سالم و مفید است.

همانطور که می‌دانیم سرفه بسیار نگران کننده است و ما را در فعالیت‌های روزمره با مشکل مواجه می‌کند. سرفه باعث می‌شود گلوی ما دچار درد و خارش شود؛ برای کنترل سرفه، کبد شتر را سرخ کرده و با خیساندن آن در آب داغ، مایعی تهیه کنید. با نوشیدن این مایع به مدت ۳ بار در روز گلوی شما خوب می‌شود.

طعم خوب گوشت شتر مورد علاقه بسیاری از مردم به ویژه برای جهان عرب است. بسیاری از رستوران‌ها در ابوظبی، دبی و ریاض غذاهای تهیه شده توسط گوشت شتر را به دلیل طعم خوشمزه آن، سرو می‌کنند.

فواید گوشت شتر برای زنان باردار و کودکان

گوشت شتر جزو گوشت‌های قرمز به شمار رفته که چربی آن از گوشت گوسفند کمتر است و ارزش غذایی آن مشابه گوشت گوسفند است.

متخصصان تغذیه می‌گویند: گوشت شتر حاوی آهن و پروتئین است و به همین دلیل مصرف گوشت شتر برای افراد جوان و زنان باردار توصیه می‌شود، گوشت شتر رنگ تیره‌ای دارد و طبع این گوشت گرم و مزه آن شیرین است، گوشت شتر حاوی پروتئین‌هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن ، فسفر و کلسیم است. همچنین گوشت شتر دارای قدرت مخصوصی در نگهداری هرچه بیشتر آب است که این خاصیت اهمیت زیادی در تعیین برخی از خواص طبیعی گوشت دارد. به دلیل داشتن کالری فراوان، مصرف گوشت شتر برای کودکان به ویژه کودکان دارای تحرک بالا توصیه می‌شود، در سنین رشد کودکان، به سبب دارا بودن کلسیم و فسفر بالا مناسب است، برای کودکانی که هنوز قادر به حرکت نیستند بهتر است از روغن قلم شتر استفاده گردد.

خدابخش حکیمی

دیگر خبرها

  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • پزشکان مارماهی زنده را از شکم یک مرد خارج کردند!
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • ناگفته‌های محسن رضایی از مهدی باکری
  • جواب سرمربی تاجیکستان به مانچینی: فقط بهانه!
  • بازی GTA 6 احتمال دارد با تاخیر منتشر شود
  • بررسی خواص گوشت شتر به بهانه خبر سقوط وحشتناک جمعیت آن در ایران/ آیا گوشت شتر گرم است؟